[EH][KWPN] v. Havidoff x O.Mozart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:29

Wat heeft het voor nut om drie keer te reageren dat je er nog op terug komt?
Reageer met een nuttige uitleg over wat je in O.Mozart ziet of reageer niet...

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:31

Puissance schreef:
Wat heeft het voor nut om drie keer te reageren dat je er nog op terug komt?
Reageer met een nuttige uitleg over wat je in O.Mozart ziet of reageer niet...

Nou misschien zegt ze het wel omdat er elke keer omgevraagd word. :)
Ik vind het dus keurig netjes dat ze het nog herhaald als een bokker niet goed leest.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:39

Aan mijn leesvaardigheden twijfel ik niet, ik vraag echter door als ik benieuwd ben.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:45

En zij kan het momenteel niet vertellen omdat ze het te druk heeft, dat zul je dus gewoon moeten accepteren, want ze verteld het toch niet eerder dan dat ze tijd heeft. ;)
Terecht toch. :)

Tooske

Re: [EH][KWPN] v. Havidoff x O.Mozart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:51

Ja ik snap dat ook niet echt hoor wel 3 keer kunnen reageren en dan niet over dat onderwerp.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:53

Sammie schreef:
Kriebels een o mozart :=

Dit klinkt, zwakgezegd niet positief. Mijn post legt uit wie Mozart was, ik heb de hengst goed gekend hij was de eerste voor het KWPN goedgekeurde hengst die op internationaal niveau dressuur liep.

Sammie heeft wel tijd om 3 keer te posten dat ze geen tijd heeft, maar niet om uit te leggen was ze met deze opmerking bedoelt.
Ze is waarschijnlijk aan het Googelen :D

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:59

Tooske schreef:
Ja ik snap dat ook niet echt hoor wel 3 keer kunnen reageren en dan niet over dat onderwerp.

Wie weet is het erg uitgebreid, en daarbij zit ze ook bij de nieuwsredactie. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:17

zo te zien heeft sammie tijd genoeg
Citaat:
Sammie wat lelijk

Dat balkje is omdat je het topic geopend heb

Forum: [HK] de Huiskamer Onderwerp: [HK]Het veulen topic van 2006 (Groot-Groter-Grootst)
Sammie
[ Spring naar bericht ] Geplaatst: Vandaag, 21:23

Reacties: 5196
Bekeken: 41963

Die van mij kent de 'douche' een beetje.

Heb als veulentje al veel voetjes gewassen en met casteren is hij ook vaak gecoolt. En nu met de schimmel was ik 'm ook met een spons..

Zit nog steeds met de schimmel te violen. Had van het weekend opeens weer nieuwe plekken op z'n ene schouder

Forum: [VT] Voedertijd Onderwerp: Arretjescake, wat is jouw recept?
Sammie
Onderwerp bericht: Re: Arretjescake, wat is jouw recept? Geplaatst: Vandaag, 21:18

Reacties: 118
Bekeken: 1608

Jullie moeten eens speculaas proberen ipv van biscuit. Speculaas is veel lekkerder

En idd gewone suiker zou ik niet nemen, als de temp. niet goed is 'smelt' dat niet echt goed en dan heb je idd geknars

Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Ian Stark van intensive care
Sammie
Onderwerp bericht: Ian Stark van intensive care Geplaatst: Vandaag, 20:55

Reacties: 0
Bekeken: 15

http://www.dehoefslag.nl Ian Stark is ontslagen van de afdeling intensive care van het Universitary Hospital in Cardiff. Wel wordt de 55-jarige eventingruiter, die afgelopen zondag getroffen werd door een hersenbloeding, nauwlettend in de gaten gehouden. Volgens zijn dochter Steph is Starks toestand verbeterd, maar is hij nog erg zwak. ‘Maandag werd hij vanaf intensive care naar een zogenoemde high dependency unit gebracht. Inmiddels heeft hij een kamer voor zich alleen’, aldus Steph in Horse and Hound. Momenteel worden allerlei onderzoeken gedaan naar de oorzaak van de hersenbloeding. Zoals h...

Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Het Welsh Event 2009 staat voor de deur.
Sammie
Onderwerp bericht: Het Welsh Event 2009 staat voor de deur. Geplaatst: Vandaag, 14:14

Bekeken: 10

http://www.welsh50.nl / http://www.kwpn.nl Van donderdag 20 t/m zaterdag 22 augustus zorgt de combinatie van de centrale keuring, de sportdag en de internationale keuring op de terreinen van het Paardensportcentrum Gert van den Hoorn in Kootwijk voor een hoogtepunt in het jubileumjaar van het Nederlands Welsh Pony en Cob Stamboek dat dit jaar 50 jaar bestaat. In totaal verwacht de organisatie tijdens het Welsh Event 2009 ca. 1.000 pony’s in actie, 750 in de verschillende keuringsrubrieken en 250 in de verschillende gebruiksrubrieken. Donderdag 20 augustus – Centrale Keuring Aanvang: 8.30 uur K...

Forum: [VN] Voorpagina Nieuws Onderwerp: Nederlands tintje aan Zweeds EK team, Italië en UK bekend
Sammie
Onderwerp bericht: Nederlands tintje aan Zweeds EK team, Italië en UK bekend Geplaatst: Vandaag, 14:04

Bekeken: 292

http://www.kwpn.nl Nederlandse hengst Scandic in Zweeds EK-dressuur team De KWPN-goedgekeurde hengst Scandic is met zijn Zweedse ruiter Patrik Kittel opgesteld in het Zweedse team voor het EK dressuur eind deze maand in Windsor. Het Zweedse team bestaat daarmee uit Patrik Kittel - Scandic Tina Vilhelmson - Favourit Minna Telde - Don Charley Maria Eriksson - Galliano Ook in Italie is het team bekend gemaakt. Ook hier maar drie ruiters die de Italiaanse eer gaan verdedigen. Dit team bestaat uit: Susanna Bordone - Dark Surprise Pierluigi Sangiorgi - Flourian Anna Paprocka Campanella - Prego. Preg...

Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Nederlands EK -team heeft trainingskamp achter de rug
Sammie
Onderwerp bericht: Nederlands EK -team heeft trainingskamp achter de rug Geplaatst: Vandaag, 13:00

Bekeken: 27

http://www.anky.nl De Nederlandse teamleden en reserve combinatie die geselecteerd zijn voor het Europees kampioenschap dressuur dat over twee weken van start gaat in het Engelse Windsor, hebben een tweedaagse training in Ermelo achter de rug. Onder leiding van jurylid Eddy de Wolff-van Westenrode werd gisteren de Grand Prix proef geoefend. Vanmorgen was er een training van Sjef Janssen. De bondscoach is tevreden: ‘We hebben goed getraind. De proeven werden uitgebreid besproken en meer en meer worden de puntjes op de i gezet.’ Anky was tevreden over de verrichtingen van Salinero: ‘Hij liep sup...

Forum: [RT-P] Praktijkproblemen Onderwerp: Hoe leer je paard achter uit te stappen?
Sammie
[ Spring naar bericht ] Geplaatst: Vandaag, 12:59

Reacties: 21
Bekeken: 407

Sonja schreef:
Je kan 't 'm ook leren door keihard "patatje met" te roepen, of aan z'n linker- danwel rechteroor te trekken Dus wat is logisch?

Ik was 't niet van plan. Dan rent ze straks nog naar de snackbar...

Forum: [RT-P] Praktijkproblemen Onderwerp: Rolbit op wedstrijd ?
Sammie
[ Spring naar bericht ] Geplaatst: Vandaag, 12:53

Reacties: 5
Bekeken: 96

Nee dat mag niet.

