suleilitha schreef:Waarom koop je geen veulen of jaarling, in plaats van er zelf eentje te willen fokken?
Ik vind dit nu niet echt een merrie die zou moeten worden ingezet voor de fok. De merrie heeft een duidelijke onderhalsdie duidelijk onderhals die jij ziet vlt mijn inziens reuzemee, en is verder ook niet echt mooi, dit even aan de hand van de foto's. Zo te zien niet echt een verfijnd hoofd, maar een grote bakkes.nah, is toch wel even een ietwat overtrokken reactie, nee het dier heeft geen superfijntjes hoofd, maar een grote bakkes?
neuh Zit totaal geen luxe aan.ja maar moet het dan luxe?
moeten we dalijk allemaal strijplanken op luciferhoutjes hebben?
nee dankje, ik heb liever een paard met wat meer body dan een strijkplank
En wat is je doel met het veulen?
even voor TS, ik vind je paard een mooie stevige dame , gangen lijken vrij ruim e zijn voor het type,
rug niet te lang , maar gelukkig ook niet extreem kort
ik zou zelf kijken voor een hengst met flink ruimte in de gangen
niet te! luxe gebouwd,
en toch wel een redelijk fijn hoofd( als in geen dier met een groot of minder moi gevormd hoofd, want ondanks dat ik jouw merrie een leuk koppie vind hebben, zou het niet grover moeten worden )
kwa rassen, nrps en welsh(nwr of partbred naar gelang het percentage welsh) zou een optie kunnen zijn, is wel makkelijk kwa eventueel papier wat toch fijn is bij eventuele onverhoopte verkoop in de toekomst (tuurlijk je wil het zelf houden, maar je weet nooit 100% zeker wat de toekomst gaat brengen )
nwpcs heeft een paar leuke welsh cob D hengstjes waarbij je de stevigheid van het dier behoud
ik denk dat ik zelf al snel op een welsh cob zou uitkomen ivm mijn voorkeur voor paarden met flink wat body en inhoud
bij nrps kom je denk ik toch sneller bij luxere dieren uit