Alleen ik ben geen ponykenner
En toevallig stonden deze op de Nrps site,dan zou je zeggen dat de laatste updates er ook op moeten staan. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En toevallig stonden deze op de Nrps site,dan zou je zeggen dat de laatste updates er ook op moeten staan. _likepink_ schreef:En toevallig stonden deze op de Nrps site,dan zou je zeggen dat de laatste updates er ook op moeten staan.
*
? 
NatasjavE schreef:Hmmm..ja okey geen stamboek...maar hoe heet haar vader nu? en is het een tuigpaard of een Gelders paard? Want dat is nogal een verschil?
Bij een stamboekloze pony zou ik overigens niet snel fokken..maar goed daar ziijn al hele discussies over gevoerd hier op bokt.
)

upendo schreef:Wat ik me afvraag is waarom je zo'n grote voorkeur voor zweetvos hebt?
Ik zou liever kijken naar een hengst die echt past bij de verbeterpunten die bij jouw paard passen, niet naar een fancy kleurtje.
Waarom kijk je niet naar een leuk paard? Dat brengt ook een hoop minder risico's met zich mee.
En anders is een Lippizaner of een Andalusier inderdaad een mooie combi, naar mijn idee.

nicolanca schreef:Heb je al aan een Lippizaner gedacht? Niet zo groot, goed karakter, en als het toch niet je bedoeling is om op de olympische spelen te starten dat kun je er dressuurmatig ook ver mee komen, en een goed paard heeft geen kleur dus ik zou niet op zweetvos zoeken (ik weet bovendien ook niet of zweetvos x zweetvos per se ook een zweetvos geeft)
... nee dat gaat me te ver maar ik zou toch wel verder willen dan een Z1 proef 
een andalusier heeft en veel groter en massiefer hoofd

Peelie schreef:ik zou dan wel een hengst nemen waar al een aantal nakomenlinge bekent van zijn, anders verbeterd de hengst alsnog niet omdat zijn genen niet sterk genoeg zijn...
wat ik merk is dat "80%" van de merrie komt en "20%" van de hengst qua genen... dit is ook wat veel fokker aanhouden, dus dat zou ik zeker in mijn acterhoofd houden als ik jou was

ayo schreef:Ik wil echt je droom niet verpesten, maar wat ga je doen als het veulen op 1,50 blijft steken en ook een moeilijk karakter heeft?