Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:En deze dan? Naar mijn bescheiden mening toch een goed gebouwd paard.
Ilse_123 schreef:Er zit denk ik ook wel een verschil qua werkhouding...
Die van mij (en wat ik meer hoor over volbloeden) is dat ze best lui en lastig te motiveren zijn. Ik moet echt heel veel afwisselen tijdens het rijden. Kan niet vaker dan 3x in de week fijn dressuren in de bak, dan doet hij uiteindelijk niks meer en dat rijdt gewoon niet lekker.
Aan de andere kant is dat wel mede waarom hij zo relaxt is. Hij is eigenlijk gewoon een beetje te lui om zich druk te maken
anneliesdj schreef:Himyar schreef:
Echt op de kop is hij niet, maar opwaarts ook niet.
Himyar schreef:Maar hoe bepaal je dat precies?
[F-AM] dressuurpaard, opwaarts of neerwaartse romp
Citaat:
“En toch hoor je de romp richting te zien als je een lijn trekt van de zitbeenknobbel tot het midden van het schouderblad.
Althans dat heb ik begrepen op een exterieur avond.”.
Werd er niet bij verteld dat het paard daarbij vierkant dient te staan?
De lijn hoort overigens van de zitbeenknobbel naar het boeggewricht worden getrokken. Dat zijn de hoeken die de massa dragen. Het rompverloop is bij een vierkantstaand paard aan de onderzijde te zien. Buik- en rompverloop worden hier nogal eens door elkaar gehaald. De meeste mensen hebben er geen idee van hoever, of beter gezegd hoe kort, het borstbeen aan de onderzijde doorloopt.
NatasjavE schreef:Himyar schreef:Maar hoe bepaal je dat precies?
[F-AM] dressuurpaard, opwaarts of neerwaartse romp
Citaat:
“En toch hoor je de romp richting te zien als je een lijn trekt van de zitbeenknobbel tot het midden van het schouderblad.
Althans dat heb ik begrepen op een exterieur avond.”.
Werd er niet bij verteld dat het paard daarbij vierkant dient te staan?
De lijn hoort overigens van de zitbeenknobbel naar het boeggewricht worden getrokken. Dat zijn de hoeken die de massa dragen. Het rompverloop is bij een vierkantstaand paard aan de onderzijde te zien. Buik- en rompverloop worden hier nogal eens door elkaar gehaald. De meeste mensen hebben er geen idee van hoever, of beter gezegd hoe kort, het borstbeen aan de onderzijde doorloopt.
Je kijkt naar 2 lijnen. Van de punt van de boeg naar onderzijde van de broek en midden schouder zitbeenknobbel.
Buiklijn en bovenlijn moet je niet naar kijken.
janderegelaa schreef: