[H] Indoctro of Contedro I voor Darco merrie ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 15:43

candillo heeft al een aantal goeggekeurde hengsten en internationale springpaarden gegeven in holstein en zelf in de sport goed gelopen. Heb er een paar veulens van gezien en die vielen heel hard mee, veel bloed, veel kwaliteit, maar de eerste hier in belgië zijn pas een jaar oud, worden nu twee. Casiro en clarence hebben het allemaal goed gedaan met hun eerste jaargangen, maar is nog even wachten op bevestiging.

pirouetje

Re: [H] Indoctro of Contedro I voor Darco merrie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:28

Wat vind je van Thunder ? Gaat zeker groter fokken, is heel cool in het hoofd (althans de veulens die ik ken)

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 22:30

van thunder heeft ze al een veulen gehad..

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 22:32

Candillo lijkt me wel interessant

Equimedic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:32

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:44

Equimedic schreef:
Pacha_ schreef:
daar dacht ik ook aan , maar die was toch over de 2000 € ?
Ik had een hele goede Air jordan x darco gezien:

http://www.equimedic.be/_html/main.php? ... e=hengsten

Bedankt, Armani Z sprong zeer goed tijdens de hengstenproeven in Mechelen vorige week!

air jordan z blijft dus zeker in aanmerking weet u misschien een andere
bijpassende hengst ? X

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:57

wie hebben er een nakomeling van de hengst Contendro I? Wie heeft er informatie/ervaring over of met de gezondheid van zijn nakomelingen?

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:12

@ robert, had je daar niet een ander topic over geopend? Beetje raar als je zelf zegt dat contendro een betere hengst is dan indoctro gezien de blesuregevoeligheid van indoctronakomelingen :).
@pacha: armani zelf is natuurlijk een mogelijkheid, ikzelf heb hem niet gezien in mechelen maar in zangersheide was hij super.

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:33

Ik vind persoonlijk contendro een betere hengst dan Indoctro. De vraag welke ik hier en elders heb gesteld betreft de gezondheid van de nakomelingen van Contendro I met name betrekking hebbende op de OC/OCD problematiek. Dat is iets anders dan de blessuregevoeligheid van de nakomelingen van indoctro. Veel indoctro's lopen op 1.35/1.40/1.50m tegen blessures aan. Daarnaast vind ik Indoctro veel minder stempelt dan andere preferente hengsten zoals nimmerdor, voltaire en ramiro. Welke in het verleden minder dan de helft van de nakomelingen van Indoctro hebben gegeven. Waarom mogelijke dubbele berichten? De OC/OCD problemen met hengsten worden meestal stilgehouden en deze info is meestal alleen te verkrijgen via andere fokkers.

merelhof schreef:
@ robert, had je daar niet een ander topic over geopend? Beetje raar als je zelf zegt dat contendro een betere hengst is dan indoctro gezien de blesuregevoeligheid van indoctronakomelingen :).
@pacha: armani zelf is natuurlijk een mogelijkheid, ikzelf heb hem niet gezien in mechelen maar in zangersheide was hij super.

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:50

@ merelhof> Dan heb ik airjordan x darco x darcobloed..
Dat gaat toch ook niet ?

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:00

waarom niet? beetje lijnteeld kan toch geen kwaad ? Je hebt nu toch ook twee keer lugano erin (via darco en lugano rechtstreeks) :) en lijnteeld op darco zou wel eens heel tof kunnen zijn.

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:10

ik las in je berichten dat er al een veulen uit de merrie is geboren. Fokt de merrie groot of klein, met andere woorden hoe zien de kinderen van de merrie eruit. Als de merrie niet kleiner fokt zou ik kiezen voor contendro of numero uno.

hier een filmpje van mijn numero uno x voltaire x nimmerdor merrieveulen
http://www.youtube.com/watch?v=68HvxtGTOXo
http://www.youtube.com/watch?v=knyM1quUtCc

ik ben zo tevreden over het resultaat dat ik geen problemen zie om de merrie indien nodig
terug te dekken met numero uno

Pacha_ schreef:
@ merelhof> Dan heb ik airjordan x darco x darcobloed..
Dat gaat toch ook niet ?

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 23:22

haar veulen zelf heb ik nog niet maar ze blijkt wel 1m 67 te zijn
dus dat is wel een beetje groter dan haarzelf .. X

@ merelhof : dan word ie toch veel te grof ?

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 23:27

numero uno vind ik ook geweldig ..

Kennen jullie triompe de muze , utrillo van de heffinck en
Lux z ? Want Omar x lux is super

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:31

bij ons op stal staat een numero uno ruin. heel lief in omgang maar soms draak tijdens tijden. je moet hem echt bezig houden anders gaat die een loopje doen met u. kweeni of dat ook zo is bij andere numero's. numero fokt wel groot en mooie paarden. meestal donkerbruin.

