Pip_Norman schreef:Ze willen geen Jazz erop. Wij hebben al 2 Jazz nakomelingen op stal, en die zijn niet bepaald 'makkelijk' in de omgang en met rijden. Een 3 jarige kopen, nee! Mijn vriendin heeft al een keer die beslissing genomen, doet ze nooit meer. We vragen alleen welke hengst erbij zou passen?! Niet van 'Is ze geschikt om te fokken?' Heb je kritiek zoals 'Ze is niet geschikt', ga dan maar weer weg. Want dat vragen we niet. Plaats gewoon een hengst waarmee ze knie-actie en andere dingen eruit kunnen fokken.
Ik zeg niet per direct enkel Jazz hahaha maar de KWPNers waar ouder bloed in zit, die zijn wat
grover van bouw. Denk aan Ulster, Notaris, Nabuur, Voltaire, Uppercut XX. Een perfecte bloedlijn
is niet nodig.. en ik zeg ook niet dat je persee een dure investering moet maken. Maar kijk eens naar
een wat grover/breed paard, wat hoger op de benen en een niet te lange rug (ik ben zelf gek op
kortbenig maar dat is een kwestie van smaak) Ik vind Gribaldi ook een prachtbeest.. (maarja..
dat kwakkie zal ook wel wat mogen kosten.) Heb zelf een ruintje dus hoef deze beslissing nooit
te maken haha!
Van Jazz is Moederskant Ulster de opa, bij die van mij is vaderskant Ulster opa. Ze hebben
zowat dezelfde kleur.. maar die van mij is juist ontzettend handelbaar, lief enz. Denk eerder
dat het echt in Jazz/Cocktail zit dan ja.
(overigens toen ik voor cocktailpaarden ging kijken viel me op dat veel (toch zeker 4 van 5)
zichzelf op de benen trappen en hierdoor harde knobbels onder de kogels hebben) Of dat
toeval is weet ik niet.
.