[H][wb]hengst met soepel beenwerk en opwaarts gebouwd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [H][wb]hengst met soepel beenwerk en opwaarts gebouwd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:45

Sandreo was eerst bij het nrps ggk en daarna bij het kwpn.. en ik vind het persoonlijk echt één van de domste keuzes voor deze merrie maar goed..

overbouwdheid kan erfelijk zijn ja.. dat gecombineerd met weinig kracht en sterkte achter.. Veel plezier zou ik zeggen :D

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:58

Ik zou ook helemaal niet met deze merrie fokken. Je weet niks over de afstamming, hoe kun je dan een goede hengstkeuze maken??? Ook moet er zoveel aan de merrie verbeterd worden, dat je dat in een keer nooit haalt :o .
Ik snap best dat jullie graag een veulentje uit je eigen merrie wil, en dat moet ook iedereen zelf weten. Ik had het alleen niet gedaan. Er zijn zoveel leuke veulens/paarden te koop op het moment voor niet eens zo heel veel geld. (kredietcrisis is toch nog ergens goed voor.... :+ )

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:34

Ik hoop dat de TS zich toch nog bedenkt om naar Sandreo te gaan. Er zijn zoveel meer hengsten die de zwakke punten van de merrie kunnen verbeteren. Ook binnen de Van Uytert gallerij lijkt mij. En ook een Voice of OO7 kan sterk verbeteren..

Ook een Zizi Top, Wonderboy of Armani (de eerste veulens lijken veelbelovend) zouden op deze merrie moeten passen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:35

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat ze met deze merrie moet fokken, maar gewoon een leuk veulen ofzo moet kopen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:37

Dat zou het slimst en het goedkoopst zijn :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 22:02

Als het goed is is de merrie inmiddels al geinsemineerd.
En de eigenaresse heeft zich echt niet blind gestaard op Sandreo hoor.

En dat jullie zeggen je moet het niet doen er staat zoveel leuke veulens te koop.
Tuurlijk zijn er leuke veulens.
Maar als zij nou graag een veulen van haar eigen merrie wil dan kunnen jullie daar toch gewoon respect voor hebben en niet alleen maar negatief reageren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:13

Ik ben in staat op een stuk objectiever te reageren dan jij als ts en de eigenaar. Als ik alle gegevens bekijk die openbaar zijn gemaakt omtrent het dekken van de merrie (met Sandreo) kan ik maar één conclussie trekken. Dom.. Erg dom..

De eigenaresse zal zich vast niet blind gestaard hebben op Sandreo maar blijkbaar wel op het advies van de hh. Maar goed... Mijn paard is en wordt het niet, dus ik wens de eigenaar er ontzettend veel plezier mee :D :D

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 09:54

Dat snap ik dat je dat kunt.
maar als leek zijnde kwa dekken mag je toch verwachten van hh houders dat je goede adviesen krijgt.
waarom zou hij sandreo kiezen als hij betere hengsten heeft staan.
Toen we de merrie brachten is ze nog uitvoerig besproken en kwamen ze nog steeds bij Sandreo uit.

Ik zag een paar berichten terug dat iemand zizi-top staan. die heeft van uytert maar heeft deze niet genoemd voor deze merrie.

Ik snap ook wel dat er mensen zijn die zeggen ga niet dekken met deze merrie maar dat is de keus van de eigenaresse. ik heb dit topic puur en alleen geplaatst om tips enz te krijgen wat betreft hengsten.

Deze info geef ik door aan haar maar aangezien het haar paard is is het ook haar beslissing.