[H]Nrps ponyhengst.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Re: Nrps ponyhengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:38

wow, die zijn zeker mooi!
Alleen djamaï spreekt me niet zo ook.. Capri wel :oo
Zal ze eens laten zien aan eigenaresse, dankjewel alvast! :D

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 22:52

Tja ik meld het maar ff.....iedereen eigen keus

Ligt er maar net aan wat je wilt. Ik vind keuringen net zo hard een jury "sport" als de dressuur.....
Maar goed dat is mijn mening en is hier verder niet echt van toepassing.
Als je wel meer wilt weten, dan zie ik het wel.
Ik hoop dat je een leuke hengst vind!!! Gelukkig heb je nog heel veel tijd om te zoeken!! :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:26

Kijk ook eens op de site van het NRPS. Daar hebben ze een lijst op staan met alle goedgekeurde hengsten!
Daar kan je dan al een eerste indruk krijgen van welke hengsten je aan spreken!

Juravel wat betreft de keuringen is dat inderdaad net zo'n jury sport als dressuur. Maar dat heeft niks met het feit te maken dat je beter met ggk hengsten kan fokken. Dat heeft er niet mee te maken dat jou hengst misschien niet mooi is. Maar met het feit dat ggk hengsten ook röntgenologisch gekeurd zijn! En je dus minder risisco's loopt wat betreft aan geboren/erfelijke afwijkingen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:30

F-AM --> EHK

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:51

ponyparadijs schreef:
Je moet maar eens kijken op http://www.stoeterijdubois.nl/nl/

Daar staan hengsten op met een heel fijn karakter!!
ik heb geen aandelen daar hoor! Maar het lijkt er wel bijna op he!

De hengsten van du bois hebben zeker een fijn karakter! (Anders had ik er nooit meer gedekt ;) ) Zowiezo zijn de duits gefokte hengsten wat rustiger in het koppie *D

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 19:02

Heb even gekeken op nrps sites.. en ben toch wel wat aardige hengsten tegen gekomen :~ :oo
Vooral deze vallen bij mij (maar dan echt op het uiterlijk gefocust) zeer in de smaak:

Idzard
Knock out
Le matsjo :~
Kierow van Klaverborch
Paledo

Maar de du bois hengsten vind ik toch wel het geweldigst :~ :oo
Hebben jullie ervarungen met de hebgsten (incl de du bois?)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:06

Minjon schreef:
Maar de du bois hengsten vind ik toch wel het geweldigst
Hebben jullie ervarungen met de hebgsten (incl de du bois?)

Jep! Mijn merrie is als het goed is drachtig van Di Caprio Du Bois 8-) Ik heb vrij laat in het seizoen gedekt want ik had de merrie laat aangekocht, maar ze heeft in 1 keer gepakt. Ze dekken daar mooi regelmatig waardoor de kans op dracht gewoon groter is.
Ik vond hun manier van werken erg fijn en de verzorging goed en de kans is zeer groot dat ik daar 1 van mijn merries volgend jaar weer laat dekken *D Dat zegt iets over de hengsten daar, maar ook zeker iets over de eigenaars!

Ik weet trouwens niet hoe jou merrie is kwa rug, maar ik zou daar zeker op letten aangezien er binnen het nrps heel veel slechte ruggen zijn... Dat was voor mij ook 1 van de redenen om voor de duits gefokte hengsten te gaan!

jennyk

Re: [H]Nrps ponyhengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:15

Ik heb 2 merrie's drachtig van LordS, nrps hengst, zoon van Le Matsjo.
Mijn andere merrie is drachtig van Don Cremello du Bois.
Deze hengst is (nog) niet goed gekeurd.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 11:25

Ja de rug is inderdaad niet echt geweldig. vooral de kont is als een dakpan.. :+

Ik vind de du bois echt helemaal geweldig./ ga straks meteen aan de eigenaar laten zien :D :D

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:11

ik heb ook met Lord S gedekt dit jaar. ik ben enorme fan van het Le Matsjo bloed vanwege de zeer kindvriendelijke en goede karakters. de dochter van mijn pony had vorig jaar een zoon van Di Caprio du Bois aan de voet maar ik vond dit veulen ietwat tegenvallen. wil niet zeggen dat de hengst niet goed fokt maar vond hem niet helemaal bij mijn merrie passen. ook vanwege de inteelt.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:18

ik heb mijn merrie dit jaar door de hengst Viva La Bam laten dekken. Mooie en lieve hengst. voor het adres enzo zou ik even thuis moeten kijken. als je me PB stuurt stuur ik het je wel door

