Hengst gezocht voor keur sport merrie Houston x Michelangelo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:43

Mij maakt het weinig uit. Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een hengst met een korter achterbeen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:45

Ik zou gaan voor hengst die goed qua verhouding zit :Y)

Ik ken Rousseau's zo niet, eerlijk gezegd := Goed, het blijft een Ferro maar er zit wel Roemer achter. Ts geeft aan dat er wel wat aandacht punten zitten aan het karakter, maar dat sensibel niet (heel) erg is?

smeetjoew

Re: Hengst gezocht voor keur sport merrie Houston x Michelangelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:48

Maar het moet wel een karakter zijn die de ontwikkeling/verbetering van het paard in de toekomst onder de man niet in de weg zit. :P Want hartstikke leuk lekker ril en moeilijk maar het schiet geen hol op als het karakter ze niet in staat maakt wat te leren.

Dan zou ik nog eerder met Rhodium dekken :))

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:49

Of gewoon niet dekken :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:51

:))
Hoewel het donders goede achterbeen van Houstons de huidige paardenfokkerij wel eens ten goede zou kunnen komen is het opzich wel de moeite waard om ermee te fokken alleen moet je zoveel andere eigenschappen opheffen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:55

maar wat houd de TS tegen aan bijv. dreamboy dan, die zou ook qua karakter suuper goed kunnen passen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:58

De naam ? :D

Misschien dat ts een lijstje kan maken met de hengsten die ze tot nu toe wel intressant lijkt. Soort shortlist?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:58

smeetjoew schreef:
En je moet je ook niet teveel focussen op een voorbeen. Het voorbeen is juist hetgene wat je eraan kunt rijden. Hoe beter ze gaan, hoe meer voorbeen ze krijgen. Er moet nog wel wat overblijven om eraan te rijden :))

Helemaal mee eens.

Ik zou zowel van Rousseau als Rhodium wegblijven :o vandaar dat ik aan Metall dacht.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:01

Rhodium was ook geen serieuze optie hoor, meer even ter vergelijking met Rousseau. Want zowel het karakter als andere eigenschappen passen niet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:06

Aimee schreef:
Zie bericht van Joop zelf, hij gaf toen aan rond de 1000 euro.
Dus wel hoger dan afgelopen jaar, maar niet exorbitant hoog.

Maar in vergelijking met de laatste jaren een flinke stijging... :j
En dat door Uthopia... :=

Één zwaluw maakt nog geen zomer... :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:06

Welke andere eigenschappen zouden dat dan zijn? :+ Karakter heb ik zelf andere ervaring mee en dat is sowieso veelal subjectief (hoe een karakter wordt ervaren). Rousseau's dan. Rhodium niet veel persoonlijke ervaring mee.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:11

Sammie schreef:
De naam ? :D

Misschien dat ts een lijstje kan maken met de hengsten die ze tot nu toe wel intressant lijkt. Soort shortlist?

goed plan, aangezien ik hier al zooooooveel hengsten voorbij heb zien komen haha zo komen we nooit tot 1 hengst :P

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:33

Sammie schreef:
Welke andere eigenschappen zouden dat dan zijn? :+ Karakter heb ik zelf andere ervaring mee en dat is sowieso veelal subjectief (hoe een karakter wordt ervaren). Rousseau's dan. Rhodium niet veel persoonlijke ervaring mee.

Ril en dan ineens uit de panty schieten 8-) En dat is niet gebaseerd op 1 Rousseau nakomeling.. Persoonlijk ben ik er niet bang van, maar je kunt er niet iedereen mee wegsturen en als de TS zegt een fijner karakter te willen... Dan zou ik daar niet aan beginnen.

De brave Rousseau's komen alleen uit brave moeders.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:34

*\o/* *\o/* haha

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:40

Niet? :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:59

Dat is toch nog steeds een karaktereigenschap :? Jij zegt ik zou het niet doen op karakter én andere eigenschappen. Wat zijn die ándere eigenschappen dan dat jij het niet zou doen. Dan neem ik aan dat je doelt op maat, weke/sterke rug/lendenen, slecht/traag achterbeen, lange /korte nek, lelijke/mooie kop, sabel-/bokbenig.. Enz.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 14:00

Kel2004 schreef:
Vivaldi is absolute favoriet, alleen denkt mn bankrekening daar anders over :o
Dus mede daarom staan de jonge hengsten Desperado en Dreamboy heel hoog.

