[EH][wb]Welke hengst voor Donnerschwee x Flemmingh merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn

Re: [EH][wb]Welke hengst voor Donnerschwee x Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 18:50

Ik zal een foto van dr maken op t harde; dan kunnen jullie beter zien Lachen

ik heb trouwens met het kwpn gebeld ; en daar zeiden ze; dat je na de IBOP ook meteen voor stamboekopname kon gaan, maar daarvoor moet je wel eerst de prok en cornage keuring hebben gehad ..

En uit het IBOP topic had ik begrepen dat je voor ster naar de IBOP ging, en dan naar de stamboekkeuring moest voor keur of voorlopig keur, en dat de centrale keuring voor elite was ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:54

Foutje, de CK is voor toekenning van voorlopig keurpredikaat en een paard is pas elite wanneer het én het keurpredikaat heeft én PROK goedgekeurd is.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:55

Flynn schreef:
En uit het IBOP topic had ik begrepen dat je voor ster naar de IBOP ging, en dan naar de stamboekkeuring moest voor keur of voorlopig keur, en dat de centrale keuring voor elite was ?

dat heb je verkeerd begrepen, naar de stamboekkeuring ga je voor stb/ster naar de centale keuring voor voorlopig keur (mits op de stamboekkeuring uitgenoedigd voor de centrale) en naar de ibop ga je voor definitief keur. Elite is keur + prok. Daarvoor moet je dus een keurmerrie (stamboekkeuring + centrale keuring + ibop) hebben en ze laten prokken.

Bij een reg a komt erbij dat je alles pas definitief "krijgt" als je merrie prok en cornage heeft ondergaan. Waar je dus ook begint, jij zal voor ster de ibop moeten halen en prok moeten zijn. Knipoog

ik hoop dat het duidelijk is.

Dit kost alleen allemaal treurig veel geld....

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:00

okee ..

ja ik weet dat prok keuren 450 kost, iig dat kost het bij klijndijk.

maar ik kan dus wel dr prok laten keuren en als dat goed is in t voorjaar stamboekopname + IBOP doen ?
of kan ik dat alleen bij de SK ( <- stamboekopname) en dan in t najaar de IBOP ?

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:22

Flynn schreef:
Ik zal een foto van dr maken op t harde; dan kunnen jullie beter zien Lachen

het kan zo zijn dat je merrie voor stamboekopname is geweest en minimaal 70 punten voor exterieur heeft gehaald. Maar niet voldoende voor beweging. Soms kan het dan zo zijn dat als de merrie bij de IBOP laat zien dat zij toch goed genoeg is, zij naar aanleiding van de resultaten van de IBOP alsnog ster verklaard kan worden.
Jouw merrie zal alleen voor stamboekopname al IBOP, cornage en prok moeten hebben.
Dan op een centrale keuring kan ze voorlopig keur worden, maar als ze al een goede test heeft gelopen is ze gelijk keur. Maar dat is al eerder door Rhea verteld.

Als je wilt kan ik voor je de verder gegeven van de moederlijn wel op paardenfokken.nl voor je plaatsen. Moet je mij even een PB sturen met Naam stamboeknummer, naam vader en predicaten.
Laatst bijgewerkt door naffie op 18-11-08 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:23

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:29

Flynn schreef:
ik heb nog eens op haar papier gekeken, en hier staat dat haar oma keur en preferent is; en haar grootoma ster, preferent en prestatie is ... (dit aan moeders zijde )

Haar oma is toch Lerida en haar overgrootoma is Verida en die is keur en preferent. Staat er nog een predicaat bij lerida?
Kun je nog een foto maken van de voorkant van het papier?