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:11

Paledo is eigenlijk paard gefokt (in elk geval zijn vader) en is een E-pony. Of dat wenselijk is voor de eigenaar is iets anders. Daarbij is Paledo een kleinzoon van Abgar en die zijn nakomelingen zijn niet altijd van de simpelste om te rijden. Onder het zadel hebben ze vaak een eigen willetje verder super dieren qua omgang.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:52

Knock Out is ook fijn van karakter, weet alleen niet wat hij doorgeeft aan zijn nakomelingen.
Volgend jaar de aanstaande voor Donna. :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:49

lianne125 schreef:
ik heb ook met Lord S gedekt dit jaar. ik ben enorme fan van het Le Matsjo bloed vanwege de zeer kindvriendelijke en goede karakters. de dochter van mijn pony had vorig jaar een zoon van Di Caprio du Bois aan de voet maar ik vond dit veulen ietwat tegenvallen. wil niet zeggen dat de hengst niet goed fokt maar vond hem niet helemaal bij mijn merrie passen. ook vanwege de inteelt.

Mag ik vragen waarom je dan met Di Caprio hebt gedekt?
Moet eerlijk zeggen dat ik nu denk dat jullie gewoon voor een hengst gaan die dichtbij staat!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:07

ponyparadijs schreef:
lianne125 schreef:

Mag ik vragen waarom je dan met Di Caprio hebt gedekt?
Moet eerlijk zeggen dat ik nu denk dat jullie gewoon voor een hengst gaan die dichtbij staat!

Zo Lau, jij draagt het hart wel weer op de tong. :+ Als ik het goed lees heeft zij zelf niet eens voor Di Caprio gekozen en als ze dat wel had gedaan was het voor haar net zo ver weg geweest als voor jou. ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:33

goeroe schreef:
Zo Lau, jij draagt het hart wel weer op de tong. :+ Als ik het goed lees heeft zij zelf niet eens voor Di Caprio gekozen en als ze dat wel had gedaan was het voor haar net zo ver weg geweest als voor jou. ;)

Dat van mijn hart op de tong dat wist je toch al? Of is dat ineens nieuws voor je?
En heb ik nu scheel gelezen dat jij er uit haalt dat ze zelf niet voor Di Caprio heeft gekozen?
Op het moment dat haar pony is gedekt zaten de Du Bois nog in Obdam. En de hengst die ze nu heeft gebruikt (LordS) staat ook hier in deze regio!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:19

ponyparadijs schreef:
Dat van mijn hart op de tong dat wist je toch al? Of is dat ineens nieuws voor je?
En heb ik nu scheel gelezen dat jij er uit haalt dat ze zelf niet voor Di Caprio heeft gekozen?
Op het moment dat haar pony is gedekt zaten de Du Bois nog in Obdam. En de hengst die ze nu heeft gebruikt (LordS) staat ook hier in deze regio!

Gaan we katten? }> Ze heeft het over de dochter van haar pony, dus ik heb maar aangenomen dat dat dan niet haar eigen pony is. Misschien heb je ook wel gelijk hoor, maar ik vind het nogal snel geconcludeerd. ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:22

Je hebt gelijk Mariska! Ik kan zo af en toe ook wel erg kort door de bocht zijn. En razend snel conclusies trekken.
Stom van mij! Mijn excuses! Tenslotte gaat daar het topic ook niet over!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:46

inderdaad. ik heb zelf niet voor deze hengst gekozen. de vorige eigenaar van mijn pony is in het bezit van haar dochter en die heeft met Di Caprio gedekt. ik heb Djamai wel overwogen maar dan zit in met hetzelfde inteelt probleem. plus dat ik het fijn vind om KI te dekken. dat Lord S bij mij in de buurt staat is wel puur toeval. ik wou eigenlijk voor Le Matsjo zelf gaan maar was toen nog niet op de hoogte dat hij ook KI dekte. en hield de keuringen in de gaten en was eigenlijk gelijk al weg van Lord. vandaar mijn keuze. volgend jaar zien we wel weer met welke ik ga dekken en maakt voor mij niet uit of in de buurt is. als de hengst maar bij mijn merrie past.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 20:52

KI? :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:59

Kunstmatige Inseminatie

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:02

Misschien is Metáll wat. De Goede Ree's Metáll dan he ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 21:23

Heb je een link ofzo? :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:25

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 21:26

Hij is superleuk, maar ze wil echt een nrps.. ;(