Saffier schreef:Ik ken zat fokkers die graag een internationaal sportpaard zouden fokken, maar die het niet lukt. Dus waarom zou het jou dan wel lukken met een haflinger x ........
Ik zou ook wel graag internationaal willen springen maar om te beginnen heb ik daar het geld al niet voor, en er ontbreekt waarschijnlijk ook nog wel wat talent.....
Als het echt je droom is om internationaal te springen koop dan een goed paard.
Trouwens dit is mijn post in jouw topic.
Ik zie hier nergens iets staan over jouw financiele situatie, alleen over mijn financiele situatie. (Wat jij in jouw pb wel zet dat ik het over jouw financiele situatie heb)
En daarbij zie ik er geen onzin bij staan zoals jij in je pb meld.
Ik geef je een advies. Niet met je haflinger dekken.
Als jij dat niet aan kan om te horen open dan geen topic.
Of zie in dat de verschillende stamboeken niet voor niets richtlijnen hebben.
Als je een haflinger met een warmbloed kruist KAN het idd goed gaan en kan je een leuk rijpaard hebben (of een pony, dat weet je maar nooit. Er zijn namelijk een behoorlijk aantal KWPN E-pony's die paard gefokt zijn, dus de ouders zijn allebij paard en het beestje blijft een E-pony).
Het kan ook fout gaan, dan zit je met een beest dat qua verhoudingen slecht in elkaar zit en daar op den duur last van krijgt.
Ben je nu meer tevreden met mijn antwoord, of wil je echt alleen een hengsten naam horen?
In het laatste geval zou ik zeggen ga voor Berlin. Gewoon een leuke hengst, heeft veel wedstrijden gesprongen op internationaal niveau dus is goed