Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cjb schreef:Bojengel
via uptown kennedy naar ferro
en via grib terug naar de trakehner's
misterA schreef:Als je stelt dat Sarabande een wat lang middenstuk heeft dan zou je niet direct kiezen voor Flemmingh-bloed.
.
sarabande schreef:Jord schreef:Is Rhodium al genoemd, die vind ik ook echt fijne paarden geven.
Daar was ik geïnteresseerd in maar kreeg een totaal ander verhaal, met voorbeelden te horen (mijn pm box barst uit zijn voegen![]()
)
Overigens Cadans M gevonden dat is een zoon van Sandro Hit x Pion, dat gaat niet passen
Charly1989 schreef:Overigens Cadans M gevonden dat is een zoon van Sandro Hit x Pion, dat gaat niet passen
SantaCruz schreef:Je hebt nog steeds (zie eerder pagina) geen uitleg gegeven waarom je de paarden van Van Norel geen goed idee zou vinden..zoals Carlton Hill.
Ik zou voor deze merrie niet bij de trakhener achtige -noem ik ze even- die weinig beweging en pony formaat door kunnen fokken. Jazz zou ik ook niet snel kiezen omdat ik de merrie redelijk bloederig vind overkomen. (En de reden dat ik die noemde is omdat hij door anderen werd aangeraden en ik dat juist niet doe)
Ik denk dat ik voor deze merrie op zoek zou gaan naar een veelzijdige hengst. Hoe de merrie fokt weet al. En om binnen het kwpn te blijven met de hengsten die er op dit moment zijn blijft er misschien weinig over.
Carien87 schreef:Heb je weleens aan de trakhenerhengst Kasparov gedacht?
Hij geeft zijn kwaliteiten zeer goed door op zijn nakomelingen.
Succes
sarabande schreef:Adil schreef:Eens even een hele andere richting: Quattro B
Of zit je niet op Frans bloed te wachten?
Dat is het niet, ik weet eigenlijk niets van hem af
Citaat:QUATTRO - Selle Français - KWPN - Unire - Oldenburg - Rheinland - Mecklenburg Vorpommern
Vos - geb: 1990 - stokmaat: 169 cm
Quattro is een zoon van de Franse hengst Qredo de Paulstra, winnaar van de Grote Prijs van Bordeaux, die op zijn beurt weer is zoon is van de legendarische Galoubet. Galoubet won twee keer een wereldbekerwedstrijd en is de vader van de bekende springpaarden Quick Star en Baloubet du Rouet. Grootvader Almé is wereldberoemd met zijn kinderen Jalisco B. en I Love You.. Aan de andere kant komen we de volbloed Furioso xx tegen. Deze op springen gefokte Franse hengst is door zijn fraaie silhouet en ongelooflijke bewegingen tevens bijzonder geliefd bij zowel de spring als de dressuurmensen.
Inmiddels komen de dressuur paarden Quando Quando van Kristy Oatley-Nist, Much Ado van Caroll Lavell en Quantum Tyme en Quality Time van Evi Strausser succesvol uit op respectievelijk Grand Prix en Prix St. Georges niveau. Quantum Tyme was eerder al 4e in het WBFSH-finale in Verden. Quattro zelf werd 2e in de verrichtingen te Medingen met meer dan 130 punten. Quattro werd met zijn ruiter Gilbert Böckmann 1e in de Grote Prijs van Kiel, 2e in de Grote Prijs van Emsbüren en geplaatst in Caen, Leeuwarden, Berlijn, Munchen etc. Quattro heeft inmiddels 11 goedgekeurde zonen. Quattro staat op de nieuwe Duitse index zowel hoog op de dressuur- als op de springindex. Op de Duitse allroundindex staat hij op een zeer verdienstelijke vierde plaats! Quattro had twee nakomelingen die gekwalificeerd waren voor de Olympische Spelen van Athene 2004; Quando Quando (dressuur) en Oliver Q (springen). Quicksilber werd Wereldkampioen bij de 5-jarige met Manuel Fernandez Saro en Suzie Quattro met Luciana Diniz en Quanta Costa met Rolf-Göran Bengtsson waren beide internationaal succesvol in 2005.