[H][wb]United vs. Uphill voor Jazz-merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Galupy

Re: [H][wb]United vs. Uphill voor Jazz-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:09

Heb je daar al foto's van? Ben ik wel benieuwd naar...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:31

essiesilly schreef:
ik kan me ook absoluut niet vinden in het plaatje wat jij maakt zsazsa, ik heb er nog geen 1 korte van gezien..
heb er genoeg op keuringen gezien... en heb er zelf een 2 jarige van staan, groot (1.74m minimaal nu al!) maar heel mooi in verhouding en langgelijnd ben er absoluut tevreden over.

en het feit dat het verschrikkelijke paarden waren... :S ... is dat niet omdat ze gewoon weg niet opgevoed waren??.. want ook daar kan ik me niet in vinden maar goed.. bedoel je niet toevallig een andere hengst :+ hahaha
en dat ze alle 3 kort in rug en hals waren... of heeft de commissie niet goed geselecteerd, of is het dat jij een ander beeld hebt van kort... 8-)

Een korte rug, hals, oftewel zeer compacte bouw, vallen bij mij onder kort ja. Ook weet ik wie united is, heb hem aantal keer gezien onder het zadel, en ik vind het een zeer aansprekende hengst. Maar ik moet eerst nog wat meer nakomelingen van hem zie voordat ik om ben.
bij de veiling werden deze 3 paarden voorgesteld aan kijkers, meerdere malen per dag. Waarbij 9 van de 10 mensen zeiden dat ze de paarden te kort in de hals en rug vonden.
Ik heb 2 maanden met deze paarden mogen werken en paarden die regelrecht uit de wei komen zijn opgevoed door soortgenoten niet door ons, deze hadden gewoon weinig respect voor de mens. En ja dat moeten ze leren. Ik had aan deze paarden geen fijne paarden om te trainen.
De merrie stond om niks gelijk op de achterbenen, de ruinen waren zeer vlug met de achterbenen.
De 2 ruinen zijn op de veiling ook met vrij lage prijzen verkocht.
Dit is wat ik van united mee heb gekregen, en ik baseer mijn mening dan ook op wat ik van de nakomelingen heb gezien.
Ook zijn deze paarden bekeken door bekende keuringsleden die ook op de kijkdagen rondliepen en deze vertelde me precies wat ze van de paarden vonden. En aan hun mening, kijk en ervaring ga ik geen twijfel leggen.

Dat jij je niet in mij kan vinden, dat is jou ding, ik geef hier alleen mijn mening.
Zal even de afstammelingen in totaal zeggen:
De merrie was een United X Farrington X Cabouchon geloof ik.
De 2 ruinen United x Sandro hit
en een united x uniform..
Dit moet ik zo even uit mijn hoofd zeggen want dat weet ik niet meer zeker.

Rambobo

Re: [H][wb]United vs. Uphill voor Jazz-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:19

@ _Zsazsa_ thanks voor je verheldering!
maar deze paarden hadden ook nog een moeder ;)
het feit ligt er gwn dat united x jazz een bewezen combi is ... de hengst zelf kwa exterieur vind ik ook niet passen op mijn merrie, maar als k dan zie wat voor n nakomelingen eruit komen en hoe goed hij het op Jazz doet ....

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:04

Dat is ook helemaal jou keus! Je kent je merrie zelf het beste, en als er gezegd word dat het een geslaagde comb is, dan kun je het altijd proberen!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 11:14

_Zsazsa_ schreef:
Dat is ook helemaal jou keus! Je kent je merrie zelf het beste, en als er gezegd word dat het een geslaagde comb is, dan kun je het altijd proberen!

Ach het blijft gokken ;)

Vind het erg lastig, ben ook behoorlijk beperkt in mijn hengstenkeuze gezien de bloedvoering van deze merrie
Heb nu wel een ontzettend leuk hengstveulen van SO, hieronder een filmpje hier was hij een dag of 2 oud ..

http://www.youtube.com/watch?v=R0YVuOSkaXM

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:21

Ik heb eerder een United gefokt uit een Jazz merrie.
Fijn veulen, goed bewegen.
Qua bouw had ze wat weinig halsbespiering (op stand, in beweging gebruikte ze haar hals wel goed). Joop gaf toen aan dat dat iets was wat hij wel vaker zag bij Krack nakomelingen.
Ik heb haar als veulen al verkocht.
Zie foto's in profiel van haar als veulen en als driejarige.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 09:25

@Voyou, mooie paarden heb je zeg! en idd een fijn beestje de united!

Echter heb ik door omstandigheden besloten om haar dit jaar niet te laten dekken

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 09:52

Mnonn schreef:
ook ff off topic heb je een foto van het veulen? ben reuze nieuwsgierig eigenlijk :o

Afbeelding

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:09

Je zult al wel gekozen hebben, maar in mijn profiel staat een United die toch echt kort in de rug en hals is. Nu komt deze uit een kennedy merrie, maar ik geloof wel dat een United een langgelijnde merrie moet hebben.

Oeps niet goed gelezen. Je doet haar dit jaar niet bij de hengst. Bovenstaande mag je dus vergeten.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:30

Weet je wat nu zo grappig is...?
Deze merrie is uiteindelijk gedekt met Tuschinski _O- _O- _O-

Een veel beter match!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:13

manueeltje84 schreef:
Weet je wat nu zo grappig is...?
Deze merrie is uiteindelijk gedekt met Tuschinski _O- _O- _O-

Een veel beter match!

hoop je!!! ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:44

het blijft toch altijd afwachten wa het wordt.
Maar als de keuze ligt tussen Uphill United of Tuschinski, dan past tuschinski toch het beste in het plaatje bij deze merrie!
Ik ken de merrie zelf, ze is van mijn vriendin, en ik weet wel heel zeker dat ze met Tuschinski de juiste keuze gemaakt heeft! ;)