[H][KWPN] 11-jarige Burggraaf x Irco Polo x Farn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [H][KWPN] 11-jarige Burggraaf x Irco Polo x Farn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:02

Maar bij inteelt is het ook zo dat evt. slechte eigenschappen juist versterkt worden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 11:05

Ja Dat is waar. Dat risico loop je ook. Nagelbijten / Gniffelen

Reddish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 03:27

Hmmmm toch een beetje jammer. Ben wel gek van Vaillant. Stoere nakomelingen hoor. Google maar eens. Ps; Happy New Year!!!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 01:32

Naar aanleiding van je topic op FA kwam ik weer hier terecht.

Ik denk dat je een gouden merrie hebt, ten eerste alleen al vanwege haar karakter dat ze nergens te gek voor is. Ze loopt een leuk dressuurproefje, kan zo voor de kar en crosst zo door het water.

Voordat je al het exterieur werk bekijkt zou ik kijken naar een hengst met wie je dat vasthoud.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=160593

Cassalando is net 5 geworden en komt uit 1 van de beste stammen van Holstein. In Holstein vinden Burggraaf en Farn ook hun oorsprong.
Cassalando zijn grootmoeder is Tibris, dit is een volle zus van de gebroeders Calypso. Waarvan Calypso II de meeste bekendheid geniet als vader van Contender. Wat veel mensen niet weten is dat 3 van de 5 S gesprongen hebben, wat vergelijkbaar tot hoger is met ZZ springen, dat ze nog een volle broer hadden die internationaal Eventing liep; Cor de Calypso. Dat ze een halfbroer hadden van Consul die nadat hij helaas te vroeg werd geruind ook S heeft gesprongen.
De moeder Tabelle had een volle zus Salmei; zij bracht het uiterst succesvolle internationale dressuurpaard Granat van Consul.

Op de eerder genoemde Tibris gaat ook de ggk Askari terug en een een volle broer die beide internationaal springen.

Cassalando komt uit een zeer bewezen stam voor zowel de fokkerij als sport. Hij zelf had voor zijn 70 dagen test een 9 voor zijn interieur, alles wat met karakter te maken heeft.
Zijn stam staat bekend vanwege het goede karakter en de niet onverdienstelijke prestaties.

Hij is niet kwpn gekeurd, maar liep niet onverdienstelijk tussen de kwpn hengsten tijdens de hengstencompetitie. Hij is wel in Duitsland goedgekeurd.

De vader van Cassalando; Casall. Springt internationaal onder Rolf Goran Bengstsson.

Edit; meer informatie kun je krijgen bij de bokker Ruchet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:29

ik zit heel hard aan Carthino Z te denken voor je merrie , zal net over het budget liggen maar heel ven nog sparen Tong uitsteken
je hebt een hele mooie moederlijn met Irco polo x farn en het zou zonde zijn dat niet te gebruiken ..bij Carthino krijg je er Amor en Nimmerdor bovenop ..en hoeveel goede paarden hebben niet Nimmerdor , Marco polo en farn achter in hun moederlijn ..de Hengst heeft bovendien een super karakter en instelling iets wat je merrie ook heeft en wil behouden
Ik vind ook dat de hengst een schitterend exterieur heeft en een goede stokmaat

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:54

Bedankt voor het compliment, Adriana. Haha!

Heb de hengst even opgezocht, vind 'm heel aansprekend. Zit er alleen even mee of ik wel een KWPN-papier bij 't veulen zou krijgen. Weet jij ook wat deze afkortingen betekenen?
SAhn
Berl-Brandenb
Kon bij de lijst van erkende stamboeken van het KWPN niet een vergelijkbare naam vinden.

Zal Bokker Ruchet eens benaderen voor wat meer info. Bedankt. OK dan!

Besita, jij ook bedankt voor het meedenken. Mooie hengst, zou een goede kandidaat zijn voor een tweede veulen. Ja
Het verschil van die € 100 zou verwaarloosbaar zijn, alleen wil ik toch ergens een lijn trekken.

