[H]Gribaldi merrie x ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:24

Ik heb wel foto's van de merrie, maar heb geen idee hoe ik die hier plaats... Merrie heeft bij vorige eigenaar (ervaren fokker) gestaan totdat het veulen gespeend is. Veulen kwam erg mager ter wereld, moeder heeft baarmoederontsteking en uierontsteking gehad. Ik heb geen verstand van fokken, misschien heeft het er niets mee te maken. Weet alleen dat ze toen al klein was (ook daar heb ik ergens nog wel foto's van).
Ik herken trouwens het karakter wat TS beschrijft van mijn merrie.

sarabande

Re: [H]Gribaldi merrie x ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:50

Ga naar help bovenaan deze pagina en scrol vervolgens naar hoe plaats ik foto's

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:02

sarabande schreef:
pioade schreef:
Wat een toeval!!
Ik heb de moeder van deze merrie in mijn bezit. Ik heb haar gekocht toen ze drachtig was van dit veulen. Veulen is bij de vorige eigenaar gebleven die haar later verkocht heeft. Veulen ben ik toen uit het oog verloren en nu vind ik haar door een tip van bokker hier terug!
De merrie van TS heeft een slechte start gehad en is waarschijnlijk daardoor klein gebleven. Moeder (mijn paard) is 1.65m.
TS als je contact wilt, pb me dan!

Heb je een foto van je merrie???

Omdat je haar drachtig kocht, was die slechte start bij jou??? Maar zelfs na een slechte start blijft een paard niet zo klein, die gaat uiteindelijk de eigen maat halen.

Ik ben wel erg benieuwd waarom je nu een foto van die merrie wilt zien?
Het zou toch niet zo kunnen zijn dat jou mening hierdoor veranderd?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:04

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:12

Hier dan de foto's (als het lukt..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn uit 2005. Betere (stand) foto's kan ik nu even niet vinden.
Laatst bijgewerkt door pioade op 31-10-09 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:12

ja... alles! is erfelijk ;) nero (of was het santo) scheet altijd in z n drinkbak en bijna alle nakomelingen ook!! haha ja gek voorbeeld maar echt alles is erfelijk

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:15

Sandrohit schreef:

Omdat ik fokker ben en altijd nieuwsgierig waarom dingen anders uitpakken. Goede langgelijnde merrie inderdaad, geeft toch een geheel ander zicht op de mogelijkheden.
Toch wel grappig TS wist niets van de moeder nu heeft ze er een met foto en al en vlak om de hoek.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:16

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:18

nee hoor had het niet perse tegen jou, gewoon in het algemeen :)

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:26

sarabande schreef:
Sandrohit schreef:

Omdat ik fokker ben en altijd nieuwsgierig waarom dingen anders uitpakken. Goede langgelijnde merrie inderdaad, geeft toch een geheel ander zicht op de mogelijkheden.
Toch wel grappig TS wist niets van de moeder nu heeft ze er een met foto en al en vlak om de hoek.

Mijn eerste vraag is hiermee beantwoord en kan ik uit de opmerking "geeft toch een geheel ander zicht op de mogelijkheden" opmaken dat het antwoord van vraag 2 wel eens Ja zou kunnen zijn?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:34

Met deze gegevens kan TS iets meer, daar ben ik in veranderd.

Ik zou nooit zelf met zon merrie fokken, ik zou toch wat meer zekerheden omtrent gezondheid, prestatie etc willen hebben, die gegevens zijn totaal afwezig in de hele merriestam.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:36

wie heeft de paardenkrant gelezen???? echt zooooo n mooi perfect stuk van de heer max schulz-stellenfleth (fokker van oa brentano II, garibaldi I-II en wolkenstein I-III

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:49

Nog even een toevoeging, ik heb met deze merrie weinig wedstrijden gereden, vooral door tijdgebrek en gebrek aan (wedstrijd)ervaring van mijn kant. Merrie heeft op 3 jarige leeftijd EPTM gelopen met 63 punten als resultaat. Ze is daarvan helaas teruggekomen met ernstige aanleuningsproblemen (zijn volgens verslag daar ontstaan, merrie was toen nog niet van mij). Merrie is PROK.
Vader Lagoheidor is in 1994 kampioen geworden op de hengstenkeuring in Oldenburg en is in 1995 kampioen geworden van de Leistungsprufung. Voor zowel springen als dressuur haalde hij Leistungklasse 1. Lagoheidor heeft bij de Havikerwaard gestaan, mijn merrie komt daar ook vandaan.

Misschien wil ik ooit nog wel eens fokken met deze merrie, alleen als ik het veulen zelf kan houden. En alleen vanwege het karakter al geen Gribaldi. De lijn van deze merrie is denk ik niet slecht, maar vooral (in Nederland) onbekend en daardoor commercieel niet interessant.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:21

sarabande schreef:
Met deze gegevens kan TS iets meer, daar ben ik in veranderd.

Ik zou nooit zelf met zon merrie fokken, ik zou toch wat meer zekerheden omtrent gezondheid, prestatie etc willen hebben, die gegevens zijn totaal afwezig in de hele merriestam.

Je doet je eigen onderschrift wel eer aan,dit is positief bedoeld hoor!

Nu mijn mening en daar hoef ik niet over te discussieren (maar kan ik de loop van de tijd nog wel veranderen) het beste paard is voor mij het beste paard wat bij mij past.
En volgens mij is dat voor iedereen zo,het beste paard is het paard wat het beste bij zijn ruiter/eigenaar past.
Je kan een top sportpaard fokken maar komt deze bij een ruiter die daar niet mee kan om gaan dan zal dit paard misschien uiteindelijk ook bij de slacht terrecht komen.

Zelf heb ik een KWPN merrie (zonder predikaat) en die is nu drachtig van een goedgekeurde NRPS hengst omdat ik denk dat daar voor mij een leuk paard uit zou kunnen komen.
De keuze voor deze hengst is zijn karakter en veelzijdigheid en daarbij komt nog dat ik hem erg mooi vind.
Misschien dat hij de minpunten van mijn paard ook verbeterd maar als dat niet zo is dan vind ik dat ook goed (het veulen mag een kopie van mijn merrie zijn).
Als het veulen voor de verkoop zou zijn dan had ik waarschijnlijk voor een KWPN dressuurhengst gekozen omdat hier misschien (ben er nog niet zo zeker van) meer belangstelling voor zou zijn.

Helaas kan ik TS geen advies geven,wel zou ik leuke hengsten kunnen opnoemen maar dan zou ik dit niet kunnen onderbouwen.
Veel succes met het maken van je keuze!

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:38

WWisecracker schreef:
Sommige mensen willen alleen maat de risico's heel dik benadrukken.
En over dat het zonde is van het dekgeld : Silvesters moet jij dat betalen ?????
Dan las ik nog ergens een stukje dat de zogenaamde echte fokkers voor de verbetering van het ras fokken.
Dat doet TS toch ook, ze is toch op zoek naar een hengst die de mindere kanten van haar merrie kan verbeteren?!!!!

Verder ga ik er niet meer op in.

Nee ik hoef het niet te betalen maar ik geef een advies met de beste bedoelingen. Ik kan haar adviseren om een goed veulen of een (minimaal een ster merrie) te kopen uit een goede merrielijn en daar later mee gaan fokken. Nu zijn de paarden niet zo duur en daar kun je als beginnende fokker je voordeel uit halen. Veel mensen fokken een veulen bij hun merrie omdat de merrie zo lief is en geen afstand kunnen doen als de merrie niet meer bruikbaar is voor de sport. Als je kwaliteit wilt fokken, heb je goed basismateriaal nodig. Vele keurmeesters van welk stamboek dan ook, hebben veel meer verstand van een paard dan menig beginnende fokker en als je wat wilt bereiken zul je adviezen daar moeten halen.
Maar goed, iedereen moet doen wat hij of zij denkt dat goed is

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:09

#pioade: kan je eens kijken op het papier van de merrie om wat namen van grootmoeders te vinden, dan kunnen we verder zoeken

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:42

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:44

Kan je op het papier niet zien wie de moeder en moedersvader van Rexis zijn?

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:58

Moeder Rexis: Lyssa (Stutbuch) Westfalen, nr 412203869
Moedersvader: Lohengrin, Hannoveraan, nr 41056859

Misschien verwarrend maar mijn merrie heet ook Serena, volgens mij heet paard van TS officieel Whispering Serena (althans als veulen).
Destijds was mijn paard bij het KWPN aangemeld onder de naam Schatje, deze naam staat waarschijnlijk ook op het papier van het paard van TS. Voor wedstrijden ed. vond ik dit niet zo leuk daarom heb ik de naam gewijzigd. Op het Oldenburger papier staat geen naam.

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 19:03

Hee wat tof!

Ik heb al een tijdje niet meer op dit forum gekeken omdat er een welles-nietes discussie ontstond over het dekken en eigenlijk was ik daar een beetje op uitgekeken. Sommige mensen werden een beetje bot en daar had ik niet zoveel zin in. Ik heb eens bijgelezen en ik vind het heel grappig dat het nog steeds over mijn merrie gaat, haha. En helemaal leuk dat de moeder bekend is!! Echt onwijs leuk om die foto's te zien, ik ben heel lang op zoek geweest naar de moeder, maar ik kreeg waardeloze tips en kwam op een dood eind..
Leeuk!

Kimmm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 19:04

Mijn paard heet inderdaad anders, Whispering Girl Serena en op de papieren staat dat de moeder Schatje heet. Dus dit klopt allemaal wel ja. Daarom kon ik waarschijnlijk ook nooit wat vinden!