Kun je trouwens ook op de site van het knhs vinden

Forum: [HK] de Huiskamer Onderwerp: [HK]Het veulen topic van 2006 (Groot-Groter-Grootst)
Sammie
Onderwerp bericht: Re: [HK]Het veulen topic van 2006 (Groot-Groter-Grootst) Geplaatst: Vandaag, 12:49

Reacties: 5196
Bekeken: 41963

Jeanine is een bontje eronder niks? Lijkt mij de goedkoopste optie. Vult alle 'verkeerde' gaatjes en zorgt ervoor dat het zo goed als goed behoort te liggen.

Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik ken 'dr een die had ook een zadel voor d'r 3,5 jarige laten aanmeten. Hoppa ff 2500 ertegen aangegooid. Twee jaar later kon ze er weer zoveel tegen aangooien, omdat het beestje zo gegroeid was. Weer nieuw zadel oude paste niet meer.

Forum: [VN] Voorpagina Nieuws Onderwerp: EK-teams dressuur en springen België bekend gemaakt
Sammie
Onderwerp bericht: EK-teams dressuur en springen België bekend gemaakt Geplaatst: Vandaag, 12:42

Reacties: 4
Bekeken: 406

http://www.galop.be/ Nieuwsredactie Onze zuiderburen hebben hun EK-team voor het springen en de dressuur bekend gemaakt. Het Belgisch dressuurteam voor het EK telt maar slechts drie ruiters. Zij zijn de enige die de FEI norm behaalden om deel te mogen nemen aan het EK. Stefan Van Ingelgem - Withney van het Genthof Jeroen Devroe - Apollo van het Vijverhof Wim Verwimp - Maxwil V Bij het springen doet er wel een 'compleet' team mee. Bondscoach Lucien Somers heeft de volgende namen bekend gemaakt: Jos Lansink - Cumano Philippe Le Jeune - Vigo D'Arsouilles Niels Bruynseels - Aluna Judy-Ann Melchior...

Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Anky heeft whizashiningwalla BB van Cira Beack op stal staan
Sammie
Onderwerp bericht: Re: Anky heeft whizashiningwalla BB van Cira Beack op stal staan Geplaatst: Vandaag, 12:32

Reacties: 3
Bekeken: 178

[ON] Anky heeft tijdelijk reining paard Whizashiningwalla op stal

Forum: [VN] Voorpagina Nieuws Onderwerp: WK Greven: Eerste dag zit erop
Sammie
Onderwerp bericht: WK Greven: Eerste dag zit erop Geplaatst: Vandaag, 11:55

Reacties: 5
Bekeken: 387

http://www.hoefnet.nl Hoewel de regen inmiddels met bakken uit de lucht komt in Greven, had Yvonne het geluk haar dressuurproef ‘droog’ af te kunnen leggen. “Het was hard werken, maar ik ben tevreden,” aldus De Ruyter, die in de uitgestrekte draf een galopfoutje had. Ook bondscoach Tjeerd Velstra en assistent-bondscoach Ad Aarts waren goed te spreken over De Ruyter’s proef: “Als ik heel kritisch ben, had de stap meer ontspannen kunnen zijn, maar we zijn dik tevreden,” vertelt Aarts. Goede proef voor Arjo van Kekem Arjo van Kekem zette vanmiddag in Greven een mooie, ontspannen proef neer, die w...

Forum: [VN] Voorpagina Nieuws Onderwerp: Duits EK team bekend gemaakt *update*
Sammie
[ Spring naar bericht ] Geplaatst: Vandaag, 11:45

Reacties: 23
Bekeken: 977

http://www.dehoefslag.nl

Lichtpuntje in Duits dressuurteam

Eindelijk kreeg de Duitse dressuurtrainer Holger Schmezer eens een goed bericht. Ellen Schulten Baumer, die vorig week van een paard viel, is door de artsen fit verklaard. De bondscoach heeft Ellen Schulten Baumer dan ook aan het Duitse EK-team voor Windsor toegevoegd. ‘Een hele opluchting na al die rampspoed’, verzuchtte Schmezer

Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Vijftig jaar geleden: Er staat een paard in de gang
Sammie
Onderwerp bericht: Re: Vijftig jaar geleden: Er staat een paard in de gang Geplaatst: Vandaag, 10:59

Bekeken: 102

Dit komt van de geschiedenis afdeling vandaan.

