[H][OLD] Welke hengst voor merrie v. Rubinstein x Donnerhall

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:40

ben het idd ook een beetje met s01... eens zeker goede hengst, ben er ook heeelemaal weg van maar je wilde juist meer bloed.. ik gebruik hem waarschijnlijk op mijn lauries merrie om juist meer body toe te voegen ;)
en qua veel punten kan je nog niet zeggen hoe hij fokt dus je wilt eigenlijk vergroten.. maar weet niet of hij dat doet :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:21

essiesilly schreef:
ben het idd ook een beetje met s01... eens zeker goede hengst, ben er ook heeelemaal weg van maar je wilde juist meer bloed.. ik gebruik hem waarschijnlijk op mijn lauries merrie om juist meer body toe te voegen ;)
en qua veel punten kan je nog niet zeggen hoe hij fokt dus je wilt eigenlijk vergroten.. maar weet niet of hij dat doet :)

Precies en met Ferro en Contango erin zou ik dat al zeker niet doen.
Verder vind ik het geen echt bewegingswonder en aangezien je merrie meer techniek in draf nodig heeft, meer bloed en meer maat, zou ik dit zeker niet doen.

indriss

Re: [H][OLD] Welke hengst voor merrie v. Rubinstein x Donnerhall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 19:44

Ja ik ben erg gecharmeerd van deze hengst,ik heb een paar filmpjes gezien en hij lijkt goed te bewegen.
Maar we wilden wel eerst hem in het echt bekijken op de hengstenshow.Echt is toch altijd anders.

Wat ik wel nog is mijn achterhoofd heb,is een nakomeling van Laudies Crusador,maar weet niet welke.
Wat zouden jullie doen?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:11

Je moet doen wat je eigen gevoel zegt, en niet wat een ander zegt.
Uiteraard kun je wat van een mening van een ander opsteken.

Wat de uiteindelijke maat van de zizi-top gaat doen is idd maar even afwachten, maar de veulens beschikken allemaal over maat en lengte.
Ik heb ook al een aantal jaarlingen (nu 2 jarige) van hem gezien en zijn mooi aan de maat. ;)

Ik ben wel over hem te spreken iig. :+

Mischien zou je Uphill nog eens kunnen overwegen.
Die voert iig het nodige bloed, en er komen allemaal fijne nakomelingen van met top karakters.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:15

ja ik ook... zeker!!! maar dat wil niet zeggen dat ie op iedere merrie past en hetgeen wat de ts wil verbeteren... zoals ik al zei, hij geeft body , dat is wat ik zeker wil op mijn volbloed maar de ts wil juist een wat ranker type

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:20

essiesilly schreef:
ja ik ook... zeker!!! maar dat wil niet zeggen dat ie op iedere merrie past en hetgeen wat de ts wil verbeteren... zoals ik al zei, hij geeft body , dat is wat ik zeker wil op mijn volbloed maar de ts wil juist een wat ranker type

Dan moet ze een hengst pakken die een scheutje volbloed voert.
Uphill zou wel in dat plaatje kunnen passen.

Maar ik geloof niet dat het alleen volbloed is wat ze wil...???
Ze wil ook een hengst die sterk van achter is.
Helaas ontbreekt dat nogal bij de meeste hengsten.
En vooral als je richting volbloed gaat, zijn 9 van de 10 x neerwaarts gebouwd.

Een jonge hengst nemen is altijd een gok, zeker als er nog niet veel van de nakomelingen bekend is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:26

ja je zou kunnen kijken naar BIJV. lauries in de 2e generatie, dat is zo prachtig bloed, zijn sterk van achter en geweeeldige karakters, mooie modellen maarr idd wel zoals een volbloed wat neerwaarts gebouwd.

in de 2e generatie zou het heel veel kunnen toe voegen..
ze heeft ook al aangegeven dat ze lauries of een nakomeling daarvan overweegt, vandaar dat ik aanneem dat ze zeker geinteresseerd is in volbloed :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:35

essiesilly schreef:
ja je zou kunnen kijken naar BIJV. lauries in de 2e generatie, dat is zo prachtig bloed, zijn sterk van achter en geweeeldige karakters, mooie modellen maarr idd wel zoals een volbloed wat neerwaarts gebouwd.

in de 2e generatie zou het heel veel kunnen toe voegen..
ze heeft ook al aangegeven dat ze lauries of een nakomeling daarvan overweegt, vandaar dat ik aanneem dat ze zeker geinteresseerd is in volbloed :)

Y know.
En dat zou ook een optie kunnen zijn. (ik ben zelf ook niet zo bekend met dit bloed)
Ik mag het zelf ook wel dat volbloed, maar je moet er wel de merrie voor hebben.

Als je met volbloed gaat fokken zou ik dat zowiezo alleen doen op een merrie die over een opwaartse bouw beschikt, met een verticale hals en veel front.
En dan zou je zomaar eens hele mooie paarden kunnen gaan fokken ;)

Maar ik blijf het toch altijd koffie dik kijken vinden hoor, heel dat fokken.