Zal deze maand eens bellen met de fokker van mijn paard en hem een aantal hengsten uit dit topic voorleggen.

ainty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:21

Casantos vind ik persoonlijk een goede hengst,
krijg er dit jaar een veulen van, ook uit
een burggraaf merrie.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 12:30

Casantos vind ik zelf ook heel interessant, vooral qua bloedlijn. Echter, hij schijnt qua stokmaat nogal te strooien, en dat kan ik niet gebruiken.

Ben afgelopen zaterdag bij familie geweest, die een groot aantal nakomelingen van Quasimodo in verschillende leeftijden hebben lopen. Over het algemeen: stokmaat, mooi lang voorbeen, prachtige koppies én super bewegen!

Heb zojuist telefonisch contact gehad met de fokker van mijn merrie. Heb 'm een aantal hengsten voorgelegd. Ook bij hem kwam Quasimodo als grote kanshebber uit de bus. Dus het is een grote kans dat het deze hengst gaat worden. :D

stoneysmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:12

Heey

ik weet niet wat de dekprijs van dit paard is maar hij is zeker wel super in springen Corland dan krijg je een super veulen CorlandXBurggraaf

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 14:20

Bedankt voor je post, echter, ik zoek een hengst die meer doet dan alleen goed springen. ;)
Weet ook niet of 't qua bloedlijnen allemaal wel goed past.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 20:58

Helaas, de stijging van het dekgeld haalt een streep door mijn plannen. Quasimodo zit jammer genoeg boven mijn budget. -O-

Volgens de fokker van mijn merrie was L'Esprit en Voltaire-bloed ook geen goed idee.
Cardento dan wel weer. :+ Maar die is ook te duur. :=

Nog ideeën? Zou ander Quidam de Revel-bloed een optie zijn?

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:17

Waarom Viceroy T niet, kan goed bewegen met name de galop en heeft leuk papier. Indoctro x nimmerdor x lucky boy xx
En zal volgens mij niet boven het geld budet zitten van dekgeld.
Merrie moet over formaat beschikken dus dat zal bij deze geen probleem zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:30

@ Onstar: waarom geen Dulf??
Hij kan vergroten, heb al wat goeie jaarlingen van hem gezien en was de kampioen van zijn jaargang bij het BWP.
graag wat uitleg bij je opmerking.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 22:19

tamoreliefje schreef:
Merrie moet over formaat beschikken dus dat zal bij deze geen probleem zijn.

Ehm... 1.60 m is niet bepaald groot. := Of begrijp ik formaat dan weer verkeerd? :o

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:50

Dan begrijp je formaat inderdaad niet helemaal goed ;)

Formaat is de body van een paard en de maat is de stokmaat. En met burggraaf en farn komt dit zeker goed ;)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:44

Hey Matty je topic ff gevonden ;)
zal even voor je mee proberen te denken..

ennuh Corlanden kunnen meer dan alleen goed springen ze bewegen ook wel erg fijn..

Wat vind je van Cambell ? vond hij op de show erg fijn bewegen daarnaast heeft ie lengte en maat.. Zijn vader staat er bekend om dat hij paarden geeft die goed springen maar daarnaast erg fijn bewegen.. enige nadeel van Cambell hij is jong en dit jaar komen zijn 1ste veulens.. dus ja je kunt nog niet echt vergelijken

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 18:49

Robsi_Vigaro schreef:
Formaat is de body van een paard en de maat is de stokmaat. En met burggraaf en farn komt dit zeker goed ;)

Ah ok! Weer wat geleerd. :D Bedankt voor je uitleg.

Marijke, ik heb ook goeie dingen over Corland gehoord. :j Maar volgens mij zit ie net boven mijn budget, en ik weet niet of het wel zo'n goede combi is met het Burggraaf-bloed van mijn merrie.

Campbell heb ik ook positieve geluiden over gehoord.

Ik denk dat ik maar eens de hengstenshow van VDL moet bezoeken. :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:20

ja idd daar moet je maar even heen dit jaar ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 16:19

Zou Cartano een optie zijn? Ik vind z'n voorbeen iets kort lijken. Maar zijn techniek en galop spreekt me wel aan.