[H] [KWPN] Springhengst voor Optimist merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 17:39

Hearbreaker was ik al bang voor de maat, beweging is goed heb ik gezegd(zeker voor een springpaard), maar als ik moest verbeteren dan zou ze wat meer kracht in beweging mogen hebben.

Verder heeft deze merrie bloed genoeg, maar daar hou ik wel van, zal dus ook niet snel niet met een hengst dekken omdat hij te veel bloed heeft.

Roven heb ik niet zoveel nakomelingen van gezien, maar daar zou ik niet snel mee dekken omdat de hengst mij niet zo aanspreekt.

Eldorado heb ik genoemd omdat ik gek ben van Clinton, en omdat er heartbreaker achter zit, jammer dat hij niet KWPN goed is gekeurd, hij heeft wel aardig wat merries gedekt volgensmij. Zacharov is een interessante hengst, maar zou hem nu nog niet pakken.

Dulf lijkt mij ook een fijne hengst, helaast dat hij ook niet KWPN is goedgekeurd.

Air Jordan zet ik ook op mijn lijstje!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:13

Ik zou op deze merrie voor een voldoende bewezen hengst met maat en vermogen gaan die toch bloedvoering houdt.

Ik ga daarom ook even volledig de andere kant op: Ik zou van heartbreakerbloed wegblijven. Je merrie gaat niet al te groot worden en is vrij sensibel, dat wil je niet dubbel bevestigen. Dat sensibele en bloederige blijft sowieso vaak sterk verankerd in de nakomelingen.

Rekening houdend met je dekgeld, neig ik dan naar een hengst zoals Cicero van Paemel. Een andere zeer goede, betaalbare carthago zoon: Colman

(*) edit: en als je bij no-limit wil aansluiten, kan je misschien eens kijken naar indoctro-bloed. Maar dan eentje die meer maat (en misschien koelheid) heeft.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 21:47

Cicero is Carthago x Randel Z. Dan fok ik dus terug op Randel Z (Ramiro) dat heb ik toch liever niet.
Colman spreekt mij niet erg aan, dus dat wordt hem niet..

Wat vind je van Emilion?

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:42

Henkjan schreef:
Cicero is Carthago x Randel Z. Dan fok ik dus terug op Randel Z (Ramiro) dat heb ik toch liever niet.
Colman spreekt mij niet erg aan, dus dat wordt hem niet..

Wat vind je van Emilion?

Ik ben meer weg van de nakomelingen van Emilion als van hem zelf... Ik mis dat laatste beetje aan eigen kunnen bij hem wat. Maar ik had hem ook in gedachten bij het opmaken van mijn post. Air jordan is trouwens 2500€ dekgeld, dat is een hoop boven je budget! Ik ken van Emilion 1 aparte nakomeling en voor die alleen al zou ik Emilion willen overwegen, omdat die moeder een vrij gewone was en de stam ook niets speciaals was en Emilion echt heel veel heeft toegevoegd.. Misschien kan je je eens iets meer verdiepen in zijn nakomelingen?
Als je bereid bent wat over je budget te gaan denk ik dat Nabab geen slechte match zou zijn, al zou je dan op gangwerk wel moeten afgeven (of eventueel zijn zoon Kashmir voor toch iets meer gangwerk dan vaders of Vigo, die ik zelf echt helemaal top vind)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 11:12

Air Jordan heb ik me in vergist met dekgeld, niet goed gelezen inderdaad! Een klein beetje boven het budget kan wel, maar dat wordt teveel voor de eerste dekking.

Ik zal eens gaan kijken naar de nakomelingen van Emilion, ben zelf ook benieuwd.

Nabab en Kashmir zijn ook interessant. Iets boven mijn Budget, maar ik hou ze in mijn achterhoofd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:35

Ik heb wel fijne paarden gezien van Emilion. Lijken allemaal ook net iets meer rek in het lijf te hebben dan de hengst zelf.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:45

lientjeds

Re: [H] [KWPN] Springhengst voor Optimist merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:55

Quasimodo van de Molendreef is recent KWPN gekeurd, Heartbreaker x Lys de Darmen, die lijkt me ook mooi aan te sluiten op jouw merrie.

