[H]Gribaldi merrie x ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: [H]Gribaldi merrie x ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:57

Predicaten geven aan wat de merrie, en haar voorouders in hun mars hebben op het gebied van gezondheid, sport en exterieur. Als je dat allemaal terzijde schuift en denkt zonder te kunnen ben je niet van deze tijd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:07

petraaken schreef:
Helaas geen merrie te vinden met de naam Serena (v: Gribaldi) uit een Lagoheidor moeder. Wel 2 Serena's uit een Michelangelo merrie. Is je merie wel KWPN ingeschreven?

Het is natuurlijk al heel vreemd dat de vader van de moeder wel bekend is en de moeder niet :?
Hoe weet je in hemelsnaam wie de vader van de moeder is wanneer je de moeder niet kent :? :? :?

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:17

natuurlijk kunnen predikaten heel veel info geven over de moederlijn, maar deze moeder komt misschien uit oldenburg (gezien lagoheidor)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:13

merelhof schreef:
raar hoe jullie reageren. in de pb staat niet dat ze haar veulen gaat verkopen. Misschien wil ze wel een tof paard van 1,60 of 1,62 fokken om zelf mee te rijden. En die onzin in nederland met die predikaten, je fokt toch met de merrie waar je zelf zin in hebt? In België hebben we gelukkig geen stamboek nodig om te bepalen waar we mee mogen fokken, relatief gezien is het bwp een van de beste springstamboeken ter wereld. Hadden jullie een okidokie gehad mocht de heer Zoer gedaan hebben wat het kwpn hem vertelde? Dacht het niet. :D

een predikaat zegt over een paard hoe goed ze is.... lijkt me meer dan logisch dat je dan zeker wel EEN predikaat wilt hebben.... als ik kon kiezen tussen een stamboek merrie en een elite merrie tsja... wie zegt dan geef mij de stamboek merrie maar...

en over het veulen verkopen, ik zeg ook niet DAT ze het doet maar wat nou als het veulen verschrikkelijk tegenvalt... een kreng is... of het bijv. financieel ineens niet meer kan (we zitten wel in crisis!) en dan heb je straks een veulen die je niet kan verkopen! daarom zei ik dat..

ik snap je laatste berichtje even niet.... wat heeft predikaten met oldenburg te maken... daar doen ze ook aan predikaten hoor ;)

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:28

Poepoe, wat een reacties allemaal. Ik kom hier alleen maar op advies en de een reageert nog rotter dan de ander heb ik het idee! (sorry hoor, ik vraag echt alleen maar om advies!) Ik ben eigenlijk blij dat jullie reageren met zoveel verschillende meningen, maar ik ga heus niet zomaar fokken met het idee dat er een mega raspaard uit komt.. en dat mijn merrie een rot karakter heeft heb ik ook nooit gezegd. Ze is gewoon nog wat onstuimig, maar ze is 6 en ze heeft gewoon nogal wat meegemaakt. Het is toch juist het leukste om een veulen te krijgen van je eigen merrie? Misschien wordt het inderdaad helemaal niks nouja.. goed.. maar mijn merrie is KWPN en zou in eerste instantie ook minimaal 1,65m moeten worden. Is ze niet, maar ze heeft toch alsnog een baasje gevonden? Zou ik haar dan alleen maar niet mogen laten dekken omdat er al genoeg paarden zijn.. dat weet ik ook wel. Ik ken genoeg mensen die het juist heel gaaf vinden als ik dat wel zou doen.

Ik vraag alleen maar: stel, ik wil haar laten dekken, wat zou dan volgens jou/jullie de beste keuze zijn voor haar?

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:29

En ze is misschien net een pony, maar ze beweegt als een paard!

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:24

@essiesilly: geef mij maar de beste merrie, liever een topmerrie zonder predikaat dan een slechte met een predikaat.
@ kimmm dat is wat ik bedoelde, als ze lopen als een paard maakt de maat weinig uit, zeker niet als je fokt voor jezelf

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:38

merelhof schreef:
@essiesilly: geef mij maar de beste merrie, liever een topmerrie zonder predikaat dan een slechte met een predikaat.
Dus mijn elite sport NDP merrie is voor jou geen topmerrie of is een slechte merrie omdat ze die predikaten heeft?????

