[H] Spoedje voor een bloedje: Special D x Wellington

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Re: [H] Spoedje voor een bloedje: Special D x Wellington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 17:55

Zeker zonde, maar aan de andere kant, hij scheen wel echt heel gruwelijk veel hengst geweest te zijn, zover ik weet was dat mede de reden om hem bij Edward te zetten. Misschien had hij nooit zo gepresteerd als hij nog hengst was geweest.

De merrie is inderdaad speciaal begeleid maar het is helaas niet gelukt, moet ik wel zeggen dat de merrie ook niet in super conditie was en dat de hengstigheid ook heel moeizaam op gang kwam met veel kunstmatige ingrepen. Volgens de begeleidende arts zou dat geen probleem moeten zijn maar mijn ervaring is toch anders.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:23

Ja dat van die moeilijke hengstigheid klinkt bekent, ik heb dat ook met mijn merrie. Die hebben we uiteindelijk ook hengstig laten spuiten. Hierna wel mooi hengstig en twee keer geinsimineerd. Is nu ook wachten op de scan van volgende week, spannend spannend. Ik ben ook niet zo weg van die kunstgrepen maar ja je moet toch wat......
In ieder geval veel succes met jou merrie en hou ons op de hoogte of het wat worden wil.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:59

De merrie is inderdaad speciaal begeleid maar het is helaas niet gelukt, moet ik wel zeggen dat de merrie ook niet in super conditie was en dat de hengstigheid ook heel moeizaam op gang kwam met veel kunstmatige ingrepen. Volgens de begeleidende arts zou dat geen probleem moeten zijn maar mijn ervaring is toch anders.[/quote]

Wij insemineren alleen met diepvries als het een perfekte hengstigheid is, moet zeggen met goed resultaat, drie dragen in de 1e keer en ook nog met een halve portie.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:20

Om bij het Contango bloed te blijven had je ook Citango kunnen nemen. Ik vind het aansprekende veulens met een mooie beentechniek.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 09:23

Ware het niet dat daar Jazz achter zit en dat bloed wil ik op deze merrie echt niet hebben :)
Dan had ik nog liever Tango gepakt, die vind ik beter gefokt.

Donderdag zal ze gescand worden, ik ben erg benieuwd. Als dit niet gepakt heeft stoppen we ermee, ik vind het dan te laat worden in het seizoen.

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:20

Hopelijk is jouw merrie dragend, zou wel jammer zijn voor alle moeite.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:37

En is ze drachtig?