Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jolande schreef:De kleuren van de ouders zijn geen enkele garantie dat een veulen bont wordt.

PERENBOOMPIE schreef:Oh da's interessant om te weten,want mijn bonte merrie heeft er ook 1 naast haar schoft en heeft inderdaad een bont veulen gekregen van Sandreo maar heb haar nooit laten testen,weer wat geleerd!!
Mijn bonte merrie heeft wel een bonte moeder maar de vader is Paddox dus niet bont,is ze dan toch volgens jou homozygoot?
janderegelaa schreef:PERENBOOMPIE schreef:Oh da's interessant om te weten,want mijn bonte merrie heeft er ook 1 naast haar schoft en heeft inderdaad een bont veulen gekregen van Sandreo maar heb haar nooit laten testen,weer wat geleerd!!
Mijn bonte merrie heeft wel een bonte moeder maar de vader is Paddox dus niet bont,is ze dan toch volgens jou homozygoot?
Zucht....NEE
ik begrijp de frustratie-reactie wel
Mogelijks is dat van die vlekjes dus ook wel zo
maar uitzonderingen zouden er dan echt niet mogen zijn

Paljassofie schreef:janderegelaa : in principe zou het genetisch gezien wel kunnen dat je kan ZIEN of ze homozygoot bont zijn of niet, maar dan zou je geen uitzonderingen mogen krijgen. Zoals bij het creamgen bijvoorbeeld. Als ze bvb basiskleur bruin hebben en ze zijn heterozygoot voor cream, dan worden ze valk, zijn ze homozygoot voor cream dan worden ze cremello (of perlino ofzo, die weet ik niet vanbuiten). Dus daar kan je het wel zienMogelijks is dat van die vlekjes dus ook wel zo
maar uitzonderingen zouden er dan echt niet mogen zijn
.

) Paljassofie schreef:het is effe heel simpel uitgelegd janderegelaa... niet voor jou maar voor perenboompje
cream leg ik gewoon uit zoals in de boktwiki![]()
het kenmerk? waarom zijn er dan uitzonderingen blijkbaar?
IrisenUledi schreef:hallo allemaal,,
en het moet wel een springertje zijn of in ieder geval in het bloed zitten...
graag ook even een fototje erbij als het mogenlijk is...
xx Iris

Citaat:Another characteristic to look for in a possibly homozygous tobiano is the presence of ink spots, which are small round spots that appear on the white areas of the coat. It's important to note that many, but not all, ink spotted tobianos are homozygous, and not all homozygous tobianos have ink spots.
Jolande schreef:Ik zou me toch maar niet te veel hierop blind varen. Ik ben wat aan het googlen gegaan en deze regel zegt het denk ik precies:
Another characteristic to look for in a possibly homozygous tobiano is the presence of ink spots, which are small round spots that appear on the white areas of the coat. It's important to note that many, but not all, ink spotted tobianos are homozygous, and not all homozygous tobianos have ink spots.
Ik heb er alleen aan toegevoegd dat IK nog nooit een homozygoot bonte tobiano gezien heb zonder inkspot. PERENBOOMPIE schreef:@Paljassofie: Ik hoef niet vantevoren alles eerst te googlen en dan te kopiëren zoals jij doet en het dan ook nog eens verkeerd verklaren om bijdehand over te komen en het was een vraag naar Janderegelaa dus snap niet waar jij je meebemoeit,overigens kom je zelf ook niet echt snugger over door een bultje voor een vlek aan te zien,dus inderdaad zoals hiervoor al eerder gezegd is sla je studieboeken nog eens open
en ik heb helemaal niets verkeerd verklaard
nuja, denk dat je met deze post wel duidelijk maakt wie hier snugger is en wie niet. Heb gelukkig zelf nog geen problemen met mijn IQ ondervonden