[H] Hengstkeuze Carte d'or x laredo (1,76m)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:49

Marilyn_C schreef:
Citaat:
Ik denk niet dat Ts, als probeersel op deze merrie ff een gok gaat wagen met diepvriessperma van een hengst die nog geen nakommelingen gegeven heeft en waarvan je nog niets weet van de dekslaagkansen zijn. Want laat ons eerlijk zijn 5.500 euro, zonder dekgarantie? En bij niet vol maar 25% terug of een gratis dek van die Bodyguard. Als het dan lukt van die bodyguard, heb je wel een heel duur veulen in de buik.

Dat is het risico wat je met elke hengst hebt. En inderdaad zijn er van Totilas nog geen nakomelingen, máár er is zeker kans dat er prachtige veulens uitkomen. Het is de keuze: óf wachten en kijken wat voor veulent Totilas geeft (waarna je óf andere mensen ziet met prachtige veulens, en dacht had ik nu maar eerder laten dekken, en waarna je niet meer kunt dekken omdat de dektijd is geeindigd, of je bent blij dat je het niet hebt gedaan als er minder mooie veulens worden geboren dan verwacht) óf je zou kunnen laten dekken en het risico nemen.

Vergeet niet dat een goed veulen zeker zijn kosten aan dekgeld makkelijk terug gaat verdienen. En met Totilas heb je ook nog de kans dat je later een Grand Prix paard onder je kont hebt. Verder zal een Totilas veulen zobizo meer waard worden dan bijvoorbeeld een Gribaldi veulen, omdat Totilas beperkt beschikbaar komt. En waar er weinig van zijn, wordt veel waard ;)

Allereerst denk ik niet dat TS zijn merrie in aanmerking komt om gedekt te mogen worden door totilas, gezien mijn eerdere argumenten.
En een veulen is maar zoveel waard wat een zot eraan wil geven en op voorwaarde idd dat het echt de moeite is. Want als klein ding zijn ze allemaal bijna leuk, maar het is pas na 3 jaar dat je echt een duidelijk beeld krijgt over wat ze echt in hun mars hebben.

Ik denk dat heel veel mensen te hard wegdromen bij Totilas. Totilas is echt geen garantie op een GP paard of een paard dat je duur zal kunnen verkopen. Dat zal de nakommeling in kwestie toch echt zelf moeten bewijzen en ook de kansen toe moeten krijgen (lichamelijk, geestelijk en management)

KevinDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 11:50

bulck schreef:
Jazz is zeker een leuke hengst, maar wederom karakter dat je dan weer rekening mee moet houden. Maar net als Gribaldi een leverancier van tig sportpaarden.

Ik heb bvb dit jaar laten dekken door statesman. Met een beetje dezelfde punten als jouw merrie.
http://www.youtube.com/watch?v=GANLOPBatdE, is wel van toen hij 3 was.

heb de hengst zelf nog willen kopen dat jaar, maar werd veilingtopper :+

Ff de redenatie; sandrohit in eerste lijnen ben ik normaliter geen voorstander van, maar vader stedinger had het achterbeen al minder en deze totaal niet meer(sandrohit heeft vaak een traag en uitzwaaiend achterbeen)
Verder zie ik graag donnerhall via de moederlijn, ivm met werkwilligheid en dat zat dus in deze hengst. Dat gepaard gaand met hele taktvolle gangen, front en een goed karakter heeft me doen beslissen om hem dit jaar te nemen.

Fidertanz is ook een leuke
http://www.elitestallions.co.uk/index.p ... layvideo=1

Statesman is idd een héél tof paard, waar staat die?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:55

KevinDB schreef:
bulck schreef:
Jazz is zeker een leuke hengst, maar wederom karakter dat je dan weer rekening mee moet houden. Maar net als Gribaldi een leverancier van tig sportpaarden.

Ik heb bvb dit jaar laten dekken door statesman. Met een beetje dezelfde punten als jouw merrie.
http://www.youtube.com/watch?v=GANLOPBatdE, is wel van toen hij 3 was.

heb de hengst zelf nog willen kopen dat jaar, maar werd veilingtopper :+

Ff de redenatie; sandrohit in eerste lijnen ben ik normaliter geen voorstander van, maar vader stedinger had het achterbeen al minder en deze totaal niet meer(sandrohit heeft vaak een traag en uitzwaaiend achterbeen)
Verder zie ik graag donnerhall via de moederlijn, ivm met werkwilligheid en dat zat dus in deze hengst. Dat gepaard gaand met hele taktvolle gangen, front en een goed karakter heeft me doen beslissen om hem dit jaar te nemen.

Fidertanz is ook een leuke
http://www.elitestallions.co.uk/index.p ... layvideo=1

Statesman is idd een héél tof paard, waar staat die?

Ja die stond bij Vorwerk, maar dat is verkocht aan Theurer in de zomermaanden. Weet niet waar die nu ter dekking staat.
Maar een belletje naar Vechta en je weet meer.

Sev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:37

Miss beetje laat, maar ik zie dit topic nu pas.
Ik ook iemand met een Carte d'Or x Laredo merrie die 2 prima nakomelingen heeft gegeven in combinatie met Rubin Royal.
De oudste, Crack van de Kempenhoeve, hebben ze enkele jaren geleden verwonderlijk niet goedgekeurd tijdens de
derde fase van de BWP keuring. hij is nu wel AES gekeurd.