Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

!Steph1989 schreef:Ik wil echt vooral een hengst die een betere galop kan creëren voor mijn merrie, en vermogen en techniek kan toevoegen, maar die galop is echt wel heel belangrijk!
Cicero Z op deze merrie, wat denken jullie daarvan ?
Voor een maand oud lijkt het me geen heel groot? vertekent dit op de foto?
. Bijgekomen is ie al wel, en eten doet ie als geen ander!
. Steph1989 schreef:Nee hij is idd nogal klein! Maar hij zet volgens mij eerst uit in de breedte en dan pas in de lengte. Bijgekomen is ie al wel, en eten doet ie als geen ander!
Vandaag begonnen met z'n halstertje enzo, en veearts moest ook nog langskomen. Man man, dat ging helemaal niet goed! In de stal gewoon tegen ons opsteigeren enzo!
Veearts moest hem verdoven, en hebben hem zo het halster aan kunnen doen!
Toen we het gisteren avond af wilden toen liep hij heel de tijd weg en heeft hij mijn vriend zelfs aangevallen (lees: ernaar stampen en willen bijten, met de oren plat).
Dus mja, lief karakter speelt dan mss toch wel een grotere rol dan ik dacht.
een klein draakje dan 
maar cicero is wel nuchter en toen we in de stallen van de roshoeve gingen kijken was het een kalme, vrolijke hengst, hij was toen maar een jaar of 4,5 denk ik. (inieder geval vrij jong
) Maar het karakter verandert echt nog vaak over de jaren vind ik. Ons hengstenveulen was in het begin wat bang en afwachtend en nu een jaar later is het echt een stoer, sociaal paard. Bij het vosse merrieveulen van vorig jaar: was echt een heel lief sociaal veulentje, maar moet nu geregeld terecht gewezen worden want heeft echt heel veel lef en karakter. Die bruine van vorig jaar was ook bang en zou wel eens durven trappen ed. maar is nu echt een super eerlijke jaarling.
. Op mijn andere merrie zou hij wsl echt veel goeds kunnen doen, maar dit jaar haar al dekken zit er ivm crisis enzo wsl niet in, mijn vader ziet twee veulens per jaar ook niet zitten aangezien we de paarden pas binnen 2 jaar ten vroegste aan huis kunnen zetten...
!).
! Steph1989 schreef:Alleen wil mijn vader Epleaser (v. For Pleasure) omdat hij iemand van bij stoeterij boonen kent er wel een prijsje voor kan krijgen ... Moest ik mijn vader niet meer kunnen overtuigen, heeft iemand info over nakomelingen van deze hengst en vooral de galop van deze hengst?
!
)
marije1987 schreef:Ik denk dat Cicero best goed gaat passen op jouw merrie! Vooral ook omdat je zegt een goede galop in het veulen te willen. Ik heb een 3 weken oud veulen van hem en zij heeft een super galopje. Doet dat ook graag, changeert super snel, draait snelle bochtjes en dan weer plankgas. Echt 1 voor de barrages
die is zich al aant voorbereiden op zijn overwinningen van later
, cicero z op deze merrie uit dit topic is al zeker
wieha! Hij heeft hem gisteren zien springen in Lummen en was toen wel overtuigd van de meerwaarde die dat extra dekgeld toch kon bieden
!
! 
!
. Nog twijfel met crescendo, maar uiteindelijk past adorado beter op mijn merrie.
, was wel eens grappig om te zien
!
. Ben wel benieuwd nu, is totaal andere hengst dan flamenco, ook van bouw enzo...
lientjeds schreef:Ik vind ze allebei ongeveer even goed
We kijken al uit naar de fotos van volgend jaar
Steph1989 schreef:DA is vandaag de merrie hengstig komen spuiten, en die vertelde mijn vader de procedure bij diepvries, en jah je raad het al... "neem maar een die ook vers verkrijgbaar is!".
Dusja... daar gaat cicero...
heb juist een mail gestuurd naar de stoeterij van adorade en crescend
wat zij me aanraden zal het worden...
ben het beetje beu aan het worden: dan wel dekken, dan niet, dan allebei, dan maar één, dan deze hengst dan deze... !
ouders!
.
!)
.
. Vorig jaar ook thuis gedaan, en is allemaal perfect verlopen.
.