Als je digitale tv hebt, ken je het kanaal 'geschiedenis' ook vast wel. Komen meer van dit soort 'oude' feitjes voorbij

Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Vijftig jaar geleden: Er staat een paard in de gang
Sammie
Onderwerp bericht: Vijftig jaar geleden: Er staat een paard in de gang Geplaatst: Vandaag, 10:10

Bekeken: 102

http://www.omroep.nl Het haalde zelfs het Polygoonjournaal: het paard van groenteman Westerweel in Rotterdam. Vanwege ruimtegebrek moest het trekpaard elke ochtend door de winkel naar buiten geleid worden. Een typisch Polygoon komkommer-item uit de zomer van 1959. In de winkel van de groentehandelaar Westerweel te Rotterdam wordt de toonbank verplaatst en een loper uitgelegd, waarna een paard, dat door gebrek aan stalruimte in een schuurtje achter het huis staat, door de winkel naar buiten wordt gebracht. Daar wordt het voor de groentewagen gespannen terwijl in de winkel alles weer wordt opger...

Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Tachtig aanspanningen in actie op menmarathon in Sonnega
Sammie
Onderwerp bericht: Tachtig aanspanningen in actie op menmarathon in Sonnega Geplaatst: Vandaag, 10:08

Bekeken: 15

http://www.stellingwerf.nl Menvereniging D'r Veur en d'r Deur uit Sonnega houdt zaterdag in samenwerking met de menvereniging van psv De Caprilli een menmarathon. Zo'n tachtig aanspanningen starten in de wedstrijd die dit jaar voor de 14e keer in en om Wolvega wordt gehouden. Er wordt gestreden door pony's en paarden in enkel-, dubbel-, vierspan. De samengestelde wedstrijd bestaat uit de onderdelen dressuur, vaardigheid en marathon. Het totaal van de verschillende onderdelen wordt omgerekend in tijd en punten en bepaalt de uiteindelijke winnaar van de dag. De dressuur wordt op het hoofdterrein...

Forum: [ON] Overig Nieuws Onderwerp: Voorverkoop WEG 2010 bijna van start
Sammie
Onderwerp bericht: Voorverkoop WEG 2010 bijna van start Geplaatst: Vandaag, 10:03

Bekeken: 21

http://www.dehoefslag.nl

Op 25 september gaat de voorverkoop van toegangskaarten voor de Wereldruiterspelen van start. In Kentucky worden volgend jaar de wereldkampioenschappen van de acht hippis

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 09:35

Het maakt mij niet uit wat Sammie in haar vrije tijd uitvogeld, dat ze niet wil zeggen wat er met O.Mozart is moet ze ook zelf weten, maar onzinnige reacties die enkel zeggen dat ze er geen tijd voor heeft hoeven van mij niet.
Dan zou ik vanaf nu graag willen dat het weer ontopic gaat. :)

sarabande

Re: [EH][KWPN] v. Havidoff x O.Mozart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:01

De grootvader van jouw merrie is Mozart, je zegt daar weinig over te kunnen vinden. Dus ik geef je informatie daarover en wordt een beetje boos over onzin informatie die nergens op gebaseerd is.
Je zou ook blij kunnen zijn dat je nu wat meer over Mozart weet wat je bij het kiezen van een hengst kan helpen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:08

