[H][wb]Advies voor Elite merrie Matterhorn x Colino

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:49

besita schreef:
ik snap persoonlijk niet wat bokkers verkeerd vinden aan de sprong van de merrie :?
de merrie "rolt " mooi met haar lichaam over een sprongetje van 60 cm ..vind ik juist erg positief

Ik vind de merrie ook goed springen, denk niet echt dat de bokkers iets verkeerd vinden aan haar sprong.. Maar heb de eerste commentaren niet gelezen, ga ik nu doen :P
Nu staat in de laatste eisen van TS om een goed voorbeen te vererven dus misschien toch rekening mee houden. omdat dat sprongetje van 60cm weinig zegt, ga ik liever uit van de "ervaringen" van TS die het paard kent.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:43

in de openingspost stond dat niet , vandaar ..bovendien moet een paard zijn voorbenen zeker niet onder hem vouwen anders land ie op zijn neus ..en de foto is net een fractie te laat genomen omdat te kunnen beoordelen ...

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:05

besita schreef:
in de openingspost stond dat niet , vandaar ..bovendien moet een paard zijn voorbenen zeker niet onder hem vouwen anders land ie op zijn neus ..en de foto is net een fractie te laat genomen omdat te kunnen beoordelen ...

Maar ook in het begin zei niemand dat haar voorbeen slecht was, er werd rekening gehouden met de kwaliteit van de foto. Maar als TS daarna zegt dat het voorbeen een aandachtspunt is, vind ik wel dat je daar rekening mee mag houden.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:56

De laatste weken ben ik geregeld met haar aan het springen en eigenlijk lijkt het voorbeen nu geen probleem meer. Dus hoef geen voorbeencorrectie meer :D
@Karen: Al iets meer van de Quintender nakomelingen gehoord?

Iemand anders nog een suggestie? Qua papier zou een hengst met een predikaat wel interessant zijn en een bewezen hengst heb ik liever dan een jonge hengst. Dan vallen Coronas en Carambole al af. Lucky Boy is nog wel dan interessant.