Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:28

Heb besloten, om de merrie volgend jaar te laten dekken en voorlopig heb ik mijn zinnen een beetje op Van Gogh gezet, van Indoctro toch een beetje bang dat het te klein zou zijn en Lissaro hou ik zeker in het oog

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:23

Je kan het proberen, maar ik zou het niet doen.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 18:41

Ayla_4Ever schreef:
Je kan het proberen, maar ik zou het niet doen.

Waarom?

lientjeds

Re: Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:11

Heidi,

ik zie nu pas je topicje. Ik had Lissaro ook op nummer 1, gewoon gebeld naar Holstud, donderdag & vrijdag geïnsemineerd en ja hoor, der is een klein Lissaro'tje op komst hier!!!

Sperma onder microscoop was super van kwaliteit, volgens mijn DA.

Je kan genoeg rijden om alles eruit te halen, dat weten we al. En Lissaro is uiteindelijk springgefokt, maar véélbelovend in dressuur, dat was voor mij ook de reden om hem te gebruiken.

Alleen het lange wachten hé!

Maar je hebt wel genoeg jonge projectjes om je tijd in te steken, intussen

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 15:17

lientjeds schreef:
Heidi,

ik zie nu pas je topicje. Ik had Lissaro ook op nummer 1, gewoon gebeld naar Holstud, donderdag & vrijdag geïnsemineerd en ja hoor, der is een klein Lissaro'tje op komst hier!!!

Sperma onder microscoop was super van kwaliteit, volgens mijn DA.

Je kan genoeg rijden om alles eruit te halen, dat weten we al. En Lissaro is uiteindelijk springgefokt, maar véélbelovend in dressuur, dat was voor mij ook de reden om hem te gebruiken.

Alleen het lange wachten hé!

Maar je hebt wel genoeg jonge projectjes om je tijd in te steken, intussen

piep heb je het ondekt :+ nou ja ik ga nog een jaartje afwachten ze is 15 nu als ik ze nu dek kruip ik er nooit meer op. Heb ondertussen mijn oude Lys merrie (Querta) naar huis gehaald en ergens deze week wordt ze ingelegd van een dressuurhengst :o
En kan ik weer een jaartje nadenken, er is een 4j weg om zadelmak te worden gemaakt, en de 3j van Tijana is nu ook al half zadelmak en dan heb ik de 5j nog.....toch zit er voorlopig niet echt mijn goesting tussen maar idd we kunnen nog een poosje verder.
kom ik volgend jaar naar de uwe kijken he *\o/*

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:22

ja, shame on me, gewoon niets gevolgd, maar nu fulltime terug ah werk, en achter PC, dus opnieuw wat tijd voor forum :o

Lissaro stond al sinds vorig jaar op verlanglijstje, maar toen gans gedoe door maar in juli te willen dekken. En dit jaar was ze enkel paardig de 1ste week van april, net toen ik uit het ziekenhuis kwam.

dus uiteindelijk DA laten paardig spuiten & geïnsemineerd, en direct prijs, jippie!!!!!

tja, als je echt je goesting wilt, lijkt me kopen het makkelijkst. Dan kan je al gaan proberen, weet je direct wat je voor je hebt. Maar je hebt wel een punt, qua gezondheid/karakter/kwaliteiten & doorzettingsvermogen, je kent je eigen merrie het best & weet intussen wat ze doorgeeft.

WELKE HENGST op Querta ???

Enne, ge weet ons wonen hé, kom gerust es kijken dan!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 15:31

had ook voor Querta Lissario in gedachten omwille van het springen, maar van haar hebben we reeds 3 nakomelingen een Castelino Van De Helle een grote zware merrie, niet moeders mooiste maar héél leuk paard, hebben we een Thunder was ook op 3j 1.72cm en mooi ruim draven en galoperen en superkop op die is verkocht en dan hebben we nog onze Crescendo jaarling dat is echt wel de mooiste heeft een mooi koppie erop wat voor Querta heel belangrijk is alleen manneke laat hem nog steeds niet pakken maar groeien pffff die staat bij een andere jaarling hengst ze waren beide als ze de wei opgingen bijna even groot de Crescendo is nu schat ik al 15cm groter en zit goeie galop en goede draf op.
Nu hebben we voor Vocie gekozen, die zou makkelijke karakters doorgeven en komt uit hele goede moederstam en dan met dat De Niro en Rohdiamant hoop ik dus ook op een mooi paard met een correcte beweging }>

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:38

Ah, ge weet dat ik fan ben van Castellino ook!!!

En de Crescondo, ah, ook hé, hebben echt wel dezelfde smaak. Grappig.
Hier is ze een pak braver geworden, ze komt uit je hand eten, maar t blijft wel een tieke, karakter met grote K. En ik wou toch vooral dat ik het springen er niet volledig uitfok, da's nog zo leuk voor Koen ook dan.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:13

Leuk weer een kleine lissaro op komst, mijn merrie is nu al 2 maanden drachtig van lissaro!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:53

Wat leuk, Zelke. Mijne dus 17 dagen :=

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:41

wahhhhh leuke topic!!!

ik zou het wel proberen met deze merrie. De eigenschappen, gezondheid en exterieur van de merrie zijn natuurlijk belangrijk om te verbeteren. Daar moet je goed naar kijken. Maar om mee te beginnen zou ik met een veelzijdige hengst proberen. De paarden van Stal Horn zijn springgefokt maar kunnen allen goed bewegen. En ze geven voldoende bot mee. Ik zou eens met hen hierover praten.
Je zou ook flemmingh kunnen proberen omdat deze merrie ook wat lengte kan gebruiken denk ik.

De reden waarom ik een veelzijdige hengst zeg is omdat als je 1 x naar het dressuurmodel zou willen gaan, je ook weleens qua type niet altijd het gewenste model kan krijgen. Probeer niet in 1 x af te wijken van je eigen paard. Fokken gaat over jaren en generaties. Probeer te verankeren wat de + punten zijn.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:52

SantaCruz schreef:
wahhhhh leuke topic!!!

ik zou het wel proberen met deze merrie. De eigenschappen, gezondheid en exterieur van de merrie zijn natuurlijk belangrijk om te verbeteren. Daar moet je goed naar kijken. Maar om mee te beginnen zou ik met een veelzijdige hengst proberen. De paarden van Stal Horn zijn springgefokt maar kunnen allen goed bewegen. En ze geven voldoende bot mee. Ik zou eens met hen hierover praten.
Je zou ook flemmingh kunnen proberen omdat deze merrie ook wat lengte kan gebruiken denk ik.

De reden waarom ik een veelzijdige hengst zeg is omdat als je 1 x naar het dressuurmodel zou willen gaan, je ook weleens qua type niet altijd het gewenste model kan krijgen. Probeer niet in 1 x af te wijken van je eigen paard. Fokken gaat over jaren en generaties. Probeer te verankeren wat de + punten zijn.

het is daarom ik naar Van Gogh ging....ik rij enkele Flemming super leuke paarden maar zouden meer body mogen hebben dus in dit geval denk ik ook geen optie