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 21:42

dat heeft ze niet gezegd..

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:42

Advies: Geen hengst!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:44

merelhof schreef:

ja maar de beste merries HEBBEN predikaten en de slechtste hebben GEEN predikaat dus weeeer een opmerking wat nergens op slaat ;)

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:44

sarabande: dat zeg ik dus niet, ik zeg als ik kan kiezen tussen 2 merries de een met predikaten de ander zonder, neem ik die het beste is om mee te fokken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:45

En dat is meestal toch degene met predikaten. Immers gaan die naar de betere merries van een stamboek. (aldus het stamboek)

Maar goed... wordt tikkie offtopic zo :=

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:46

Op dit moment spreek jij jezelf erg tegen...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:47

Sammie: Er valt ontopic niks te bespreken, want voor deze merrie raad ik geen enkele hengst aan!

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 21:47

en bedankt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:49

Je moet zelf ook inzien dat je met deze merrie nou eenmaal beter niet kunt fokken. Je hebt een heel leuk beestje, daar zul je mij niet over horen maar blijf alsjeblieft uit de fokkerij!!

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 21:51

pff.. als ik met mijn merrie wil fokken dan doe ik dat gewoon hoor. Dit gaat nergens meer over..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:51

Als iemand nu voor zichzelf een paard wil fokken, dan moet dat kunnen vind ik!
Er zijn heel goede paarden zonder papier.
Dat gezeur met vermeerderen, laat iemand lekker zijn gang gaan!
Uit de meest mooie merries komen soms dweilen van veulens en sommige meest lelijke merries komen de meest mooie veulens.

We willen tegenwoordig te veel regelen mensen...

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 21:54

Je kan toch niet tegen iemand zeggen dat hij/zij niet met een merrie mag fokken? Dat vind ik echt onzin.. je mag beslissen wat je met je eigen paard doet hoor

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:55

Nee Mambo.

Kimm dat kan wel... alleen jij bent diegene die het uiteindelijk beslist. :+

We willen tegenwoordig teveel én alles... (ook als een ander goedbedoeld advies geeft) waar gewoon omgevraagd wordt, alleen dat past niet in het straatje. Dat advies dan :+ (iets minder bot komt misschien beter over :') )

Afijn... Als 't voor de verkoop is zou ik het niet doen :n Is totaal geen vraag naar. Als je ziet hoe dramatisch de prijzen nu zijn voor veulens en paarden in het algemeen en hoeveel er van 't voorjaar al richting de Salami zijn gegaan (ja ook de goede) zou ik het niet doen.
Voor eigen vind ik het nog een andere verhaal, maar dat lijkt hier niet echt ter sprake te zijn?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:58

Ts, het komt wellicht een beetje beroerd over maar ik ben het helemaal met de kanttekeningen eens. Wat brengt je pony aan verbetering binnen de fokkerij. Een veulentje is leuk om te fokken (even los van alle mogelijke dierenarts kosten en zorgen) maar even heel kritisch bekeken zou ik je ook afraden met deze pony te fokken.

Ik neem aan dat je pony röntgenologisch goed in elkaar steekt?!

MamboBeach

Sammie, je begrijpt me dus duidelijk niet...

Wat ik begrijp is het veulen wel zelf voor TS, maar al mocht dat niet zo zijn dan is TS nog vrij hierin om haar keuze te maken.

Lilliputter

Al zou het voor eigen zijn, stel je moet heel onverwachts het veulen verkopen is er totaal geen interesse voor. Jullie mogen 1x raden waar het veulen uiteindelijk terecht komt...

Dat jij wil fokken met deze merrie, ga vooral je gang en drijf vooral je eigen zin door. We wijzen je alleen op de feiten en die moet je ook vooral negeren!

Misschien is Manno een passende hengst?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:59

Mambo,... Ik begrijp het dus duidelijk wel :Y) En als je mijn reactie goed doorleest zie je dat hopelijk zelf toch ook wel...