Thriomphe de muze is een hele goeie hengst. ook staat er nakomeling bij ons op stal. de fokker van nakomeling heeft een website gemaakt over die nakomeling. hij kan super springen maar moeilijk in omgang. (springt nu parcour van 150-160 cm). hier website van de nakomeling: http://www.stalpeatwells.be/Braveheart.htm
ik weet dat darco's soms wel moeilijke monden doorgeven maar heeft u merrie dat ook? wel belangrijk bij hengstenkeuze om geen veulen te krijgen met moeilijke mond.
Laatst bijgewerkt door Dakario op 04-01-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:34

grof gaat hij niet worden want armani geeft veel bloed in zijn exterieur. Nu Numero uno is ook super, ga er zelf mee dekken dit jaar denk ik. Super veulen trouwens robert. Triomphe zou ik niet doen; vallen mij allemaal wat tegen, maar dat is persoonlijk. Vind ze wat koud. Utrillo is top en onderschat, past heel goed bij deze merrie. Lux, ik weet niet of daar nog sperma van is, lupicor is een alternatief.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:39

Pacha_ schreef:
numero uno vind ik ook geweldig ..

Lux z ? Want Omar x lux is super

utrillo van de hefflinck is wel verkocht naar frankrijk. ik weet niet of er nog sperma beschikbaar is. het zal wel diepvries zijn. Lux Z ken ik niet maar Lord Z is zeker een kijkje waard! heeft heel veel goeie nakomelingen. bij ons op stal staat er eentje. een grote goedgebouwd schimmel. niet te dik of te dun. en heel zalig om te rijden. http://www.keros.be/nl/hengsten/hengstf ... ros_id=541

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:46

merelhof schreef:
grof gaat hij niet worden want armani geeft veel bloed in zijn exterieur. Nu Numero uno is ook super, ga er zelf mee dekken dit jaar denk ik. Super veulen trouwens robert. Triomphe zou ik niet doen; vallen mij allemaal wat tegen, maar dat is persoonlijk. Vind ze wat koud. Utrillo is top en onderschat, past heel goed bij deze merrie. Lux, ik weet niet of daar nog sperma van is, lupicor is een alternatief.

Lupicor is ook alleen maar diepvries en wil ook wel eens een kleintje geven.

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 17:45

Van lux is nog sperma , maar ben niet verliefd op deze hengst
Utrillo vind ik top maar of ik die vinden kan ? En lord vind
ik ook interessan een tweejarige van lord heeft het vrijspringen
gewonnen van mechelen en hij zal zeker voor een mooie
bloedtoevoer zorgen : )

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:48

utrillo zal wel lukken, hij staat nu bij franke sloothaak, ik weet niet hoe ze het sperma gaan verdelen, maar ik veronderstel dat dat binnenkort duidelijk gaat worden.

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 17:59

En heartbreaker ? Als ik kijk naar orlando (die in mechelen de queenscup heeft gewonnen ) dat is heartbreaker x darco

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 18:00

aah bij franke sloothaak.. misschien heeft ze een site

Bedankt .. :)

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:49

triompe
zou ik eerst willen weten hoe hij fokt en sportgegevens van zijn kinderen
nog te vroeg om in te zetten

Utrillo
Kan maat en vermogen meegeven, exterieur wordt denk ik niet beter(rassiger/eleganter)
nog te vroeg om in te zetten

Lux Z
geeft geen vermogen mee aan de kinderen, maakt ze wel rassiger met uitstraling, doch doet numero uno ook, weet niet echt of hij ook echt sportpaarden geeft.
Lupicor en Sebastiaan, allebei van Lux z, hebben we allebei vermogen echter komt dit volgens mij uit
de moederlijn(van moederszijde)

Numero Uno/ Contendro
Een van deze twee hengsten vind ik nog steeds de beste keuzes. Beide stempelhengsten. Risico's:
ze kunnen een kleine geven. Beide hengsten hebben vermogen en geven dit door aan hun kinderen. Contendro mischien iets meer. Beide hengsten maken mooie kinderen numero uno misschien iets meer ras en reflexen maar contendro weer een beter karakter.
Lux z ? Want Omar x lux is super[/quote]

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:54

lord z geeft niet echte topsport paarden. Dan blijft de vraag wat is je doel met het fokken van een veulen? Voor de lol, voor jezelf, voor een amateur ruiter of topsport.

Zelf fok ik voor topsport, of dat ook gaat lukken is een tweede. Heartbreaker heb ik ook over nagedacht echter voor de topsport geeft het karakter toch teveel problemen.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:55

robertjong schreef:
lord z geeft niet echte topsport paarden. Dan blijft de vraag wat is je doel met het fokken van een veulen? Voor de lol, voor jezelf, voor een amateur ruiter of topsport.

Zelf fok ik voor topsport, of dat ook gaat lukken is een tweede. Heartbreaker heb ik ook over nagedacht echter voor de topsport geeft het karakter toch teveel problemen.

Voor de topsport heb je ook een top ruiter nodig, en die kan echt wel omgaan met Heartbreaker-bloed als het goed is...