Ik vind dat Gribaldi's opvallend vaak met t achterbeen achter de massa blijven. Zelfs wat traag.
Dan kan de motor wel krachtig zijn, maar als die kracht niet onder de massa wordt gebracht en t achterbeen vervolgens niet genoeg naar voren komt schiet t imo niet veel op.
Als je een merrie hebt met een vlug achterbeen, welke goed onder de massa komt, kun je t wagen denk ik.
Ik heb gelijk even wat filmpjes teruggekeken van een paar ggk Gribaldi nakomelingen en ik snap inderdaad wel wat je bedoeld. Ik vind sowieso vaak dekhengsten/dressuurpaarden over het algemeen (helemaal als ze hoger in de sport komen te lopen) ietwat traag. Of ze een anker naar voren moeten trekken ofzo, kan mijn vinger er niet helemaal op leggen
Even wat anders, ik vind de hengsten tegenwoordig zo verrot op de standfoto staan, allemaal met die kop naar boven

Ik kan me wel vinden in die omschrijving. For Ferrero zet zijn achterbeen meer onder, maar daar heb ik een beetje t zelfde gevoel. Terwijl dat onder het zadel al veel beter oogt.
For Gribaldi vind ik op t filmpje met Dinja (volgens mij de hengstenshow bij van Uytert) niet fijn van achter, traag, haast slepend achterbeen en niet onder de massa.