[H] Dekhengst voor een Jazz x Flemmingh merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

Re: [H] Dekhengst voor een Jazz x Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:49

hij is mooi maar verder.... ja veel schwung dat wel maar een achterbeen om te huilen als je het mij vraagt

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 23:15

Voor het achterbeen hoef ik het niet te doen, die is van Bo erg goed en de hele familie erft dat ook erg goed door. Daar durf ik dus een gokje op te nemen ;)

Ik zag dat jij een veulen van Bordeaux hebt gefokt, die staat ook bij Paul, die spreekt me ook erg aan, weet jij hoe het karakter is ?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:59

Die was brutaal maar niet gemeen en makkelijk corrigeerbaar.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:06

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:37

Wonderboy spreekt me zeker aan, ziet er goed uit :)

Moet wel zeggen dat ik echt verliefd ben op die surprice
Maar ik ga het zeker in de overweging meenemen.
Je kent de afstamming van Bo, in mijn profiel staan ook een heel stel foto's, wat zou je zo op het oog adviseren ?

Surprice:
Afbeelding

Video:
http://www.schockemoehle.com/typo3conf/ ... v_maxi.swf

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:38

Sorry beetje late reactie :o
Zou wel proberen een hengst te nemen met een sterkte achterhand.
Jou merrie heeft al een sterk achterbeen maar zou proberen dat pluspunt ook bij de hengst te zoeken.

Denk dat Wonderboy goed zou passen.
Maar las ook dat je voice op het ook had :j
En Ooseven? Daarvan is al zeker dat hij goed vererft in dat lijntje.
(van dat luchtzuigen denk ik ook dat het bij jezelf ligt)
Wij hebben er 5 gehad en geen van alleen deed het..

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 00:05

Niet erg hoor ;)

Nou ga ik toch weer twijfelen.... Voice doe ik niet, ben bang dat hij geen formaat gaat toevoegen en Bo is maar 1.61, dus ik zou wel graag iets groter fokken.
OOseven vind ik voor het eerste veulen wss te duur. Ik zoek echt een jonge hengst, moet ook eerst zien hoe Bo doorfokt.

Wonderboy vind ik wel een erg leuke optie. Zou best meer van hem willen weten en zien, weet je ook of hij in een hengstenshow of iets dergelijks, binnenkort meeloopt?

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:57

Zal het even navragen bij m'n baas.
Vorig jaar liep hij mee bij:
Wim Cazemier in Nuis
Tim Coomans in Oud beijerland
Oldenhoff in ? Abcoude??

Je hoort het nog van me :j

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 14:26

Super dank je :)

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:41

Heb het even nagevraagd.
Hij staat sowieso weer bij Cazemier ter dekking.
En waarschijnlijk bij brinkman! Ik dacht 3 maart moet hij daar show lopen.

Ook kan je altijd een keer afspraak maken op stal dat je hem komt bekijken.

BTW Wonderboy is dit weekend ook Oldenburger ggk :D

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 10:14

Eens kijken of ik bij Brinkman kan gaan kijken.
Waar staat hij op stal, wie moet ik dan eventueel benaderen om hem op stal te komen bekijken?

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:33

Hij staat op stal bij President dressage stables in stad aan't haringvliet. (Goeree overflakkee ZH)
Op de site staat info over degene die je moet benaderen.
www.presidentdressagestables.nl

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 22:45

Alweer een tijdje niets meer laten horen, maar ik ben eruit. Ik ga dekken met Surprice, hij spreekt me erg aan (zijn vader nog meer ;) ) een jonge hengst die niet teveel kost. Voor een eerste veulen erg mooi, ik moet eerst zien hoe de merrie doorfokt. Ik kies voor een jonge Sir Donnerhall, waarbij Sir Donnerhall me erg aanspreekt, wellicht dat ik hem de volgende keer zelf ga gebruiken, maar voor een eerste veulen is hij me nog te duur.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:59

Bo_San schreef:
Alweer een tijdje niets meer laten horen, maar ik ben eruit. Ik ga dekken met Surprice, hij spreekt me erg aan (zijn vader nog meer ;) ) een jonge hengst die niet teveel kost. Voor een eerste veulen erg mooi, ik moet eerst zien hoe de merrie doorfokt. Ik kies voor een jonge Sir Donnerhall, waarbij Sir Donnerhall me erg aanspreekt, wellicht dat ik hem de volgende keer zelf ga gebruiken, maar voor een eerste veulen is hij me nog te duur.

