Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

inamulder

Re: Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:20

Bodinus van Padinus, een zeer elegante springhengst, met soepele beweging, en goede gangen, staat mooi in model. Hengst zou ook niet misstaan in de dressuurring!
De eerste veulens zijn dit seizoen geboren en zien er erg mooi uit.
Er loopt een Padinus nakomeling in training bij Anky. Kijk een op de site van Veninga Stuifzand.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:21

je valt in herhaling :')

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:26

Eerste berichtje kwam niet gelijk door vandaar. Was niet de bedoeling! Sorry....

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:07

Bodinus is een Padinus en dus absoluut NIET vergrotend, eerder verkleinend.. Lijkt me niet eens het overwegen waard..

Ik kom toch Namelus weer eens naar boven brengen, ik geloof dat dat kan slagen..

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:17

padinus is heartbreaker, en dat dan terug op een heartbreaker, denk dat dat de bloederigheid niet naar beneden gaat brengen :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:20

ik heb zelf een hele toffe Namelus merrie ..zou je ook heel fijn Z en meer kunnen rijden , paard heeft eigenlijk alles uit zichzelf : balans ,beweging ,3 hele fijne gangen en bloedjemooi maar geen poppemieke

alleen karakter genoeg ..maar haar fokker heeft wel heel gewaagd gefokt : Namelus x Hors la loi x volle zus Numero uno

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:20

Om eerlijk te zijn zou ik het wel aandurven, een dressuurhengst op deze merrie. De merrie heeft zichzelf in de dressuursport bewezen en bewerkbaarheid en gezondheid is de allerbelangrijkste eigenschap van een dressuurpaard. Totilas komt ook uit een springlijn en is eigenlijk een directe kruising, net zoals dit product. Ook niet ieder dresuurfoklijntje heeft nou alles wat je in het dressuurpaard wil, verbeterpunten heb je overal. Hier heb je wel te maken met een merrie die bepaalde kwaliteiten kan toevoegen.
Ik zou wel kijken naar een wat 'duits' aandoende hengst, ivm heetheid. De Nederlandse hengsten hebben over het algemeen vrij veel looplust en icm een hete merrie kan dat wat teveel worden. Ik zou ver weg blijven van ieder sandro hit bloed, hoe ver dit ook weg zit. Persoonlijk zou ik een moderne grote hengst met donnerhall bloed wel zien zitten. Connaisseur misschien iets? (ondanks kleinere moeder)?

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:24

Totilas?

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 21:35

Venetia schreef:
Om eerlijk te zijn zou ik het wel aandurven, een dressuurhengst op deze merrie. De merrie heeft zichzelf in de dressuursport bewezen en bewerkbaarheid en gezondheid is de allerbelangrijkste eigenschap van een dressuurpaard. Totilas komt ook uit een springlijn en is eigenlijk een directe kruising, net zoals dit product. Ook niet ieder dresuurfoklijntje heeft nou alles wat je in het dressuurpaard wil, verbeterpunten heb je overal. Hier heb je wel te maken met een merrie die bepaalde kwaliteiten kan toevoegen.
Ik zou wel kijken naar een wat 'duits' aandoende hengst, ivm heetheid. De Nederlandse hengsten hebben over het algemeen vrij veel looplust en icm een hete merrie kan dat wat teveel worden. Ik zou ver weg blijven van ieder sandro hit bloed, hoe ver dit ook weg zit. Persoonlijk zou ik een moderne grote hengst met donnerhall bloed wel zien zitten. Connaisseur misschien iets? (ondanks kleinere moeder)?

Daarom had ik ook naar de hengst Don Frederico gekeken, maar op vlak van dressuurpaarden ben ik een echte leek :( vind er ook zo weinig over terug

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:33

Don Frederico is zelf ook niet zo groot en fokt ook niet vergrotend.Een vriendin van mij heeft een DF uit een merrie van 1m75 die maar net 1m67 geworden is.Verder wel krachtig paard maar iets 'grof' gemaakt.

Bij ons op het werk staat een Coronas(Cornet x Calypso) merrie:3 jaar,1m75 en gruwelijk bewegen.
En die goede bewegingen zie je wel eens vaker bij Cornet nakomelingen,dus misschien daar eens tss snuffelen?I.v.m. Clinton wel een beetje rekening houden met het karakter dan,maar uit de juiste moederlijn wel een optie lijkt me.

Verder ben ik ook heel gek van Poleggio(Polytraum x Arpeggio):springen gefokt én geprimeerd op de hengstenkeuring maar word als dressuurhengst opgeleid.Veulentjes waren absoluut niet verkeerd,maar ik heb er nog geen jonge paarden van gezien(oudsten worden 3 denk ik).

En nu ik eraan denk:die Coronas merrie komt ook uit een Arpeggio-moeder.Dus misschien Arpeggio eens bekijken?Ik betwijfel dat die vergrotend gaat fokken,maar is ook wel een hele fijne all-rounder.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:53

Arpeggio vind ik ook een knappe hengst idd

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:12

:+ Leuk als je de geldpest hebt :D

clarence schreef:
Totilas?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:26

TS, heb je al gekozen?

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:51

Omdat je in het begin van dit topic Lissaro aanhaalde...ik hab vandaag de Coronas geinsemineerd van Lissaro!!
Druppelje onder de microscoop gelegd en écht super goed sperma!!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:36

Maar Lissaro gaat zeker niet vergroten è.
Is wel het type hengst dat ze zou moeten overwegen...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:07

Ik zag hier Oscar voorbij komen voor deze merrie maar hij strooit heel erg met de maat en de kans op een kleintje is vrij groot al de merrie geen maat heeft.

Indoctro lijkt mij wel wat, heb ik aardig wat paarden van tussen de dressuurhekjes gezien in de hogere klasse of een allrounder zoals Democraat doet het ook erg goed.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:07

Tot hier toe staat Indoctro op nummer één, ben beetje bang van teveel bloed........en Lissario denk je dat die niet vergrotend zou fokken ken nog maar weinig nakomelingen ervan. En die zijn natuurlijk nog jong

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:29

Lissaro is zelf heel pony-achtig, moet volgens mij op grootramige merries.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:34

Ik verwacht niet te veel bloed met Indoctro, zou het een hele goede keuze vinden :j

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:35

indoctro is goede keuze!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:09

[VN] Getouwtrek om Lissaro van de Helle
Volgens dit bericht dekt hij gewoon en was de slechte spermakwaliteit een gevolg van teveel moeten dekken.
[/quote]
ik ga eens een dringend belletje moeten doen[/quote]er is hier eentje op bokt wat gedekt heeft met Lissaro en van de eerste keer drachtig meende ik ..verhalen komen vaak de wereld in :roll:[/quote]

mijn merrie was van de eerste keer al meteen drachtig van lissaro. dierenarts vond het uitstekende kwaliteit sperma, kon niet beter!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:10

lissaro is juist een grote hengst wat prima op de iets kleinere merries kan.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:23

1m67 is toch echt niet groot

en Lissaro is nu eenmaal vrij pony-achtig qua bouw...

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:44

TS, al een hengst gekozen?

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:20

lissaro van de helle is nog een jonge hengst en nog volop in ontwikkeling. ik vind hem persoonlijk niet pony-achtig.