[EH] [KWPN] Hengstenkeuze Dreamcatcher x Flemmingh merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:27

Velvet1 schreef:
Waar kun je gaan kijken bij zo'n Ibop?
Ik wil dat ook graag met mijn Gribaldi merrie doen.
Zij is al voorl. keur en prok gekeurd. Nu nog ibop erbij en dan is ze elite.
Nu is ze drachtig van San Remo dus moeten we nog wel even wachten.
Maar wel goed om alvast eens te gaan kijken.

De Democraat is al Z2 dressuur en dus sport

Je moet even op de KWPN site kijken wanneer er een IBOP is dan kan je gewoon gaan kijken.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:32

SteffieA schreef:
Citaat:
Ja IBOP en dan gelijk stamboek op laten nemen is een ook een goed idee.
Wel belangrijk dat je weet hoe het gaat bij een IBOP ga eens kijken dan heb je een idee
over hoe dat gaat. En misschien je merrie PROK laten keuren.

Ik rij ook af en toe paarden in de IBOP voor andere mensen.
En zelf denk ik dat ik ook met mijn eigen merrie een IBOP ga doen eind van het jaar.
Ze wordt pas in juni 3 jaar. Ze heeft nu wel al maat 1.66.

Ja IBOP rijden is ook een vak apart, dat hebben we al wel gezien. We zijn nu meerdere keren gaan supporteren bij vrienden en er wordt echt al veel gevraagd van de jonge dieren. Maar wij hebben geen haast en denken wij dat ze het dit jaar niet haalt dan pas volgend jaar opgeven :D
Maar gisteren liep ze eigenlijk heel goed aan de longe, en ze lijkt elke keer echt weer beter te worden (zelfs zonder touwtjes, dat moet nog komen :D ) dus als ze nog iets wil groeien gaan we misschien toch naar de keuring.
We wachten gewoon even rustig af. Is het eigenlijk al bekend wanneer de merriekeuring in Brabant is?

Je kan altijd dit jaar naar de keuring gaan en volgend jaar pas een IBOP doen.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:39

Ziesto (v Lancet) zou nog een mooie combinatie kunnen zijn. Ik verwacht dat hij iets meer lengte zal toevoegen. Dan moet jouw merrie wel een snel genoeg achterbeen hebben.
Aangezien er flemmingh bij jouw merrie zit, denk ik dat het met Ziesto een soepel en fijn bewegend paard zal meegeven. Uphill zag ik eerder genoemd. Ook een mooie hengst, als de nafok maar niet te klein uitpakt, want dat gevaar heb je bij Dreamcatcher wel weer.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:11

Hoi Jamestina,

Je hebt helemaal gelijk. En als ze in het werk nog wil groeien en dan niet alleen in de hoogte maar ook in beweging zullen we het waarschijnlijk ook wel proberen.
Alleen ze heeft in beweging een mooi front als ze mooi ontspannen maar alert loopt maar als ze bang is duwt ze haar hals en hoofd naar beneden en dat ziet er niet uit.
Onder het zadel kun je haar hier natuurlijk bij helpen.
En als je eerst naar de keuring gaat staan de cijfers, en die zijn dan dus ook bekend bij de IBOP. Je zou dan naar de IBOP gaan om waarschijnlijk te proberen het sterpredicaat te halen (aangezien we ervan uitgaan dat ze hopelijk stamboek opgenomen wordt) en zouden deze cijfers dan niet in je nadeel kunnen zijn?

Hoi SantaCruz
Ziesto vinden wij zeker een mooie hengst alleen er is nog zo weinig over bekend wat hij zelf doorgeeft aan zijn kinderen. Hij moet zeker vergroten.
Het achterbeengebruik van Cas is echt super, mooi gedragen en goed en snel buigend. Dus daar zijn we niet bang voor.
Ziesto blijft ook zeker op het lijstje staan maar waarschijnlijk wachten we even af totdat er meer over bekend is. Maar mijn vriend is helemaal weg van Lancet en Lancet-bloed dus ik sluit niets uit.

En wij zijn er ook achtergekomen dat Dreamcatcher verkleind. We hebben nu meerdere Dreamcatchers gezien en meerdere zijn toch vrij klein gebleven.

Uphill vergroot volgens de statistieken en de HH. Daarbij hebben we afgelopen weekend meerdere Uphills op de HK gezien die nu al mooi aan de maat zijn. Ook vorig jaar hebben we meerdere merries op de keuring gezien die goed aan de maat zijn maar het is altijd gokken.
We hebben ook gedacht aan Oscar die zeker maat en formaat doorfokt maar aangezien Cas maar 22% volbloed heeft dachten we eerder aan een hengst met veel volbloed.
Ze heeft zeer fijn beenwerk daar hoeven we het niet voor te doen maar op het lichaam mag ze misschien nog wel iets chiquer.
We hebben gelukkig nog even voordat we definitief moeten beslissen.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:22

als ik naar dit paard kijk dat denk ik *** dat mijn merrie niet drachtig is geworden
van hem!!
dreamcather flemming hmmm
ik zat te denken aan just royal dancer ze vader heeft
rot karakter maar ze veulens zijn top van karakter ook de hengsten
ligt erook aan natuurlijk hoe je ze opvoed
of Valeron Sandro Hit x Houston voor als je hem niet kent
ik heb hem in show gezien nou wat een akties :o

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:42

zosja24 schreef:
als ik naar dit paard kijk dat denk ik *** dat mijn merrie niet drachtig is geworden
van hem!!
dreamcather flemming hmmm
ik zat te denken aan just royal dancer ze vader heeft
rot karakter maar ze veulens zijn top van karakter ook de hengsten
ligt erook aan natuurlijk hoe je ze opvoed
of Valeron Sandro Hit x Houston voor als je hem niet kent
ik heb hem in show gezien nou wat een akties :o

valeron is een super paard de fokker van dat paard zit bij mij in de klas hij doet dat samen met zijn vader

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 20:08

Jippie we zijn er uit!

Het wordt Uphill!

(mits de merrie natuurlijk door de PROK-keuring heen komt wat ook altijd weer afwachten is :=

Maar heel erg bedankt voor jullie reacties.