[H][Duits]Hengst voor Rajko x Erato x Zooloog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viennanova

Re: [H][Duits]Hengst voor Rajko x Erato x Zooloog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:49

Het is wel een erkend stamboek (EU), maar geen KWPN erkend stamboek. Dat betekend dat je merrie in het register B van het KWPN komt. NRPS schrijft wel zonder probleem over. Mocht je willen dekken met bijvoorbeeld Don Schufro, dan kun je bij het ZFDP een papier krijgen.
Ik denk hier vrij makkelijk over, omdat ik vind dat je op een papier niet kunt rijden. Het gaat om een goed veulen fokken, toch?

Ik ben eruit, ik ga voor Cassalando. HEt veulen wordt geregistreerd bij het ZFDP.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:47

spannend spannend! en wanneer laat je dr dekken??
ik ga maar eens het kwpn bellen welk stamboek ze dan wel erkennen.dan kan ik haar eventueel laten opnemen in een ander duits stamboek..

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 15:46

Ik snap je niet helemaal, je wil je merrie over laten schrijven naar een duits stamboek, en dan een KWPN erkende hengst erop zodat je een KWPN papier krijgt? Dan zou ik je merrie over laten schrijven naar het NRPS, scheelt je gesodemieter in het duits, en dan krijg je bij de nakomeling ook een KWPN papier.

Ik begin eind maart met dekken, denk ik. Als ze in een keer pakt, dan heb ik eind februari een veulen. Is me eigenlijk nog te vroeg, maar goed, je weet niet wat ze doet natuurlijk! Misschien duurt het wel langer.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:14

ik heb zoals je me vertelde met het NRPS gebeld,die waren erg behulpzaam.in tegenstelling tot iemand van reinland,die was toch zo bot! die legde helemaal niks uit..
bij het NRPS kan ik gewoon in juli haar laten keuren,en als ik dan een hengst uitkies die KWPN + NRPS is,dan kan t veulen bij alle twee de stamboeken.dus dan kan ik dat dan zelf beslissen.had nog met zo'n meneer van het NRPS gebeld over de hengsten keuze,die kwam met decor dream catcher of florencio ,of citango.dus dat word weer zoekwerk enzv.maar we hebben nog even.
hopelijk pakt het bij die van jou meteen,dan bespaar je natuurlijk ook weer wat geld he.maar als je dr dan na het veulen weer wil laten dekken,dan kun je dat weer optijd doen.dat is het voordeel van vroeg laten dekken.of wil je maar een keer een veulen?

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:07

Wel vaker, maar denk niet dat dit direct volgend jaar al is. Ik wil graag een keer een opvolger fokken. Dat kan later ook nog wel, dan is het alleen maar handig dat ze nu al eentje heeft gehad.
Ik zou overschrijven naar het NRPS, dat is voor jou de kortste klap denk ik.
Met dreamcatcher krijg je vast een superkarakter, maar denk wel om de stand van de voorbenen. Je merrie moet correct staan, de hengst wil nog wel eens een scheef voetje geven. Citango heeft dat mooie Contango bloed er wel inzitten, en een hele goede moederlijn. Florencio moet je de zoekfunctie even gebruiken, die moet juist een bloedmerrie hebben, of juist niet, dat weet ik niet meer. Ondanks het hoge volbloedpercentages in onze merries zijn ze niet bepaald bloederig vanuit de moederlijn.

Kijk ook eens naar de hengst Ferrango. Met Ferro en contango bloed, Farn bloed sluit voor mijn gevoel goed aan bij het Ramiro bloed van de merrie.