Heb je wel rekening gehouden met verzending van sperma en registratiekosten etc. Dat niet zo duur kon dan misschien nog wel eens tegenvallen :o

Ben ook een fan van Sir Donnerhall overigens, heb er een hele beste mee gefokt.

Misschien is deze wel net zo veilig http://www.hengstenstation.com/uytert/i ... gsten.html , deze moeder brengt wel zo maar even 3 ggk hengsten op rij.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 23:02

Ja ik ben me bewust dat bij gust blijven je de kosten kwijt bent, is ook wel een lastige.
Zou ook graag met sir donnerhall zelf dekken, maar dat is me echt een te grote gok (zeker voor een eerste keer) met de dekkosten van 2000,-

De link werkt trouwens niet, krijg nu alle hengsten te zien, welke bedoelde je ?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:06

Cadans, de Sir Donnerhall x Pion

Een andere optie is wellicht diepvries van Sir Donnerhall via de Ijzeren Man. Niet mijn favoriete hengstenstation maar dan krijg je hem wel onder nederlandse voorwaarden en de kwaliteit is beter. Vers is zo sterk verdund en lang onderweg dat je bijna je merrie daarheen moet brengen en dat wil ik je ten zeerste afraden.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:08

Bo_San schreef:
Ja ik ben me bewust dat bij gust blijven je de kosten kwijt bent, is ook wel een lastige.
Zou ook graag met sir donnerhall zelf dekken, maar dat is me echt een te grote gok (zeker voor een eerste keer) met de dekkosten van 2000,-

De link werkt trouwens niet, krijg nu alle hengsten te zien, welke bedoelde je ?

Niet alleen gust, maar je betaalt verzendkosten per zending. Dat kan je zeker met een merrie waarvan je de cyclus niet kent klauwen met geld kosten.

Ik kan er niets aan doen maar ik vind het zo zonde van deze merrie.... daar moet toch een meer interessante hengst voor te vinden zijn die je ook aanstaat :)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:11

Ik zag dat je bij aanvang van het topic oa Rousseau als keuze had. Als je toch een gokje wil nemen waarom niet de Krack c x Rousseau, dan teel je mooi in op Flemmingh

Bel Ad Valk gewoon eens, kijken wat hij ervan vindt. Denk dat hij graag zijn hengst op zo'n merrie zet. En voor een goede merrie moet iets te regelen zijn...

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 14:30

Rhea schreef:
Ik zag dat je bij aanvang van het topic oa Rousseau als keuze had. Als je toch een gokje wil nemen waarom niet de Krack c x Rousseau, dan teel je mooi in op Flemmingh

Bel Ad Valk gewoon eens, kijken wat hij ervan vindt. Denk dat hij graag zijn hengst op zo'n merrie zet. En voor een goede merrie moet iets te regelen zijn...

Welke hengst bedoel je ? Ad Valk van welk hengstenstation is hij ?
(ik ben niet echt heel bekend nog in de dekwereld ;) )

Ik ga zeker eens seriues naar je suggesties kijken. Alleen inteelt op Flemmingh is dat wel wenselijk ... Ik wil zelf het liefst zo min mogelijk inteelt. En het karakter van de Krack C x Rousseau ... Ik vind het karkater erg belangrijk omdat mijn merrie niet de makkelijkste is, zeer sensible en erg snel in paniek.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:00

Bo_San schreef:
Welke hengst bedoel je ? Ad Valk van welk hengstenstation is hij ?
(ik ben niet echt heel bekend nog in de dekwereld ;) )

Ik ga zeker eens seriues naar je suggesties kijken. Alleen inteelt op Flemmingh is dat wel wenselijk ... Ik wil zelf het liefst zo min mogelijk inteelt. En het karakter van de Krack C x Rousseau ... Ik vind het karkater erg belangrijk omdat mijn merrie niet de makkelijkste is, zeer sensible en erg snel in paniek.

De Krack x Rousseau is aangewezen voor de verrichting (3e kampioenskeuring). Het is dus even afwachten of hij ggk wordt maar als hij dat in Ned niet wordt zullen ze hem vast in duitsland wel aanbieden denk ik. De hengst is van Ad Valk. (waar Apache ook van is) Hij heeft geen website. De hengst komt uit de lijn van Nadine, karakter zal echt wel goed wezen ;)