[H]KWPN Hengst voor Sarabande Elite sport ZZL

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 16:24

De reden is dat Saar zelf al het hele traject van prokken en prestatie heeft moeten doorlopen voor ik met haar kon fokken en daar pas ik even voor, temeer daar al het buitenlandse bloed, op gezondheid etc. getest, binnen het KWPN aanwezig is.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:40

Volgens mij heb ik de hengst Westpoint niet voorbij zien komen? Dat komt waarschijnlijk omdat er Jazz in zit. :7
Is dat een hengst die jou aanspreekt voor je merrie, ondanks dat er Jazz in zit?
Zo niet, als je de hengst los bekijkt voor wat betreft exterieur, beweging en prestatie; wat vindt je dan van deze hengst? :-)
Doet het ook aardig in de sport. :-)

sarabande

Re: [H]KWPN Hengst voor Sarabande Elite sport ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:27

Nee sorry die hengst spreekt mij voor Saar niet aan, ik kijk in dit opzicht alleen naar mogelijke bruikbare combinaties

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:36

ZiZi Top. Aangezien je Tango nog niet gelijk aan de kant wilt schuiven x Ferro uit een lijntje met alle predikaten die er zijn.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:31

cjb schreef:
Bojengel
via uptown kennedy naar ferro
en via grib terug naar de trakehner's

Ik heb er vannacht het eerste veulen van en zeeeeer tevreden ( merrie)

misterA schreef:
Als je stelt dat Sarabande een wat lang middenstuk heeft dan zou je niet direct kiezen voor Flemmingh-bloed.
.

Moet je ook naar de vader van deze merrie kijken.

http://img821.imageshack.us/img821/1919/amelio1.jpg
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 02-02-11 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 11:10

Overbodige info Ceasario, ik zei eerder al dat haar moeder en grootmoeder haar verbeter punten niet hadden. Verder gaat het hier niet over jouw fokkerij, maar die van Sarabande

Het staat je vrij een eigen topic te maken met linken en foto's daarover

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:03

Voor het genoemde Donnerhall en Ferro bloed Cadanz M en een hengst die niet zo veel gedekt heeft Vivaldo alleen van vaderskant wel trakener wat je eigenlijk niet wilt? Ufo lijkt me ook een goede keus.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:09

Ufo heb ik de afstammelingen van gezien, was er niet zo kapot van.
Cadanz ga ik even nakijken en Zizi top staat nog op de to do lijst

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:20

Zizi Top heb je toch ook al een leuke van gezien? ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:27

Jord schreef:
Zizi Top heb je toch ook al een leuke van gezien? ;)

:D

Ander soort merrie...toch

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:14

Is Rhodium al genoemd, die vind ik ook echt fijne paarden geven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 16:18

Jord schreef:

Daar was ik geïnteresseerd in maar kreeg een totaal ander verhaal, met voorbeelden te horen (mijn pm box barst uit zijn voegen :D :D )
Overigens Cadans M gevonden dat is een zoon van Sandro Hit x Pion, dat gaat niet passen

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:35

Negatieve verhalen dan dus? Op de CK in Heerjansdam dit jaar heb ik bij zowel bij de veulens als bij de volwassenen echt leuke paarden van gezien. Maar ja een combi moet passen natuurlijk...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 16:37

Ja ik denk dat het type mooi zou passen.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:01

Je hebt nog steeds (zie eerder pagina) geen uitleg gegeven waarom je de paarden van Van Norel geen goed idee zou vinden..zoals Carlton Hill.

Ik zou voor deze merrie niet bij de trakhener achtige -noem ik ze even- die weinig beweging en pony formaat door kunnen fokken. Jazz zou ik ook niet snel kiezen omdat ik de merrie redelijk bloederig vind overkomen. (En de reden dat ik die noemde is omdat hij door anderen werd aangeraden en ik dat juist niet doe)
Ik denk dat ik voor deze merrie op zoek zou gaan naar een veelzijdige hengst. Hoe de merrie fokt weet al. En om binnen het kwpn te blijven met de hengsten die er op dit moment zijn blijft er misschien weinig over.
Laatst bijgewerkt door SantaCruz op 31-01-11 19:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:01

sarabande schreef:
Jord schreef:

Daar was ik geïnteresseerd in maar kreeg een totaal ander verhaal, met voorbeelden te horen (mijn pm box barst uit zijn voegen :D :D )
Overigens Cadans M gevonden dat is een zoon van Sandro Hit x Pion, dat gaat niet passen

Cadans is Sir Donnerhall x Pion!
http://www.hengstenstation.com/uytert/i ... gsten.html

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 19:11

Charly1989 schreef:

Cadans is Sir Donnerhall x Pion!
http://www.hengstenstation.com/uytert/i ... gsten.html[/quote]

Moet het duidelijker zeggen dus. Die komt uit een zoon van Sandro Hit x Pion

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 19:14

SantaCruz schreef:
Je hebt nog steeds (zie eerder pagina) geen uitleg gegeven waarom je de paarden van Van Norel geen goed idee zou vinden..zoals Carlton Hill.