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:41

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:12

Het staat precies zo op paardenfokken.nl als ik ze vergelijk. Haar moeder heet Urida, dan is Lerida haar oma en Verida haar overgrootoma. Of begrijpen we elkaar verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:14

Ik zie ook geen verschil, Naffie Knipoog

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:16

jullie zeggen dat op paardenfokken die predicaten er niet bij staan .. over de namen heb k niks gezegt .. Lachen

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:33

De predicaten staan er wel bij op paardenfokken. Soms moet je even op de naam klikken van de merrie om het helemaal te kunnen zien.
Je paard haar moeder en oma zijn alleen stamboek, maar daarvoor zitten wel veel predicaten. Ik vind het verder wel een mooi papier. Alleen is cavalerist afgekeurd op de nakomelingen. Dat is dan weer jammer.
Als je nou niet teveel kosten wil hebben, kan je ook de volgorde van waar je merrie aan moet voldoen voor stamboekopname andersom doen.
Je biedt haar aan op de stamboekopname. Als ze het daar nou goed doet, kan je altijd nog laten prokken en cornage. IS dat goed laat je haar een IBOP lopen.
Bakt ze er niks van op de stamboekopname ga je gewoon niet meer verder. Heb je al die kosten niet. Volgens mij wil je voor de lol kijken hoe ze het gaat doen en als ze niet goed genoeg is, hou je haar toch wel als je eigen rijpaard. Ben je tenminste niet al die kosten op voorhand al kwijt.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:39

tja ik wil wel graag n veulen, maar kan 2 paarden niet onderhouden dus die zou zowieso voor de verkoop gaan ..

ik ben idd nieuwschierig hoe ze t zou doen en hoe dat bij het kwpn allemaal gaat ...

(ben wel aardig wegwijs bij de tinkers, maar dat is zeer simpel als je t met t kwpn vergelijkt ... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:44

Sorry maar een veulen willen bij een tot nu toe nog volledig ongekeurd paard en dan ook nog voor de verkoop is i.m.o geen fokken maar vermeerderen.
Verder staan de kopers in het algemeen niet in de rij voor veulens van merries die geen predikaten hebben. Eerst maar eens kijken of ze een ster verdient, prok goed is en dan verder kijken lijkt mij het meest logische in dit geval en dit is geen aanval maar puur bedoeld om je voor een teleurstelling en een hoop onkosten te behoeden want met alleen het dekgeld ben je er nog lang niet....

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:47

dat weet ik, als je terugleest weet je dat ik eerst IBOP; PROK en Stamboekopname afwacht; voor ik er evt een veulen af zou halen ...

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:19

oke, nu is mijn vraag dan:D

ik heb een 3jarige jazz x ?? merrie (reg.A) ik wil haar volgend jaar laten dekken. Dan moetik haar eerst laten opnemen in het stamboek ... wat moet ik daar precies voor doen? Zowieso stamboekopname, en als ik wil dat ze ster wordt: IBOP, cornage en laten prokken??

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:43

jaa bij register A moeten ze voor stamboekopname prok en cornage en IBOP gekeurd zijn .

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:45

maar het hoeft niet in die volgorde, de stamboekopname kun je gewoon doen maar het resultaat wordt "in de wacht" gezet.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:46

ooh oke .. ik had t berepen dat t zo werkte Tong uitsteken @ bibah; er is ook een IBOP topic; daar staat ook alles uitgelegd Haha!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:56

oke thanks voor de info ga zeker even een kijkje nemen Haha!

angelynnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:26

suleilitha schreef:
Sorry Janne, dat stukje was ik even vergeten, tuurlijk moet het dier voorzien worden van een stamboekpapier en PROK goedgekeurd zijn alvorens je er een hengst op zet.
Ik kan ook geen samenhang ontdekken tussen de genoemde hengsten, ben alleen tot de conclusie gekomen dat een Voltaire-afstammeling heel leuk zou kunnen matchen en na wat over en weer gepraat met iemand, op Jackson uitgekomen.

Ow, leuk!
Ik rijd zelf op Jackson.
Het is een schat van een beest.!
Hij is mooi, lief en zeer werkwillig.
xx

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 11:22

Al n tijd niet gereageerd meer op dit topic, moet wel zeggen dat ze enorm is veranderd .. ze is stukken mooier geworden, geen onderhals meer, en in verhouding is dr hoofdje ook minder groot aangezien ze nog weer de hoogte is ingegaan .. en dr vrij korte rug is ook langer geworden .. en er liggen heel wat meer spieren op .. wat apart hoe zon jong beest kan veranderen in 9 mnd