Bacardi II VDL

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:25

anneliesdj schreef:
Ja het klopt ook wel maar zo kun je eindeloos in rondjes blijven draaien ;)
Vandaar die gniffel.

oh zo... :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:40

lisch schreef:
toch branka ben ik erg benieuwd waarom je zoveel fokt met dieren die geen vol(blauw)papier hebben of kruisingen...
Fries (10% tuigerbloed) drachtig

Info: Vader: Quamarin, is ongeveer 1.70. Drachtig van Bacardi, 13 april uitgerekend

Ras: Fries Info: Dochter van Geerty, Is dus bij ons geboren en beleerd. Is 1.56 hoog. Drachtig van Herman, 18 april uitgerekend.

Ras: Oldenburger x Fries Info: Dochter van Passoa, is drachtig van Bacardi, 29 mei uitgerekend. Passie is 1.68 hoog.

Ras: New Forrest Info: Gekocht als maatje bij Monello, we willen geen paard of pony alleen hebben staan. Word dit jaar ook gedekt door Monello. Linda is ongeveer 1.40

Ras: Reinisch Deutsches Kaltblut. Info: Is ook uit eigen fok. Haar moeder is verkocht toen ze nog een veulen was. We gaan haar dit jaar beleren en onder de hengst doen.

Ras: OldenburgerInfo: Dochter van Passoa. Papa Micheal. Zij zal volgend jaar onder het zadel gaan en onder de hengst

dat zijn 6 veulens dit jaar!.... er zijn zoveel goed gefokte paarden te koop waarom dan met zulke dieren fokken..
ik ben toch erg benieuwd :j

6 veulens dit jaar? Volgens mij 4.
En hoezo met zulke dieren fokken?
Wat is er mis met de merrie's?
Wij fokken hobby matig met onze merrie's omdat we dat leuk vinden.

lisch

Re: Bacardi II VDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:07

ik bedoel niet negatief... ik vraag me gewoon af of je een doel hebt of iets?
en idd ik lees verkeerd sommige zijn volgend jaar :+

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:11

Als doel hebben we een merrie veulen voor als mama niet meer kan oid :)
Maar tot nu toe is slagen erg moeilijk (vooral met al die hengsten steeds :P )

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:12

oke!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:39

Over Bacardi, hij fokt wel springvermogen door, ga straks met een 3 jarige beginnen die constant uit de wei en bak (1.50) springt :+

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:06

Foto?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:08

Ja een standfoto zou heel interessant zijn. :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:20

Ik lees echt al tijden mee, ik vraag me ook af hoeveel verwarring er ontstaat met bacardi zelf..
De meeste mensen zullen weten dat Bacardi een hengst van van de lage weg is, maar ontstaat daar geen verwarring mee? Afstamming en uiterlijk komen ze natuurlijk niet echt overeen, maar mensen die ooit van de goedgekeurde hengst Bacardi hebben gehoord, komen die bij deze hengst dan niet met het idee dat dat dezelfde is?

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:45

Nou, volgens mij moet dat haast wel duidelijk zijn als ze tenminst het hele topic doorlezen:) , aangezien de discussie hier juist steeds om een niet goedgekeurde hengst gaat, nl. Bacardi II. De "echte" Bacardi is natuurlijk wel goedgekeurd.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:49

Ja wel, maar hoe zit het als mensen de advertentie enkel zien?
Volgens mij zijn er genoeg hobbyfokkers die wel eens de bel hebben horen luiden.... Dus meer in het algemeen dan enkel in dit topic...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:57

Dat is inderdaad exact mijnpunt Hedwig. Mensen met verstand van zaken zien het echt wel. Maar niet iedereen snapt de regstratie eissen van het KWPN. Niet iedereen weet dat als er een reg B papier hebt dat het in feite hetzelfde is als geen papier.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:00

Je bedoelt de advertentie op MP? Ja, dat is inderdaad heel verwarrend en misschien ook wel een heel handig verkooptrucje, dat zou ik niet weten.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:02

Natasja, daar heb je wel een punt alleen is het natuurlijk wel zo dat bij geen papier je echt helemaal niets zeker weet over de afstamming terwijl er bij b papier tenminste wel iets bekend is.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:04

Onder andere de advertentie op marktplaats, maar ook mensen die zeggen ik heb een Bacardi nakomeling.. Welke Bacardi, want om het overzichtelijk te maken hebben ze ook allebei de VDL toevoeging. Als ik bij een willekeurig topic uit zou komen en zou lezen Bacardi, zou ik nooit aan Bacardi II denken... Als ik dan gewoon voor de leuk een veulentje wil fokken en ik kom deze hengst tegen, wie zegt dat ik dan volledig voorbij ga aan het wel of niet goedgekeurd zijn.... en zoals Natasja zegt, niet helemaal weten hoe het zit met de registratie eissen en het register B papier.

edit, hoe zit het met keuringen, is het dier wel RO gekeurd om eventuele erfelijke dingen duidelijk te hebben of is er echt niets bekend?

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:23

Daar kan ik je helaas ook geen antwoord op geven. Dat is dan denk ik aan de eigenaar van Bacardi over hoe eerlijk hij is in het verstrekken van de informatie alvorens je je paard laat dekken. Of hij gekeurd is weet ik ook niet.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:04

Zeker, bacardi II was anders gewoon op de keuing geweest bij kwpn. Hij is om reden vande opgelopen blessure verkocht. b-reg is een goede zaak toch? De afstamming/namen staan ook netjes in het paspoort, niet anders als bij a of vb reg. Allen uitgesloten voor keuring van dat paard bij kwpn. Er zij voorbeeld hengsten die bekend zijn en ook niet ggk hengsten in hun afstamming bevatten, marome is hiervan een voorbeeld.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:23

Dat klopt, maar ik denk dat Hedwig bedoelt of er rontgen foto's zijn gemaakt om andere erfelijke dingen uit te sluiten, zoals dat bij goed gekeurde hengsten ook gebeurt. Ik ben heel blij met mijn in de maak zijnde veulentje met b register, overigens. (geen Bacardi).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:24

Marome is een internationaal springpaard. Vindt ik nogal wat uitmaken.
En hij heeft in de moederlijn iig geen nietgekeurde hengsten staan.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:33

Ik bedoel inderdaad om andere erfelijke dingen uit te sluiten straks fok je met een dier wat allerlei erfelijke onwenselijkheden door fokt...

Fokken met een niet gekeurde hengst zou mijn keuze al niet zijn, maar als het dan "moet" zou ik op zijn minst willen weten of ze goed op hun benen staan e.d. Net als ik een merrie waar ik mee zou fokken ook eerst een keer op de foto gehad zou willen hebben.

Ik ben wel benieuwd of mensen met nakomelingen van deze hengst hun dieren al wel eens gekeurd zijn en hoe ze presteren/uitgroeien, heeft iemand daar duidelijkheid over? Hoe lang dekt het dier al?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:48

De oudste nakomeling is dus 3.
Ik heb er op het moment geen duidelijke standfoto van.

Die is op het moment mooi uitgegroeid, heeft mooie ruime gangen en kan zeer goed springen.
maar verder nog niet ondr het zadel, wel al gelongeerd, gaf geen kik op de singel.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:53

Ik ben daar wel benieuwd naar, kun je er wel een foto en eventueel een filmpje van maken?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:03

Ik zal aan de eigenaar vragen of die dat goed vind, hij is namelijk niet van mij zelf.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:44

Orrie_VBW schreef:
De oudste nakomeling is dus 3.
Ik heb er op het moment geen duidelijke standfoto van.

Die is op het moment mooi uitgegroeid, heeft mooie ruime gangen en kan zeer goed springen.
maar verder nog niet ondr het zadel, wel al gelongeerd, gaf geen kik op de singel.

Ik zou ook héél graag een standfoto willen zien :j
En uit watvoor merrie komt die? Heb je daar misschien ook een foto van?
En wat heeft hij voor stokmaat, en zijn moeder?

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:33

Natasja schrijft: Marome is een internationaal springpaard. Vindt ik nogal wat uitmaken.
En hij heeft in de moederlijn iig geen nietgekeurde hengsten staan.?

Dit volg ik dus even niet. Mijn stamboek merrie heeft ook alleen maar goedgekeurde hengsten op haar papier staan, de hengst waar ze door gedekt is ook. Alleen de hengst zelf is (nog) niet goedgekeurd. Wie zegt dat mijn veulen later geen internationaal dressuurpaard wordt? We zijn niet helderziend tenslotte. Als dat zou gebeuren maakt het dus ineens niet meer uit? Beetje vaag deze redenering.