En aangezien we in vrij vroeg stadium binnen dit topic Krack C en Flemming in achter hebben gesteld ivm weke/zwakke rug en toch Vivaldi telkens boven komt drijven, ben ik ook verder gaan kijken en:
Amazing Star vind ik heel interessant :j

Dit schreef ik enkele dagen geleden, Desperado en Dream Boy vind ik beide heel interessante hengsten :j Dus dat zijn hele mooie hengsten voor een evt. tweede veulen :D
Wat me tegen staat van een jonge hengst is dat er nog niets bekend is over de nakomelingen. Nu zal mn model en goeie achterbeen, wat sterk in de merrie verankerd zit niet al te veel af gaan wijken (want nee, zo dominant is Houston idd niet).
Maar daarbij zit het karakter ook sterk in de merrie verankerd, en het KWPN kan mooi zeggen dat een hengst rijdbaarheid fokt, maar dat is nog maar de vraag :j

Dus om op safe te spelen en een lekkere instelling proberen te verkrijgen, toch maar wel een wat oudere hengst. Dus wat houden we verder nog over op het eisen-lijstje?
Hals!!! Vertikaler en zwaarder is de eis :j
Galop!
Xray zekerheid (dus dan valt veel duits af)

en mn merrie heeft nu een goeie rug, (hij neigt eerder naar week dan gespierd), dus dat wil ik zo houden. Het liefst dit verankeren wat ik nu heb, dan wagen wat bv Flemming/Krack C bloed doet. (dus dan valt AS alweer af en WW ook)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:11

Sammie schreef:
Dat is toch nog steeds een karaktereigenschap :? Jij zegt ik zou het niet doen op karakter én andere eigenschappen. Wat zijn die ándere eigenschappen dan dat jij het niet zou doen. Dan neem ik aan dat je doelt op maat, weke/sterke rug/lendenen, slecht/traag achterbeen, lange /korte nek, lelijke/mooie kop, sabel-/bokbenig.. Enz.

Ze geeft toch aan dat karakter ook belangrijk is? En als je het dan toch wil horen: ik denk niet dat Rousseau de bovenlijn gaat verbeteren. Dan heb ik het vooral over overgang lendenen/rug en schoft naar de hals.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:11

Kaja schreef:
Maar in vergelijking met de laatste jaren een flinke stijging... :j
En dat door Uthopia... :=

Één zwaluw maakt nog geen zomer... :+

Ik vind persoonlijk Uthopia zo'n fijne nakomeling dat ik het me wel voor kan stellen.
Overigens komt Uthopia uit een hele fijne moeder, maar die beschikte over weinig maat, in mijn ogen een redelijk kort voorbeen en niet een overweldigend front. Wel heel fijn bewegen.

Buiten Uthopia om geeft Metall in mijn ogen fijne nakomelingen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat er nog van gaat komen nu hij mogelijk meer gaat dekken.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:25

Ik ben ook zeer benieuwd, aangezien hij de afgelopen jaren met 600 euro dekgeld van alles en nog wat heeft gedekt. Ik vraag me af of hem dit ten goede komt....

Al vind ik het zeker geen verkeerde hengst!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:39

Metall kan zeker een optie zijn idd.
Overigens heeft mijn special echt een stuk langere benen dan haar moeder, ook veel meer souplesse en afdruk.
Voorbeen ga je met zowel metall als special niet echt krijgen. Maar wel een sterke bovenlijn en sterk achterbeen.
Wel sensibel :D Al is mijn special ook heel eerlijk.

Zou dreamboy zeker niet van je lijstje schrappen.
Dit is een van de weinige vivaldi's met een goed achterbeen, en een top karakter :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:42

Ik vind persoonlijk de ogen van Metall heel verkeerd staan.
Eentje met zo'n 'evil eye' wil ik hier niet op stal hebben :=

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 18:21

Ik heb er nog eentje voor de brain storm :D
Scandic?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:25

Ieuwwww... Sorry := Er zijn leukere en betere hengsten te bedenken. Absoluut geen vaderdier :n Onder Kittel loopt ie aardig, maar de hengst blijft wel lasthouden van zijn wat neerwaartse romp. Heb er eigenlijk nooit wat aangevonden := Z'n zoon vind ik nog wel oké (en beter dan Scandic zelf).

Ben wel benieuwd hoe je zo op hem bent gekomen?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:33

Kel2004 schreef:
Ik heb er nog eentje voor de brain storm :D
Scandic?

Jij wil graag een stoute en stugge? :D
nee sorry, maar scandic zelf vind ik idd leuk, maar daar heeft Patrick heel goed werk mee verricht. _/-\o_