http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/166389
Ik ben benieuwd wat jullie kunnen afleiden uit zijn afstamming.
Het is voor mij het eerste paard met zoveel volbloed er in. Altijd al wel handig geweest met sensibele paarden...Ik heb mijn paard op 9 jarige leeftijd bij een professionele fokker gekocht die zijn vader zelf in eigendom had en er veel mee gefokt heeft met warmbloedpaarden. Mijn paard had totdat hij bij mij kwam niet heel erg veel in de sport gedaan. Niet uitgebracht e.d. Bij mij wordt hij dressuurmatig gebruikt. We zijn nu L2 geklasseerd en trainen op M-niveau. Zijn karakter kan ik als zeer werkwillig beschouwen, heel ijverig, maar ook wel sensibel zonder dat hij meteen heel rillerig is. Hij vertrouwt in het werk erg op zijn berijder. In de omgang super sociaal en vriendelijk naar mens en dier.
Dan jullie opmerkingen over het exterieur. Ik ben niet zo goed in het plaatsen van foto's helaas, maar naar mijn idee is mijn paard in vergelijking met wat ik hier voorbij zie komen toch wel opwaarts, in dressuurtype, gebouwd. Zijn rug is daarintegen zijn zwakste punt. Zeer hoge, steil aflopende schoft, ietwat weke rug ook en een wat hoger kruis. (Zeer lastig om een goed passend zadel te vinden) Vlakke gangen heeft hij echter niet. Paard loopt met veel afdruk en kan het achterbeen goed onder plaatsen, maar loopt wel graag liever groot zonder de onderlijn voldoende aan te spannen. Is wel heel soepel in zijn lijf. Het verlies aan tact en regelmaat herken ik wel. Helemaal nu is gebleken dat mijn zadel hem niet goed past en niet lekker ligt. Het eerste valt dat op in de tact die compleet weg is. 'Teugelkreupel' zeg maar.
Ik verwacht best veel van hem dressuurmatig gezien zijn karakter, lichaamsgebruik en bewegingen. Hij lijkt in ieder geval over zat potentie voor de dressuursport te beschikken.

Poging foto te plaatsen:
Edit: blijkbaar niet gelukt...