[H][wb]Welke hengst op mijn merrie (Lancelot X Nimmerdor)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:23

www.gestelhof.be

Daar kan je info vinden over Warkant,
maar er zijn nog genoeg andere Ferro zonen die zowel kunnen springen en goed bewegen.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:34

ik laat mijn merrie ook door een all-round hengst insemineren dit seizoen, hopelijk deze week ;).
Heb gekozen voor Solitair, goed karakter en mooie bewegingen geeft zowal dressuur als springnakomelingen.
Helaas staat hij inmiddels in Engeland maar sperma is nog beschikbaar via de Wiemselbach, waar je ook voor Van Gogh en L'esprit hebt gekeken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:38

Een leuke allrounder is Quattro. Zijn nakomelingen worden zowel hoog in de dressuursport als in het springen uitgebracht. En Quattro geeft ook mooie grote veulens!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:35

quattro zou niet de simpelste geven
warkant vind ik echt géén dekhengst, is telkens net te min voor dé grote sport in beide takken: dressuur en springen
Solitair kan commercieel zijn, omdat die vaak degelijk gangwerk meegeeft, een goed kleurtje en een goede sprong. De meeste lijken ook aangenaam van karakter. Maar opnieuw is dat weer een hengst die ik nooit zou nemen. Zeker niet op een merrie met zo'n mooi papier :9

Ik blijf erbij: zoek een goede springhengst die toch nog de minpunten van je merrie kan verbeteren en ik zou daar bij naar de burggraaf, argentinus en numero uno's kijken.
als je diepvries aanzou durven kan argentinus zelf mss ook nog wel.. Ik ken er een heel leuke nakomeling van 'ga es eve foto zoeken zo meteen'. Die geeft ook zeker gangwerk en maat en zou ook koel in hoofd zijn.

Dela

Re: [H][wb]Welke hengst op mijn merrie (Lancelot X Nimmerdor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 16:31

Vandaag contact gehad met de wiemselbach en mij werd ook aangeraden om eens te kijken naar de hengst Whitaker, vooral omdat degene die over de hengsten gaat daar, mijn merrie kent.

Nog een andere vraag; in hoeverre is HKO erfelijk?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:51

Karennnn schreef:
Ik blijf erbij: zoek een goede springhengst die toch nog de minpunten van je merrie kan verbeteren en ik zou daar bij naar de burggraaf, argentinus en numero uno's kijken.
als je diepvries aanzou durven kan argentinus zelf mss ook nog wel.. Ik ken er een heel leuke nakomeling van 'ga es eve foto zoeken zo meteen'. Die geeft ook zeker gangwerk en maat en zou ook koel in hoofd zijn.

Ik heb zelf meerdere Argentinussen gereden, die zijn ook niet makkelijk :n . Bovendien vaak erg grof, niet wat de fok van tegenwoordig nog graag wil zien. Echt nog barok gebouwd...

in mijn profiel staat een van de Argentinussen die ik gereden heb. Je ziet niet het hele lijf, maar je kunt aan hals en borst zijn dat het een zwaar type is, en dat zijn ze vaak hoor...Zoon Arko III bijv. vind ik ook geen lichtgewichtje...!

Ik heb zelf een Quattro gereden toen ik net in Duitsland woonde, was een super dier en een echte allrounder. Niet voor de beginner, maar geen moeilijk dier op zich, en hij werkte bikkel hard!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:55

ik heb niet heel veel verstand van fokken, dus ik heb niet echt een idee of het goed bij jouw merrie past. maar Contender (of zonen) geven ook hele fijne paarden :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:39

Dela schreef:
Nog een andere vraag; in hoeverre is HKO erfelijk?

Erfelijk.. En zodanig erfelijk genoeg dat ík het risico nimmer zou willen lopen! Een merrie/hengst met HKO -> niet dekken!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:36

Adil18 schreef:
Karennnn schreef:

Ik heb zelf meerdere Argentinussen gereden, die zijn ook niet makkelijk :n . Bovendien vaak erg grof, niet wat de fok van tegenwoordig nog graag wil zien. Echt nog barok gebouwd...

in mijn profiel staat een van de Argentinussen die ik gereden heb. Je ziet niet het hele lijf, maar je kunt aan hals en borst zijn dat het een zwaar type is, en dat zijn ze vaak hoor...Zoon Arko III bijv. vind ik ook geen lichtgewichtje...!

Ik heb zelf een Quattro gereden toen ik net in Duitsland woonde, was een super dier en een echte allrounder. Niet voor de beginner, maar geen moeilijk dier op zich, en hij werkte bikkel hard!

