Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
haha. Ik snap niet helemaal waar je heen wilt. Wat is jouw mening hierin dan?
TS en Threefingers praten volgens mij langs elkaar heen. TS blijft herhalen dat er geen redenen zijn om niet te fokken met deze merrie, terwijl Threefingers nu juist vraagt naar de redenen om dat wel te doen. TS geeft zelf aan dat ze eigenlijk nog niet weet wat ze met het veulen wil. Threefingers vraagt zich volgens mij af waarom je zou fokken terwijl je niet eens weet wat je met het veulen wilt doen. Er is immers bepaald geen gebrek aan pony's. Deze vraag staat los van het al dan niet correct zijn van het dier. Ik denk dat we het hier redelijk snel eens zullen zijn over dat je niet moet fokken met een dier wat niet deugt. Deze vraag gaat niet over dieren die niet deugen, maar of je moet fokken zonder concrete bedoelingen, zelfs al heb je een goede merrie. Met de opmerking dat Blue te leuk en te correct is om te laten staan lijkt TS te zeggen dat het zonde is om het niet te doen. De vraag die je volgens mij terecht kunt stellen is of dat werkelijk zo zonde is en zo ja, voor wie dan. Robynn schreef:Volgens mij heb ik Katja op bokt zien vertellen dat ze waarschijnlijk een kleinschalige (kleur!) hobbyfokkerij wil beginnen in de NRPS branche.dan in Blue en perfect begin
![]()
(pure nieuwsgierigheid, want imo zeg ik niks geks? )
) Citaat:een kleinschalige (kleur!) hobbyfokkerij wil beginnen in de NRPS branche
dat was "mijn idee"
I don't know 
Peterina schreef:Citaat:een kleinschalige (kleur!) hobbyfokkerij wil beginnen in de NRPS branche
Hiervan gaan mij haren overeind.
Waarom hobbyfokken? Omdat je een merrie hebt? Omdat zij cremello is?
Blue heeft geen papieren, dus veulen kan normaal altijd alleen hulp-register krijgen. Het zal immers nog 1 of 2 generaties verder (dan het veulen), afhankelijk van de Stamboek, voordat je met A-registers/Hoofd Boek bezig ben ... dus reken +/- 8-10 jaar verder.
Fokken is in generaties denken en dan valt het al lang niet meer onder 'hobby'.
Setje is nog steeds zelf niet zeker dat zij het veulen zelf gaat houden ... dus ik vertaal dit als zijnde fokken voor een andere en niet voor eigen gebruik. Laat ons tenminste eerlijk zijn ... er zijn genoeg halfbloedjes met halfpapieren, kleur of geen kleur, die nu al niet verkocht worden.
Wil je een veulen uit je geliefde merrie en deze is correct ... ben ik helemaal voor! En waarom niet! Het is ieder mens zijn recht!