Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Ik erger me niet aan je hoor, het is goed dat je een beter beeld hebt van wat je wilt.
Bij kracht en een betere bovenlijn denk ik niet aan For Ferrero maar wel aan For Gribaldi, en het dragen zit bij Gribaldi bloed sowieso wel goed.
Just Wimphof vind ik nog niet overtuigen qua nafok.
En wat Aimee zegt, duidelijk opschrijven wat je wensen zijn en met dat lijstje gaan kijken bij de hengstencompetitie's, bezichtigingen, shows.
Aimee schreef:Voor gedragenheid moet je niet bij Gribaldi zijn![]()
![]()
![]()
![]()
Je kunt er maar beter om lachen dan om huilen hèIk heb zo het vermoeden dat Elisa hetzelfde heeft gezien als ik, zowel bij de hengst zelf als bij nakomelingen en niet zozeer in een rapport.
Aimee schreef:Voor gedragenheid moet je niet bij Gribaldi zijn![]()
![]()
![]()
![]()
Je kunt er maar beter om lachen dan om huilen hèIk heb zo het vermoeden dat Elisa hetzelfde heeft gezien als ik, zowel bij de hengst zelf als bij nakomelingen en niet zozeer in een rapport.
Malle1970 schreef:Alle goede Gribaldi's komen uit een Holsteiner moederlijn en de kracht en gedragenheid komt vanuit Holstein en Gribaldi is puur ter veredeling gebruikt.
Elisa2 schreef:Aimee schreef:Voor gedragenheid moet je niet bij Gribaldi zijn![]()
![]()
![]()
![]()
Precies, ik kijk met mijn eigen ogen en niet naar rapporten en indexen.
Gribaldi heeft al zoveel goede nakomelingen gegeven die hoog presteren in de sport dat ik daar niet eens meer wat over ga zeggen verder.
For Ferrero heeft vrij bloed en was verrichtingskampioen..For Gribaldi fokt beter dan hij zelf is vind ik.
Aimee schreef:Cijfers liegen wel. Iedereen die ooit iets over statistiek heeft geleerd, weet dat het puur interpretatie is en gestuurd kan worden zoals je wil.
[edit] kan best zijn dat For Ferrero ook prima geschikt is, maar dat is geen reden om Gribaldi-bloed hier weg te zetten op basis van onzin.
Aimee schreef:Malle1970 schreef:Alle goede Gribaldi's komen uit een Holsteiner moederlijn en de kracht en gedragenheid komt vanuit Holstein en Gribaldi is puur ter veredeling gebruikt.
Ook dit is niet waar.
Elisa2 schreef:Ik vind For Ferrero ook een goede hengst, die voornamelijk het vermogen tot sluiten laat zien op het filmpje. Maar rijderij en los bewegen is ook belangrijk om dat apart te zien, met het los bewegen vond ik het een fijne hengst maar niet een waar ik direct aan denk bij draagkracht. Terwijl Grib bloed daar inderdaad juist om bekend staat.
Verder ben ik het wederom met Aimee eens.
Malle1970 schreef:Alle goede Gribaldi's komen uit een Holsteiner moederlijn en de kracht en gedragenheid komt vanuit Holstein en Gribaldi is puur ter veredeling gebruikt.
Ook dit is niet waar.
Niet waar? Alsof je de waarheid in pacht hebt.
Waarop baseren jullie dat Gribaldi vermogen tot dragen en kracht vererft?