Ja inderdaad, maar deze merrie kan zeker maat gebruiken en dat geeft hij wel. Bovendien denk ik niet dat hij op deze merrie zo'n barokke gaat geven. Ik ken zelf 4 argentinus nakomelingen, waarvan 1 pareltje! en 3 normaal gebouwde paarden uit normaal gebouwde moeders. Geen enkele echt barok.
karakters zijn daarbij écht goed. Die meneer van die heel goede argentinus heeft dit jaar opnieuw van hem laten dekken omdat hij zo content was van zijn 4jaarse en dat hij zo braaf was, uit een toch wel heel karaktervolle merrie.
Quattro zelf heb ik ooit maar 1tje van gekend, was een draakje, ook niet zo groot. Maar die raden ze hier toch wel af omwille van zijn karakter...

dela: Leuk dat die je merrie kent, dan kan hij toch wel wat advies op maat geven lijkt me!
En idd met HKO zou ik niet dekken!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:26

Karennnn schreef:
quattro zou niet de simpelste geven
warkant vind ik echt géén dekhengst, is telkens net te min voor dé grote sport in beide takken: dressuur en springen
Solitair kan commercieel zijn, omdat die vaak degelijk gangwerk meegeeft, een goed kleurtje en een goede sprong. De meeste lijken ook aangenaam van karakter. Maar opnieuw is dat weer een hengst die ik nooit zou nemen. Zeker niet op een merrie met zo'n mooi papier :9

ik heb een vierjarige zoon van warkant en die kan zowel dressuur als springen zoals zijn vader! je vind warkant iets te min voor dressuur en springen waarom behaalt die dan meerdere prijzen?

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:28

Wonderboy,

een dressuurhengst uit een hele mooie springlijn

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:23

Als ik je merrie kritisch bekijk zou ik deze dingen willen veranderen:

Front (hals vorm en ligging schouder)
Kruis kan ik niet goed beoordelen, lijkt mij iets hellend.

Ik zat even aan de hengst Special D te denken, die kan Front fokken en ook een beter kruis. Echter met Ferro erin krijg je niet de hardheid in het beenwerk. Ik zou kijken naar een hengst die goed front kan fokken op een merrie met zoveel bloed er in.

DeBooy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 01:00

Ik was ook even snel aan 't meelezen. Maar ik zou als ik jou was zeker eens naar Whitaker gaan kijken.
Ben mee geweest met de Wiemselbach naar Arezzo en heb een week voor hun op stal thuis gewerkt.
L'esprit onhandelbaar is geen waarheid, het is een schat van een beest! Loopt dressuurmatig wel lekker alleen springt niet bijzonder.
Van Gogh is een etter. Misselijke manieren op stal, onder 't zadel overigens wel braaf. Geen uiterst bijzondere manier in 't springen. Springt leuk maar daar blijft het bij.
Upgrade is toch een hengst met veel talent. Zal op 't CSI Geesteren ook weer internationaal starten. Heeft mooie gangen, maar is echt hengst in z'n gedrag. Ook onder het zadel. Springt met karakter, maar niet echt mooi.
Vincenzo is een hengst die geen perfecte gangen heeft en mooi springt alleen niet goed genoeg voor de top.
Whitaker dan tot slot. Whitaker sprong super in Arezzo, veel 0 rondjes en érg veel positieve reacties.
Dressuurmatig heeft deze hengst hele ruime gangen en hij toont zich graag. Hij kán erg bijzonder springen maar is niet totaal standvast in z'n prestaties.
Maar over het algemeen een echte aanrader en een schat op stal (vlocht 'm liggend in de stal in en kon tegen 'm aan gaan liggen slapen)

Hopelijk helpt dit je een beetje

OJAAAHH.. VERGEET USTINOV NIET ;)

sjaakiekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:22

Ik zelf heb met Van Gogh en L'esprit gefokt, de L'esprit uit een wat vlakke merrie en is wel verbeterd in zijn gangen en veel uitstraling. Van gogh heb ik bij een flemmingh merrie gedaan en daar is een super bewegend hengstveulen uitgekomen. Ook heb ik nog een 2 jarige van moeders kant dressuur gefokt en vader is Van gogh, mooi paard om te zien en goede gangen. Dus ik zeg Van gogh! :o Ook heb ik met de hengsten van de Wiemselbach gewerkt, L'esprit was mijn favoriet echt een schat :D . Van Gogh vertoond wat hengsten gedrag maar ook een fijn paard om mee te werken, als ik kijk naar de nakomelingen, hebben die allemaal een fijn karakter :D !