Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

youngster schreef:Die vallen me idd nog mee ja
Scheelt natuurlijk wel dat je een sterke merrielijn hebt.
Sja ik ben niet kapot van polansky
Hij is niet voor niets gecastreerd. misterA schreef:Er zit weinig springbloed in je merrie dus waarom zou je een veulen fokken dat niet kan bewegen en niet kan springen?
Als je in de gelegenheid bent om met Vivaldi te dekken dan zou ik helemaal niet verder zoeken.
Daar heb je in de opfok ook al plezier van, wat een fijne dieren in de omgang. Vivaldi past ook uitstekend op Ferro-nakomelingen.
sarabande schreef:misterA schreef:Er zit weinig springbloed in je merrie dus waarom zou je een veulen fokken dat niet kan bewegen en niet kan springen?
Als je in de gelegenheid bent om met Vivaldi te dekken dan zou ik helemaal niet verder zoeken.
Daar heb je in de opfok ook al plezier van, wat een fijne dieren in de omgang. Vivaldi past ook uitstekend op Ferro-nakomelingen.
Waarom zouden de aangeraden springpaarden, die zelf goed bewegen, op een goed bewegende merrie een slecht bewegend veulen geven???
Van Vivaldi zijn er heel veel en hij zal na deze hengstenkeuring niet minder gaan dekken. Wil je wat toevoegen aan de fokkerij dan heeft het zin om de blik wat te verruimen, en daar bedoel in nu weer niet een Sandro Hit nakomeling mee.
anders dan een paard met veel kwaliteit?misterA schreef:Ik vind dus Vivaldi de beste keuze bij deze merrie.
En ik heb een ruime blik hoor, ik heb er al heel wat voorbij zien komen.
.sarabande schreef:misterA schreef:Ik vind dus Vivaldi de beste keuze bij deze merrie.
En ik heb een ruime blik hoor, ik heb er al heel wat voorbij zien komen.
Ja dat is nu net het probleem.
Daarbij vind ik dat je als fokker je best moet doen om niet alleen kwaliteit te fokken maar ook je te onderscheiden van de massa, dat lijkt me ook de grootste uitdaging.
Ik geloof niet dat het de intentie van TS is om een goedgekeurde hengst te fokken.
Elisa2 schreef:Vivaldi Jazz en Lancet bloed zou ik alle 3 laten staan..Vivaldi lijkt me niet echt lengte door te fokken.Ook is het Jazz achterbeen een minpunt,zelfde geld uiteraard voor Jazz.Lancet zou ik niet doen ivbm het stekerige voorbeen wat ie doorvererft.Ook vererven ze volgens mij alle 3 niet veel souplesse door.Qua karakter kun je er alles opzetten,de TS zei al dat deze merrie een super karakter heeft en dat is mijn ervaring met Belisar nakomelingen ook.
Polanksy ken ik niet genoeg om over te oordelen,mischien is San Remo nog wat? Ik denk alleen niet dat hij erg veredeld maar persoonlijk vind ik een paard met massa wel mooi.Hij vereft inieder geval lengte in zijn lijf en hals en en een mooi front.