Ik zou voor deze merrie niet bij de trakhener achtige -noem ik ze even- die weinig beweging en pony formaat door kunnen fokken. Jazz zou ik ook niet snel kiezen omdat ik de merrie redelijk bloederig vind overkomen. (En de reden dat ik die noemde is omdat hij door anderen werd aangeraden en ik dat juist niet doe)
Ik denk dat ik voor deze merrie op zoek zou gaan naar een veelzijdige hengst. Hoe de merrie fokt weet al. En om binnen het kwpn te blijven met de hengsten die er op dit moment zijn blijft er misschien weinig over.

Ik kan niet warm worden van de paarden van Van Norel, eigenlijk altijd zo geweest en ze passen ook niet op Saar. De pedigree van Carlton Hill staat me niet aan, ik hou niet van Oscar, heb nooit wat aan Vincent gevonden en die heb ik nog onder Annemarie gezien en Zebulon wordt ik ook niet echt vrolijk van.

Wbt je verdere opmerkingen, die heb ik al eerder uitgelegd en ook de reden waarom.

Er blijven best hengsten over binnen het KWPN :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:18

Eens even een hele andere richting: Quattro B

Of zit je niet op Frans bloed te wachten?

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:18

Heb je weleens aan de trakhenerhengst Kasparov gedacht?
Hij geeft zijn kwaliteiten zeer goed door op zijn nakomelingen.
Succes

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 19:21

Carien87 schreef:
Heb je weleens aan de trakhenerhengst Kasparov gedacht?
Hij geeft zijn kwaliteiten zeer goed door op zijn nakomelingen.
Succes

Weet je buiten dat er heel duidelijk staat dat het een KWPN hengst moet zijn EN duidelijk uitgelegd waarom geen Trakehner bloed, zou ik, al gaven ze me geld toe, niet naar Kasparov gaan.
Verder zal ik niet nog onaardiger worden, maar wellicht is het beter dat je eerst even de vraag bekijkt voor je post.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 19:22

Adil schreef:

Dat is het niet, ik weet eigenlijk niets van hem af :o

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:23

Poeh...my mistake...
Veel succes verder...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:25

ik ben absoluut een nitwit wbt fokken,maar ik wil er toch een noemen..spielberg? ik vind m gaaf :o

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:30

sarabande schreef:
Adil schreef:

Dat is het niet, ik weet eigenlijk niets van hem af :o

Citaat:
QUATTRO - Selle Français - KWPN - Unire - Oldenburg - Rheinland - Mecklenburg Vorpommern
Vos - geb: 1990 - stokmaat: 169 cm

Quattro is een zoon van de Franse hengst Qredo de Paulstra, winnaar van de Grote Prijs van Bordeaux, die op zijn beurt weer is zoon is van de legendarische Galoubet. Galoubet won twee keer een wereldbekerwedstrijd en is de vader van de bekende springpaarden Quick Star en Baloubet du Rouet. Grootvader Almé is wereldberoemd met zijn kinderen Jalisco B. en I Love You.. Aan de andere kant komen we de volbloed Furioso xx tegen. Deze op springen gefokte Franse hengst is door zijn fraaie silhouet en ongelooflijke bewegingen tevens bijzonder geliefd bij zowel de spring als de dressuurmensen.

Inmiddels komen de dressuur paarden Quando Quando van Kristy Oatley-Nist, Much Ado van Caroll Lavell en Quantum Tyme en Quality Time van Evi Strausser succesvol uit op respectievelijk Grand Prix en Prix St. Georges niveau. Quantum Tyme was eerder al 4e in het WBFSH-finale in Verden. Quattro zelf werd 2e in de verrichtingen te Medingen met meer dan 130 punten. Quattro werd met zijn ruiter Gilbert Böckmann 1e in de Grote Prijs van Kiel, 2e in de Grote Prijs van Emsbüren en geplaatst in Caen, Leeuwarden, Berlijn, Munchen etc. Quattro heeft inmiddels 11 goedgekeurde zonen. Quattro staat op de nieuwe Duitse index zowel hoog op de dressuur- als op de springindex. Op de Duitse allroundindex staat hij op een zeer verdienstelijke vierde plaats! Quattro had twee nakomelingen die gekwalificeerd waren voor de Olympische Spelen van Athene 2004; Quando Quando (dressuur) en Oliver Q (springen). Quicksilber werd Wereldkampioen bij de 5-jarige met Manuel Fernandez Saro en Suzie Quattro met Luciana Diniz en Quanta Costa met Rolf-Göran Bengtsson waren beide internationaal succesvol in 2005.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=3889

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding