Fokadvies Cabochon x Elberton merrie KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Fokadvies Cabochon x Elberton merrie KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:30

Ik wordt ook niet zo blij van het filmpje..maar ik wil altijd graag hengsten irl zien en beoordelen voordat ik er verder uitspraken over doe.

Jan, ik ben benieuwd of het sportpredikaat is aangevraagd bij de merrie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:25

Elisa2 schreef:
Ik wordt ook niet zo blij van het filmpje..maar ik wil altijd graag hengsten irl zien en beoordelen voordat ik er verder uitspraken over doe.

Jan, ik ben benieuwd of het sportpredikaat is aangevraagd bij de merrie.

Ja, staat er bij in de database. Vb en sport.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 19:39

janderegelaa schreef:
Ik zou sowieso proberen om afspraken te maken over de kosten want die merrie is volgend jaar 19 en na een paar jaar leeg is het niet altijd even makkelijk om ze drachtig te krijgen op deze leeftijd.

Dat is zeker een goed idee, ik ga het ook onder begeleiding van de dierenarts hier vlakbij in de kliniek doen.
Ik ben ook niet echt thuis in dekken via KI.
Onze pony's dekken allemaal natuurlijk.

Daar moet ik me ook nog even goed in verdiepen.

En ik dacht idd ook dat er een sportpredicaat bij mijn merrie is.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 19:46

Vinden jullie Jameson tegel vallen op het filmpje?

Ik vond hem wel wat gespannen maar zijn ze dat niet allemaal met publiek en andere hengsten op een vreemde locatie?
Is gewoon een vraag... ik ben nog nooit bij een kwpn HK geweest.

Ik vind hem wel heel gaaf maar vind dat hij op het filmpje niet perse gallopeerd voor een 10.
Maar dat kan in het echt of op een ander moment natuurlijk wel zo zijn.

Ik vind het wel echt een heel mooi dier.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:50

Ze lopen al meer dan 30 dagen in die baan, is de eindtest.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:11

xx_Irisje schreef:
Ze lopen al meer dan 30 dagen in die baan, is de eindtest.

Maar niet 30 dagen met zoveel publiek.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:25

devon04 schreef:
Vinden jullie Jameson tegel vallen op het filmpje?

Ik vond hem wel wat gespannen maar zijn ze dat niet allemaal met publiek en andere hengsten op een vreemde locatie?
Is gewoon een vraag... ik ben nog nooit bij een kwpn HK geweest.

Ik vind hem wel heel gaaf maar vind dat hij op het filmpje niet perse gallopeerd voor een 10.
Maar dat kan in het echt of op een ander moment natuurlijk wel zo zijn.

Ik vind het wel echt een heel mooi dier.

Wel of niet snel gespannen zijn zegt ook wat over het karakter.
Sowieso als hij je aanspreekt ga hem irl bekijken, geeft veel meer informatie.

Ik vind het een + dat ze het sportpredicaat heeft. :-)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:49

Het enige predikaat dat er eigenlijk iets toe doet... maar dan nog.
Z2 + 2 kan je met eender welke ezel bij elkaar gereden krijgen...

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 15:41

Ik vind het ook leuk dat ze een sportpredikaat heeft, een paard kan nog zo goed in elkaar zitten maar het koppie moet ook mee willen doen.

En wat ik van haar ook zo lekker vind is dat ze ijzersterk is.
Ik heb een Sandreo ruin en die is van een klein wondje al kreupel.

Ik ga de hengsten zeker eens irl bekijken, dat vind ik ook zeker belangrijk.

Wat vinden jullie trouwens van Jayson (Johnson x Negro) die toonde ook heel gaaf op een filmpje wat ik zag.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:55

Jayson is heel leuk, is ook echt cool in de kop.

Bij iets van het NRPS (weet ff niet meer wat het ook alweer was) nam die een andere hengst op sleeptouw de baan door omdat ze hem er niet doorheen kregen alleen.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:36

Giovanni verbetert toch vaak wel echt de gangen, souplesse en kracht van de merrie. Hij heeft geen korte rug zoals je graag wilt. Echter verbetert hij de andere punten wel die je noemt en geeft ook veel front door.

Voor Jameson wordt een tarief van 1750 euro dekgeld excl gevraagd en past wellicht niet in je budget? Wel een goed paard denk ik op hetgeen wat je wil verbeteren bij je merrie.

Geniaal vind ik niet erg verbeteren in de gangen en zijn nafok niet zo bijzonder. Karakters zijn wel goed

Wat dacht je van Romeo van Helgstrand? Verrichtingskampioen in Denemarken? Die heeft precies wat jij zoekt. Hij geeft een fijn karakter, geen lange rug, front, fijne gangen en uitstraling.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 23:48

truitje schreef:
Giovanni verbetert toch vaak wel echt de gangen, souplesse en kracht van de merrie. Hij heeft geen korte rug zoals je graag wilt. Echter verbetert hij de andere punten wel die je noemt en geeft ook veel front door.

Voor Jameson wordt een tarief van 1750 euro dekgeld excl gevraagd en past wellicht niet in je budget? Wel een goed paard denk ik op hetgeen wat je wil verbeteren bij je merrie.

Geniaal vind ik niet erg verbeteren in de gangen en zijn nafok niet zo bijzonder. Karakters zijn wel goed

Wat dacht je van Romeo van Helgstrand? Verrichtingskampioen in Denemarken? Die heeft precies wat jij zoekt. Hij geeft een fijn karakter, geen lange rug, front, fijne gangen en uitstraling.

Bedankt voor de tips en je mening.
Romeo ken ik eigenlijk niet, ik zal eens gaan kijken of ik wat van hem kan vinden.
Bij Helgstrand is alleen geen gust regeling las ik ergens toch?

Giovanni vindt ik ook nog steeds heel gaaf maar ik denk dat ik bij de keuze voor Jameson blijf.

Op zich wil ik niet gaan bezuinigen op dekgeld dus als die 1750 met een gust regeling is vind ik dat prima.
Ik wil gewoon graag een goed paard fokken, waarschijnlijk die ik het maar 1x haha.

Ik vind die Lacrose RS2 ook echt heel gaaf trouwens.
Bloedlijn spreekt me ook heel erg aan.
Maar als ze het zelfde gaan doen als met Jameson zal die toch waarschijnlijk dit jaar nog niet ter dekking komen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:40

Ik vind 1750 voor een onbewezen hengst als Jameson erg veel, hij heeft laatst nog gewonnen, maar vond dat niet terecht, ik heb alle proeven gezien en Johnny Cash was wat mij betreft echt beter. ik weet ook niet waar ze in godsnaam de 7,5 voor stap vandaan getoverd hebben bij Jameson. Maar goed ik ben geen marketing machine en ook geen hengstenkeuringscommissie. Het is wel een hele ruige bok dat dan weer wel.

Voor achterbeen, souplesse en oprichting zou ik ook kijken naar Glamourdale of zijn zoon Gladiator, Jayson is ook een heel leuk paard maar ik vind Diëgo ook een mooie optie voor deze merrie. (nee ik heb geen aandelen bij van Olst)

livaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:45

devon04 schreef:
Wat vinden jullie trouwens van Jayson (Johnson x Negro) die toonde ook heel gaaf op een filmpje wat ik zag.

idd leuk dier, hij komt dan ook weer uit een hele goede moeder met heel veel sport erin en het veulen van vorig jaar eveneens van johnson is echt apart!!

Zelf heb ik zijn halfbroer in mijn bezit gehad, heel bewerkbaar met een super galop erin, dat was een oscar!! deze word nu richting prix st georges/inter I getraind
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 15:27

Mer1980 schreef:
Ik vind 1750 voor een onbewezen hengst als Jameson erg veel, hij heeft laatst nog gewonnen, maar vond dat niet terecht, ik heb alle proeven gezien en Johnny Cash was wat mij betreft echt beter. ik weet ook niet waar ze in godsnaam de 7,5 voor stap vandaan getoverd hebben bij Jameson. Maar goed ik ben geen marketing machine en ook geen hengstenkeuringscommissie. Het is wel een hele ruige bok dat dan weer wel.

Voor achterbeen, souplesse en oprichting zou ik ook kijken naar Glamourdale of zijn zoon Gladiator, Jayson is ook een heel leuk paard maar ik vind Diëgo ook een mooie optie voor deze merrie. (nee ik heb geen aandelen bij van Olst)

Bedankt voor je mening en het meedenken.
Ik heb Jameson nog nooit in het echt gezien.
Diëgo ken ik niet, ik zal hem eens bekijken.

1750 is idd een hoop geld, dat ben ik zeker met je eens.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 15:28

livaro schreef:
devon04 schreef:

idd leuk dier, hij komt dan ook weer uit een hele goede moeder met heel veel sport erin en het veulen van vorig jaar eveneens van johnson is echt apart!!

Zelf heb ik zijn halfbroer in mijn bezit gehad, heel bewerkbaar met een super galop erin, dat was een oscar!! deze word nu richting prix st georges/inter I getraind
[ [url=m/bAwnkC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rkbRLD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tK8SXJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FOx9TG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf paard zeg!!
Ja Jayson sprak mij ook erg aan, mooie moederlijk vond ik ook.

Ken je de moeder zelf?

livaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:03

Citaat:
Ken je de moeder zelf?

ja de moeder heb ik gekend, die fokt echt super. is een hele jeugdige merrie met een heel sterk achterbeen, die kwa type en voor een negro te zijn een hele moderne was met een luxe exterieur. mocht mss iets meer maat hebben, niettegenstaande dat al haar nafok maat genoeg heeft, allen richting de 1,70m. wou nog graag een merrie uit die merrie hebben maar geeft recent veel hengsten en Gert Jan van olst koopt alles uit die merrie...