Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Donutje schreef:Volgens mij heeft Natasja het over de gelderse paarden.
Pletje, niet iedereen heeft zich er zo in verdiept als jij. Ik vind het heel interessant om er meer over te weten te komen maar zit er niet op te wachten om zo afgekraakt te worden omdat ik er iets minder verstand van heb dan jij. Je kunt het ook gewoon uitleggen zodat we er iets van opsteken.
anneliesdj schreef:Waar werd Gambo volgens jullie voor gebruikt dan?
NatasjavE schreef:Alle paarden werden destijds gecoupeert.
Blijft dat hij een Warmbloed is en geen Koudbloed.
Een trekpaard is een koudbloed.
De warmbloeden stammen af van de Landbouwtuigpaarden.
anneliesdj schreef:De warmbloeden stammen af van de Landbouwtuigpaarden.
Donutje schreef:Wat mij dan weer opvalt is dat het Groninger ras in de loop der jaren eigenlijk helemaal niet zoveel verandert is terwijl het Gelderse ras toch wel wat luxer is geworden.
anneliesdj schreef:NatasjavE schreef:Ja maar dat levert dus bij niet kenners verwarring op. Er zijn dus mensen die denken dat de rijpaarden van koudbloeden afstammen en dat er een volbloed overheen gegegaan is en toen hadden we een KWPNer...
Ja dat is ook weer zo, maar wat heeft dit nog te maken met Bacardi II?
Donutje schreef:Oke, weer wat geleerdOp de stal waar ik een tijdje heb gestaan staat ook een groningse merrie en die vind ik qua type toch wel erg op de foto lijken. Als ik dan kijk naar de gelderse ruin die ik heb gehad dan was die toch veel chiquer dan die op de foto.
Donutje schreef:Tenzij Bacardi Gronings of Gelders bloed heeftNee, dat is flauw. Het heeft inderdaad niets meer met Bacardi te maken, maar interessant is het wel.
anneliesdj schreef:
anneliesdj schreef:NatasjavE schreef:Ja maar dat levert dus bij niet kenners verwarring op. Er zijn dus mensen die denken dat de rijpaarden van koudbloeden afstammen en dat er een volbloed overheen gegegaan is en toen hadden we een KWPNer...
Ja dat is ook weer zo, maar wat heeft dit nog te maken met Bacardi II?