[H][wb] Tuschinski op deze merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Re: [H][wb] Tuschinski op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 07:35

Je bedoelt per merrie uit het topic op paardenfokken een stamboom zoeken, of is er een snellere/makkelijkere manier?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:26

Ik heb op pardenfokken.nl al een beetje rondgekeken naar nakomelingen van Tuschinski, maar word er niet veel wijzer van. Er staat bij maar weinig merries een maat vermeld en ook bij maar weinig nakomelingen... Nog even verder informeren dus...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 00:52

Wij hebben 2- 3jarige tusjes gehad op stal. En de grootste was 1.64 de ander haalde amper de 1,60.
De moeders waren gewoon allemaal rond 1.68.. Vonden we heel erg jammer. Voor mij maakte het niet zoveel uit omdat ik niet zo groot ben. Maar het is een moeilijk verkoopbare maat. Hoe mooi ze ook zijn.
Dus het is zeker wel iets om rekening mee te houden. Vooral omdat hij ook bloederige nakomelingen geeft. Dus niet de breedste, ze lijken dus nogal erg gauw op vergroeide pony's al zeg ik het zelf.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 08:52

Ok, bedankt voor je reactie! Al had ik liever wat anders gelezen natuurlijk ;)

Kent iemand de paarden uit de stam van mijn paard zo goed dat hij/zij weet wat voor maat deze paarden doorgaans geven/gegeven hebben?
Dan zijn denk ik met name Pion, Abgar en Amor interessant, aangezien hier i.c.m. mijn paard lijnenteelt op zal zijn.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:59

Pion heeft volgens mij ook niet altijd hele grote gegeven... Je hebt echt een hele gave merrie, maar Tus zou ik in dit geval met als enige aanspreekpunt de maat niet gebruiken.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:28

Alles over Tus is hier al gezegd, daar sluit ik me bij aan. Een alternatief zou Valdez kunnen zijn. Maat, tritt en de karakters lijken zeer goed. Al zou ik me met een Darwin merrie me daar minder druk om maken.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 13:15

Karakter maak ik me absoluut niet druk om, daar kan mijn merrie een hoop van opvangen. Geeft Valdez een beetje bloederige paardjes? Ik ben niet zo weg van Houston-bloed, zie je daar veel van terug in Valdez' nakomelingen?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 13:17

liliputter schreef:
Pion heeft volgens mij ook niet altijd hele grote gegeven... Je hebt echt een hele gave merrie, maar Tus zou ik in dit geval met als enige aanspreekpunt de maat niet gebruiken.

Bedankt, ben ook wel heel erg blij met d'r. Vandaar dat ik ook graag een nakomeling van
d'r wil. Hij is dan wel voor mij bestemd, en met mijn 1meter80 kan ik natuurlijk wel wat
maat gebruiken.
Heb je suggesties voor een hengst die je wel zou aanraden?