Ik ben nergens boos geworden op jou?
Wij kennen die hele Mozart niet en daar is bij de vorige veulens ook amper aandacht aan besteed.
Het gaat hier over de hengstenkeuze van hengsten die mogelijk mooi aansluiten op mijn merrie, jullie zijn hier degene die beginnen over O.Mozart, ik heb daar nog nooit wat over gehoord dus vraag door.
Mocht je hier geen vrede mee hebben, dan hoef je niet te reageren. ;)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:16

jongens, vergeet het gewoon, en ga weer ontopic :)

ze heeft geen tijd, dus laat haar, en waarom moet je nou weer als bewijs zon lap tekst van haar opzoeken :=
als ze het wil vertellen doet ze dat nog wel :)

ga dus gewoon lekker naar een hengst zoeken die aansluit bij haar merrie en vergeet de rest :)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:18

Oh my god wat ben jij kinderachtig sarabande!
Erg jammer dat er zo gereageerd moet worden in dit topic. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:24

Puissance schreef:
Wat is er met O.Mozart? Daar had je het namelijk in je eerste bericht in dit topic over.
Beetje stom om me eerst nieuwsgierig te maken, en dan niets meer te zeggen.
Niemand in mijn omgeving kent die hengst überhaupt al, dus ben benieuwd wat voor draak dat dan zou moeten zijn.

Niet alles op jezelf betrekken, ik vind een ongenuanceerde opmerking zoals Sammie doet verkeerd en daar wordt ik boos over, temeer daar ze het niet wil toelichten.
Wat betreft fokken, je zou de info over de grootvader belangrijker moeten vinden bij het zoeken naar een match.

Verder ben ik het met Sammie eens dat je op dit moment beter niet met zon merrie moet fokken.
Van merries zonder enig predicaat, dus geen gezondheids, prestatie of exterieur predicaat, zijn de veulens zo goed als onverkoopbaar of met veel verlies. De kosten van het fokken van een veulen lopen snel in de 2000 euro, en dan reken ik het onderhoud van de merrie er niet bij. Dus fokken voor verkoop zal niets opleveren, eerder verlies.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:28

Larissa3 schreef:

Dat heeft weinig met kinderachtig te maken. sammie insinueert iets over een hengst en wil dat niet toelichten onder het mom van geen tijd hebben. Ik laat zien dat ze nadat ze dat gezegd heeft wel tijd voor andere posts had. Ik vind dat wanneer iemand zoiets over een hengst zegt dat moet toelichten en niet zomaar dingen moet verzinnen, dat is kwaadspreken.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:35

sarabande schreef:
Larissa3 schreef:

Dat heeft weinig met kinderachtig te maken. sammie insinueert iets over een hengst en wil dat niet toelichten onder het mom van geen tijd hebben. Ik laat zien dat ze nadat ze dat gezegd heeft wel tijd voor andere posts had. Ik vind dat wanneer iemand zoiets over een hengst zegt dat moet toelichten en niet zomaar dingen moet verzinnen, dat is kwaadspreken.

Dat je je daar druk om kan maken, jeetje. }:0

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:38

En dan is het bij deze afgelopen en gaan we weer ontopic. :)

sarabande schreef:
Verder ben ik het met Sammie eens dat je op dit moment beter niet met zon merrie moet fokken.
Van merries zonder enig predicaat, dus geen gezondheids, prestatie of exterieur predicaat, zijn de veulens zo goed als onverkoopbaar of met veel verlies. De kosten van het fokken van een veulen lopen snel in de 2000 euro, en dan reken ik het onderhoud van de merrie er niet bij. Dus fokken voor verkoop zal niets opleveren, eerder verlies.

Heb je de startpost gelezen?
Zie jij daar het woordje NU staan?
Mochten er dingen tussen de regels te lezen zijn, mijn excuses, ik weet namelijk alleen dat ik de merrie eerst in de sport wil uitbrengen en dat we in 2010 naar de keuring gaan, gezien ze sterwaardig is. :)
Laatst bijgewerkt door Imaginaerum op 14-08-09 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:40

