[H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:42

Je hebt in ieder geval een merrie met een interessant papier, ik zou er zeker mee naar de keuring gaan. Ik zie dat een beetje verderop in de afstamming Gelders bloed zit, dit geeft waarschijnlijk ook het fijne karakter door. Aangezien je een alround paard wilt fokken is het misschien een optie om het in de "moderne" Gelderse hoek te zoeken? Op een langer voorbeen zou ik me niet al te blind staren.......

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:45

Contender geeft altijd goede bewegers. Daarbij vliegen ze gemakkelijk foutloos over het hout, dus da's ook wel fijn. Sam R zou inderdaad wat te heet kunnen worden voor jouw merrie. Wat Voltaire betreft, wij hebben een rechtstreekse en die heeft een moeilijkere (Franse) mond, bij de andere merries hebben we allemaal Voltaire bloed erachter (hetzij VV of vader van de moeder en die hebben allemaal een super fijne mond).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 10:46

Ja ik ga er ook zeker mee op keuring in het nieuwe jaar! Het lijkt me ook gewoon leuk om zelf een keer mee te maken.
Heb jij dan nog een hengst ingedachten??

hoogendroog: en de dressuur bij contenders? hoe zit het daarmee?

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:47

Rhea schreef:
[***] schreef:
Ik betwijfel ten zeerste of de hengst Kasparow wat aan deze merrie toevoegt.

Mee eens, ik zou het erg zonde vinden op Kasparow op zo'n fijne merrie te zetten. Ik ben helaas niet thuis in de springers kun kan geen goed alternatief noemen.

Ik ben blij dat jij in ieder geval onderbouwt waarom je het zonde vindt om Kas op deze merrie te zetten ;).

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:47

Een langer voorbeen is speciaal voor de liefhebbers van voorbeengewapper (dat dan helaas weer gepaard gaat met minimale beweging en kracht van achter uit). Staar je daar dus inderdaad maar niet blind op.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:48

Ik denk ook dat een jonge Contender jou merrie kan verbeteren idd. Ik zal eens even denken welke jonge Contender ik daar het meest geschikt voor acht...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:49

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:50

Zegt de naam Contango je iets? Da's een Contender. Die beesten kunnen allemaal gaan.
Cantos is inderdaad een hele goede kandidaat!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 10:50

Ik wil ook zeker geen voorbeengewapper krijgen (hou ik helemaal niet van) maar mijn merrie is gewoon op de voorhand gebouwd en dit moet natuurlijk niet verergerd worden.

Maar hoe zit het met contenders in de dressuur?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:52

Diaantjev schreef:
Rhea schreef:

Ik betwijfel ten zeerste of de hengst Kasparow wat aan deze merrie toevoegt.

Mee eens, ik zou het erg zonde vinden op Kasparow op zo'n fijne merrie te zetten. Ik ben helaas niet thuis in de springers kun kan geen goed alternatief noemen.

Ik ben blij dat jij in ieder geval onderbouwt waarom je het zonde vindt om Kas op deze merrie te zetten ;).

Volgens mij staat daat duidelijk dat ik het eens ben met de twijfel of hij iets toevoegt....

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:52

Katja schreef:
Is zou zelf kiezen voor de Contender zoon Cantos. Echt een ontzettende fijne hengst die zeer goed fokt en zeker qua type en bewegen wat toe kan voegen.
http://www.hbcstal.nl/index.php?core%5B ... egory%5D=3

Raad ik qua maat ten zeerste af! Cantos vereft absoluut geen maat... Wel uitstraling, beweging en karakter!

Iorrr

Re: [H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:55

Contendro II geeft ook zeer fijne paarden. Deze paarden bewegen stuk voor stuk goed, hebben veel uitstraling en kunnen apart springen... Ook fokt hij groot!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:56

Venthe: Contango IS dressuur.......

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:56

dekken met Contango is aan veel voorwaarden gebonden...

Er wordt snel over Goodtimes heen gestapt, persoonlijk vind ik dat helemaal geen verkeerde optie.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 10:57

jullie gaan snel! ik ben nog bij Sam R aan het kijken :P
Als Cantos absoluut geen maat toevoegd wordt hij het zowiezo niet. Maat is toch 1 van mijn balangrijkste eisen.

Hoogendroog: hahah okee ja sorry jullie gaan zo snel ik ben nog bij een hengst van een pagina terug aan het kijken :P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:57

Goodtimes is zeker geen verkeerde keuze, ben zelf erg gek van Goodtimes maar de karakters zijn niet altijd even makkelijk.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:59

Mooie bloedlijn heeft je merrie! Ik vind Contender ook wel een goed idee. Daar komen zeker wel fijne bewegers van (Contango ;)). Chello III is wellicht een optie?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:05

Chello III heeft een zuivere stap en voldoende ruimte, qua karakter is er volgens zijn verslag weinig op aan te merken. Aan sprekende hengst. Hij kan de basisgangen verbeteren. Nou, dat lijkt me wel wat.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:11

Rhea schreef:
dekken met Contango is aan veel voorwaarden gebonden...

Er wordt snel over Goodtimes heen gestapt, persoonlijk vind ik dat helemaal geen verkeerde optie.

Goodtimes lijkt me qua karakter niet zo geschikt... Heb zelf een Numero Uno x Goodtimes en ik kan je verzekeren dat dit geen aanrader is voor de normale hobby-ruiter... Goodtimes fokt lastige paarden evenals Numero Uno...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:12

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:12

Maar goodtimes heeft ook Farn, Fax I enz erin zitten net als mijn merrie is dat dan niet erg??
Iorr bedankt voor je reactie dan lijkt het me inderdaad ook niet zo'n goed idee

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:17

Mmm ik vind Chello III inderdaad een aansprekende hengst heeft er iemand nog wat meer info over hem?? Misschien wat cijfers?

En dan even over Kasparow, ik blijf het een erg aansprekende hengst vinden en met zijn 10 voor zijn stap en zijn maat en ook zeker zijn geslaagde allround carriere blijf ik erg gecharmeerd van hem. Waarom Kasparow niet? En ik snap nog steeds niet zo goed wat jullie bedoelen met: hij voegt waarschijnlijk niks toe?

Ik weet het ben lastig maar ik wil graag zoveel mogelijk advies

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:18

Ik meen dat Goodtimes ook niet in NL staat? Dus dan heb je al weer lekker veel gedoe met verzending, met de kans dat je te laat bent. Of het is diepvries...

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:22

Venthe; Chello III springt aankomende donderdag hengstencompetitie in Assen, weet niet of je plannen had om te gaan kijken? ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:22

Ik ken Kasparow niet, nooit van gehoord ook, dus ik kan hem slecht af of juist aan aanraden... Ik vind hem alleen niet bijzonder gefokt...