Heb er geen verstand van hoor dus misschien zeg ik wel onzin...
Ik post ook even mijn merrie. Net 3 jaar. Ouders onbekend.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Tristan mijn paardje heeft idd een aalstreepwas op de wintervacht ook aanwezig. Maar hij is niet wildkkeurbruin er is een bepaald gen wat voor die wildkleuraftekeningen kan zorgen. Waarschijnlijk heeft mijn paardje dat gen.
Gimme spurs, achterhand van mijn paardje vind ik ook wel lekker krachtig maar als anderen dat zeggen is het eens zo leuk
Jouw kleintje is al lekker gespierd voor zijn leeftijd. Wordt een mooie bink later.
Heb nog een wat oudere standfoto gevonden
[ [url=m/bpKdAy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Granoek schreef:Ik vind dit duper interessant, nog meer om zelf bij te leren waar jullie op letten dan wat jullie van mijn paarden zouden vinden.
Maareuh, is dit rasgebonden? Ik heb een eerder niet-standaard ras. Of is dit voor alle rassen ongeveer hetzelfde?
NatasjavE schreef:Granoek schreef:Ik vind dit duper interessant, nog meer om zelf bij te leren waar jullie op letten dan wat jullie van mijn paarden zouden vinden.
Maareuh, is dit rasgebonden? Ik heb een eerder niet-standaard ras. Of is dit voor alle rassen ongeveer hetzelfde?
Er zijn bepaalde zaken die ongewenst/gewenst zijn voor alle rassen.
Ongelijke voeten, bokbenig, hazehak, Franse stand, troontredigheid, varkensbek en meer van dat soort afwijkingen wil men bij geen enkel paard zien.
Maar andere exterieurkenmerken zijn meer gebruiksafhankelijk en daarmee ras of type afhankelijk.
Een trekpaard is meer gebaat bij een stijle schouder, gedrongen lijf, korte hals en nek en een wat achter de massa staand achterbeen. Daarmee kan hij zijn gewicht makkelijker in het gareel gooien en zwarelasten trekken.
Een Koetspaard moet juist groot kunnen draven. En dan ook nog een imponerend draven. Hij moet dus op het achterbeen kunnen komen en veel front maken. Lange hals, schuine schouder een rechte croupe en een onder de massa staand achterbeen is hier in veel makkelijker voor het paard.
Een exterieurkeuring is dus bij paarden niet alleen maar kijken welke de mooiste is. In eerste instantie gaat het echt om de functionaliteit.
Kiekeboefje schreef:Granoek, ik zou graag je paard beoordelen op stand maar vind dit geen duidelijke foto's. Wel kan je zien dat dit een echt rastypisch paard is al vind ik hem wel wat gedrongen lijken.
NatasjavE schreef:Hoe oud is deze? Lijkt jong. Ras en of type zou handig zijn.
Paard staat zou nog wat meer in het rechthoeksmodel mogen staan.
Mis van bespiering in de bovenlijn.
Stijle schouder. Schoft mag er nog meer uitkomen(maar is wellicht erg jong)
Correct gesteld voorbeen
Week op de lendenen
Sterk hellende croupe.
Sterk gehoekt achterbeen.
Maar foto is niet erg voordelig. Paard moet eigenlijk met alle benen zichtbaar en dan openhouding dus het achterbeen wat nu naar voren staat moet naar achteren en die andere juist naar voren.
Dit is een goede standfoto.
[ [url=m/nWOItd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Art_Ificious schreef:NatasjavE schreef:Hoe oud is deze? Lijkt jong. Ras en of type zou handig zijn.
Paard staat zou nog wat meer in het rechthoeksmodel mogen staan.
Mis van bespiering in de bovenlijn.
Stijle schouder. Schoft mag er nog meer uitkomen(maar is wellicht erg jong)
Correct gesteld voorbeen
Week op de lendenen
Sterk hellende croupe.
Sterk gehoekt achterbeen.
Maar foto is niet erg voordelig. Paard moet eigenlijk met alle benen zichtbaar en dan openhouding dus het achterbeen wat nu naar voren staat moet naar achteren en die andere juist naar voren.
Dit is een goede standfoto.
[ [url=m/nWOItd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is 75% new forest en 25% arabier.
3 jaar jong en 1m48 hoog.
Hij gaat helaas bijna altijd met één been naar achter staan.
Uit filmpje, weet niet of dit beter is?
[ [url=m/m4fzwJ.png]Afbeelding[/url] ]