Larissa3 schreef:
Dat je je daar druk om kan maken, jeetje. }:0

Als je later groot bent en je wellicht paarden gaat fokken zal je dat misschien begrijpen. Het gaat wel over het op de wereld zetten van een veulen.
Maar ik begrijp dat op een paardenforum de kleur van je nagellak en zo nu veel belangrijker is
Laatst bijgewerkt door sarabande op 14-08-09 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:41

ONTOPIC NU

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:43

pff, gaan jullie oven met PB verder ofzo, ga even weer ontopic :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:54

Puissance schreef:
Heb je de startpost gelezen?
Zie jij daar het woordje NU staan?
Mochten er dingen tussen de regels te lezen zijn, mijn excuses, ik weet namelijk alleen dat ik de merrie eerst in de sport wil uitbrengen en dat we in 2010 naar de keuring gaan, gezien ze sterwaardig is. :)

Voor het sportpredicaat moet ze Z2 + winst lopen. Oudere merries die voor de keuring komen moeten heel wat meenemen om ster te worden. Het is jammer dat het keuringseizoen al voorbij is anders had je daar wat informatie op kunnen doen, men is zeer streng en zeker op merries die ouder zijn dan 3 jaar. Als mijn merrie geen ZZL gelopen had was ze geen Elite geworden. (Elite is keur + prok)

Kijk de laatste 10 pagina's van dit topic eens door, daar zie je de resultaten van merries die dit jaar voorgebracht zijn

[F-AM] merries naar KWPN merriekeuring 2009

Dus misschien is het inderdaad beter als je eerst probeert wat van deze voorwaarden in orde te krijgen voor je over een hengstenkeuze gaat denken.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:04

Ondanks dat we over een paar jaar pas gaan dekken ben ik toch benieuwd naar wat andere mensen vinden aansluiten bij mijn merrie, vandaar dat ik dus wel dit topic heb.

Wimbledon is in 2006 naar de keuring geweest en had daarbij 65 (? volgens mij) op exterieur met als commentaar te jeugdig (eigenlijk op alles te jeugdig, daarom is ze geen ster), als we haar exterieur in 2010 naar 70 of 75 (wat was het nou? := ) krijgen en ik krijg haar in de Z2 met winst, dan kan ik de sport en ster tegelijk aanvragen, toch?
Zoiets meende ik te hebben gelezen.
Trouwens heeft Wimpie de röntgen als driejarige gehaald met allemaal 1en en 1 2, kan ik die dan nog opsturen naar een PROK dierenarts?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:14

Prok kan alleen door een daarvoor aangewezen DA, lijst staat op de site van het KWPN, foto's mogen niet ouder zijn dan 3 maanden.
Sterwaardig betekent lang niet altijd ster als je terugkomt, dat hebben veel mensen dit jaar weer aan de lijve ondervonden
Met meerwaardes zoals prok en sport (predicaten die als ze dat haalt direkt op haar stamboekpapier worden bijgeschreven) maak je iig meer kans.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 11:23

Hm ja, dat is mij dus gezegd, ze kan PROK worden op basis van die foto's, maar dan moeten ze dus overnieuw en daar heb ik momenteel de centjes niet voor.
Ster gaan we proberen, evenals sport.
Ik zit hier nog 3 jaar thuis (VWO afmaken), in die tijd wil ik eigenlijk zo ver mogelijk komen in de sport met haar.
Even kijken hoe het daarna dus loopt, universiteit, op kamers.
Ik weet dan niet waar ik mee bezig ben, wie weet verkoop ik haar wel.
Maar een veulen fokken is toch mijn droom, wilden we dit jaar met mijn pony ook proberen, maar dat is niet gelukt..
Nouja, een scheve planning dus, maar predikaatjes (proberen te) sparen vind ik heel tof. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:23

Moderatoropmerking:
dames, kunnen jullie terug op het oorspronkelijke onderwerp gaan van dit topic? Nl een hengst voor deze merrie. Of ze nu ster gaat worden of niet maakt niet deel uit van dit topic. Hiervoor moet je dan een apart topic openen waar enkel het Exterieur wordt besproken.