Je probeert altijd een zo goed mogenlijk passende hengst te zoeken voor je merrie, maar hetkan toch altijd heel anders uit pakken.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:38

En dat vindt ik nu het mooie aan zizi-top, hij is prachtig opwaarts gebouwd, en in beweging klimt hij gewoon omhoog.
De hengst beschikt over zeer veel souplesse (ook niet geheel onbelangrijk) en tsja dat achterbeen :9

Een goed achterbeen is je halve dressuurpaard :+

Lilliputter

Re: [H][OLD] Welke hengst voor merrie v. Rubinstein x Donnerhall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:40

Dan lopen er veel halve dressuurpaarden rond :=

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:44

met uphill moet je zeker grote merrie hebben. bij ons op stal staat een nakomeling van uphill en dat is een D-pony geworden. hij had E-pony als moeder.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:45

hahaha ja echt he!!! maar je hebt gelijk, ik vind hem ook super gaaf maar ja omdat wij hem gaaf vinden wil nog niet zeggen dat ie op iedere merrie past, een belangrijk punt voor de ts was het veredelen... en zoals ik al zei voegt hij body toe, dat is nou net wat zij niet MEER wil
de verdere punten kan een lauries nakomeling zeker verbeteren :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:46

Lilliputter schreef:
Dan lopen er veel halve dressuurpaarden rond :=

Het achterbeen is natuurlijk niet alles waar het om draait, maar denk wel 1 van de belangrijkste punten bij een dressuurpaard

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:48

Dakario schreef:
met uphill moet je zeker grote merrie hebben. bij ons op stal staat een nakomeling van uphill en dat is een D-pony geworden. hij had E-pony als moeder.

Dat er 1 zo is geworden, wil niet zeggen dat ze allemaal klein blijven.

Ik denk dat je bij elke hengst wel een aantal nakomelingen op kan noemen die te kleine zijn gebleven

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:53

essiesilly schreef:
hahaha ja echt he!!! maar je hebt gelijk, ik vind hem ook super gaaf maar ja omdat wij hem gaaf vinden wil nog niet zeggen dat ie op iedere merrie past, een belangrijk punt voor de ts was het veredelen... en zoals ik al zei voegt hij body toe, dat is nou net wat zij niet MEER wil
de verdere punten kan een lauries nakomeling zeker verbeteren :)

Ja maar kan me herhineren dat jij ook veel adviseerde merrie,s met Meastro te dekken, waar dat niet op leek te passen
En ik heb zelf persoonlijk niets tegen Meastro, die is leuk zoals hij is.
Maar die vraagt wel grote lang gelijnde merrie.
Denk ook dat Maestro het goed op een Jazz zou kunnen doen,(een grote lang gelijnde jazz dan he :P )

Ieder heeft toch zijn eigen mening en zijn beeld van het fokken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:55

ja dat is ook zo! maar gelukkig ben ik van dat beleid af gestapt en kijk ik verder dan m n neus lang is ;) :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:57

Niet echt origineel maar Vivaldi zou ik een veel betere keus vinden dan Zizi Top.

En Wynton vind ik ook niet gek. Zeer mooi bloed en je fokt verderop een keer terug op Rubinstein I.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:00

essiesilly schreef:
ja dat is ook zo! maar gelukkig ben ik van dat beleid af gestapt en kijk ik verder dan m n neus lang is ;) :D

_O- _O- _O-

Ahh 1 ding kan hij wel echt mee geven.. een goed karakter :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:02

Suzanne F. schreef:
Niet echt origineel maar Vivaldi zou ik een veel betere keus vinden dan Zizi Top.

En Wynton vind ik ook niet gek. Zeer mooi bloed en je fokt verderop een keer terug op Rubinstein I.

Wynton past helemaal niet op deze merrie _O-
Die fokt klein en popperig en erg beknopt.
Heb er zelf ook 1 staan.
Is net barbie girl, nou en die komt toch uit een hele mooie langgelijnde merrie.

Neem dan westpoint, die fokt ze iig aan de maat en lang gelijnd en die heeft een goed achterbeen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:09

Ik ken alleen maar erg sjieke Wyntons met genoeg maat en ras. Iets beknopt in de voorhand maar wel voldoende ontwikkeld. Deze merrie kan dat prima hebben naar mijn mening.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:16

Suzanne F. schreef:
Ik ken alleen maar erg sjieke Wyntons met genoeg maat en ras. Iets beknopt in de voorhand maar wel voldoende ontwikkeld. Deze merrie kan dat prima hebben naar mijn mening.

Die van mij is ook erg chique, een plaatje zelfs, maar mist lengte.
En dat vindt ik bij bijna al die wynton,s, ze doen wat beknopt aan.

Maar goed ze zijn nog niet uitgegroeid ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:19

Mag ik een foto zien van jouw Wynton? :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:23

Suzanne F. schreef:
Mag ik een foto zien van jouw Wynton? :)

Pb wel even anders gaan we te ver off toppic ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:25

Je hebt PB. Als het een Wynton uit een Kennedy is is het niet zo vreemd dat het een bloedmooi poppetje is met weinig lengte. :)
Dat kan je verwachten, dat geeft Kennedy duidelijk mee.

CMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:27

Ik heb een merrie van Donatelli X Rubinstein. Ze heeft bijna alles wat jij als wat mindere punten bij jouw merrie beschrijft.
Ze heeft ontzettend veel tact en regelmaat in haar gangen en is ongeveer 1.70. Daarnaast is ze tijdens het rijden goed 'heet' te maken.
Dus hou je eerste keus ook nog in gedachten ;)