Mmm, Eldorado... wat moet ik er van zeggen, ik denk dat je dan Bloed met grote B gaat fokken, die was absoluut niet de makkelijkste als 3jarige.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 03:07

Emilion kan nog wel eens laatbloeiers geven.
En een redelijk verschil in onder en boven maat. (komen net zoveel onder de 1.60 voor als boven de 1.75)
Wel hebben ze veel vermogen, in mijn ogen een goed achterbeen en voorbeen techniek. (maar ben een beetje bevooroordeeld)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 13:37

JosineS schreef:
Nog even als mosterd na de maaltijd, Arizona (Utrillo vd Heffinck x Libero H)? Kwam hem tegen en moest aan dit forum denken. Voor als je een hengst zoekt wat maat en vermogen biedt...

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=271743

Komt deze niet uit dezelfde merrie als Dulf??
Interessante hengst, maar ik wacht nog even de toekomst af.

Hengsten die nu op mijn lijstje staan zijn:
-No Limit, indien ik (vers) sperma kan krijgen
-Emilion
-Quasimodo, interessante hengst, en nu KWPN goedgekeurd
-Eldorado (indien het voor het KWPN gekeurd wordt) zal dan net als met Quasimodo geen amateurspaardje fokken, maar ik probeer een sportpaard te fokken, voor 3x in de week een buitenritje zijn andere paarden... En ik wil toch ook eerst veulens zien.
-Nabab, boven het budget, maar ben er zekern niet van afgestapt
-Unaniem, kan alleen weinig vinden over de nakomelingen.

Welke hengsten zouden jullie zowiezo niet nemen?

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:36

Ik zou sowieso afstappen van quasimodo. Ik was eerst best gecharmeerd door quasimodo, maar het valt me toch wel dik tegen in de nakomelingen. langs de ene kant past hij wel op bloedtypes, maar in deze combinatie heb ik nu 2x (van dichtbij) gezien dat het heartbreakerbloed de kop op steekt en als je een beetje youtubet ;) vind ik dat de nakomelingen echt heel wisselend zijn. Bovendien zou ik sowieso met heartbreaker bloed van deze merrie blijven. Eldorado ken ik niet.

Ik wist echter niet dat Emilion ook strooide in maat? Met darcocup was er dit jaar ook een emilion equipe en die leken ook allemaal goed aan de maat..

Ik ga er gewoon even iets opgooien nu, heb het zelf nog niet bekeken, maar ze waren er daarstraks op jumping over bezig dat Vermont echt maat en vermogen kon toevoegen. Misschien eens nader onderzoeken :D

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 15:53

Ik ben er achter gekomen dat bij Greve nog sperma van No Limit te krijgen is. Die staat dus ook nog open!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:02

Ben het absoluut met Woestein eens wat Emilion betreft.
Ik heb ook een nakomeling gehad, paard kan fantastisch bewegen maar was met 2,5 jaar nog echt een lelijk eendje....

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 23:23

Vind jij ook dat hij strooit met de maat?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:41

Nabab heeft wel veel nakomelingen die allemaal fantastisch springen. Hij geeft ook grote paarden.

emilion ken ik niet

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:24

Ik blijf ook bij nabab bij deze merrie, lijkt me echt een goede combi.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 23:29

Cavalier, wat vinden jullie daarvan?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:54

Henkjan schreef:
Cavalier, wat vinden jullie daarvan?

deze hengst spreekt me niet echt aan. zijn nakomelingen zijn wel mooie paarden. springkwaliteit weet ik niet.
ik zou eerder voor vingino gaan: die geeft vermogen
http://www.tewis.nl/nl/stallions/vingino.html

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 00:29

Vermogen heeft de merrie genoeg, hoewel een hengst met vermogen altijd mooi meegenomen is.

Van Cavalier heb ik hele gave (grote) paarden gezien die ook ruim voldoende beweging hebben.

Pacha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:04

besef wel dat nabab niet van de mooiste is
en veel vos fokt hé, (Valentina van t heike , vigo d'arsouilles)

Maar springen kunnen ze wel