[H]Hengst voor Keur sport merrie PolanskyXGlendaleXUbis.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:35

Tooske schreef:
Ik kan het niet eens vinden op internet.

Heb net alle blaadjes die ik nog heb door geplozen maar kan 'm niet vinden, weet echt 200% zeker dat hij in de IDS of Hoefslag stond met een pagina grote advertentie. Op internet kom ik ook nog deze tegen, alleen als ik dan naar hun site zelf ga staat hij er niet op?

http://www.joshouwen.nl/bjorsellsbriarnl.pdf

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:45

Smeetjoew, als je het niet met me eens bent, hoef je dat nog niet zo persoonlijk op te nemen. Kinderachtig.
Misschien zet je je paarden wel te veel onder druk, dat al eens overwogen?

Overigens: in het keuringsrapport van IEDERE goedgekeurde KWPN-hengst staat dat er sprake is van een superfijn karakter, goede instelling en bewerkbaarheid. Die kreten zijn dus niets waard, het is alleen maar bla-bla, ze hadden die standaardzinnen net zo goed niet in het rapport hoeven opnemen.

Van iedere hengst zijn exemplaren te vinden met een teleurstellend karakter. Van Jazz, Ferro, Gribaldi, Krack C en noem al die zonen ervan verder maar op, zijn echt vreselijke K-beesten te vinden. Dat jij toevallig niet met jullie Houston kan omgaan, wil nog niet zeggen dat zo'n hengst uitsluitend rotte appels kan voortbrengen... We hebben het hier wel over een goed fokkende keur-hengst en dat predikaat krijgt zo'n dier absoluut niet voor niets.

Als ik braaf zocht, dan zette ik mijn (dek)geld in ieder geval niet in op een Hotline x Michelangelo die nog niets in zijn hele leven gepresteerd heeft.
Over Davino specifiek: ik geloof er geen bal van dat die goed genoeg is om ooit keur te worden. Daar mag je over een jaar of 8 best wel weer bij me op terug komen.

Terug on topic: TS, ik denk dat de hengst Charmeur een goed beest is en dat je uit die hengst best een aardig rijpaard kunt fokken. Zowel kwa beweging als kwa karakter. Met dank aan vader Florencio trouwens.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:04

Nou jij doet net alsof ik uit mn nek zit te banketstaaf en jij de enige bent die er alles vanaf weet, want jij hebt alle balzfluggen, michelangelo's, houstons en weet ik wat allemaal gereden.
En wbt het keuringsrapport, ga maar eens wat beter lezen dan want er wordt vaak zat aan gegeven dat ze sensibel zijn, snel afgeleid, etc. etc. En bovendien ga ik niet alleen op het rapport af, maar ook op het feit dat ik de hengst in het echt heb gezien tijdens de verrichting cq. aanlevering. :+

En ga nou niet mijn manier van rijden zitten af te kraken alsjeblieft zeg....

En ik zeg niet dat Houston uitsluitend rotte appels voortbrengt... Dat maak jij er weer van. Ik geef alleen aan dat Houston qua karakter niet past op een al hete, sensibele merrie.
Wij hebben echt geen Houston omdat we vinden dat die stomme bokken voort brengt... En buitendat baseer ik mijn uitspraak echt niet op alleen onze houston; ik heb genoeg houstons gezien.

En prima dat jij niet investeert in jonge hengsten, da's jouw ding, maar dit is niet jouw topic. :+

En wbt Charmeur, heb je die recent al eens gezien? Die is qua karakter niet perse makkelijk hoor... Ik heb 'm vaak genoeg gezien.
En de voorspelling dat Davino geen keur zou kunnen worden slaat kant noch wal, want zoals je zelf al aangeeft, heeft hij nog geen nakomelingen. Dus hoe kun je die voorspelling nou doen???

Dees

Re: [H]Hengst voor Keur sport merrie PolanskyXGlendaleXUbis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:29

Smeetjoew, wat is je probleem zeg? Partijtje fel te wezen en dingen te roepen die simpelweg helemaal niet waar zijn.... Get over yourself. Het zal je leeftijd zijn, je bent nog op zo'n leeftijd waarin je wat moeite hebt om de dingen in het perspectief van een ander te zien. Dat wordt vanzelf wat makkelijker.
En als je vindt dat ik je rijderij heb afgekraakt... tja, wie de schoen past...

Mijn voorspelling dat Davino geen keur zal worden is niets anders dan een voorspelling. Ik vind het simpelweg geen goed paard en zeker geen vaderdier. Alleen de tijd zal leren of ik daarin gelijk heb of niet. Vandaar mijn uitnodiging aan jou om daar over 8 jaar weer eens over te beginnen.

Hoe kom je eigenlijk erbij dat ik niet investeer in jonge hengsten? Had ik daar dan nog meer in moeten investeren dan? Van wie dat?

Heee, veel plezier verder! Ik heb genoeg van jou gezien, je bent mijn tijd eigenlijk helemaal niet waard dus ik stop met je.

Tooske, ik wens je veel wijsheid. Denk dat je al wat leuke tips voorbij hebt zien komen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:35

Haha nou sorry, maar ik stop ook met reageren, want dit kan ik amper serieus nemen _O- Je moet niet zo doen alsof jij alle wijsheid in pacht hebt, want je roept dingen die totaal niet stroken met de feiten. Maar dat moet je helemaal zelf lekker weten, maar boor dan niet alles in de grond wat ik zeg. Je moet eens wat verder kijken dan je neus lang is.

En ga nou niet op de man zitten spelen dat ik niet kan rijden en dat het mn leeftijd is, want dat slaat echt nergens op.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:46

Kunnen jullie dat geneuzel ook via PB doen ipv in dit topic te ruzieen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:52

Nou doe ff mee.

Houston is niet geschikt voor deze merrie.

Desperado is leukerd maar ik zou voor Brair gaan als lukt, vos bewezen super braaf

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:37

Oh jee het word hier gezellig...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:44

Tooske schreef:
Oh jee het word hier gezellig...

Pak de popcorn er maar bij in je eigen topic :Y)

Jammer dat Tango dit jaar niet dekt, lijkt me de ideale partner :) geeft ze wel wat kijkerig, maar niet ril en erg braaf en werkwillig!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 22:47

Ja dat vond ik ook wel jammer dat had nog een goede kandidaat geweest hoor.

Ik heb haar opgestuurd naar Engeland en daar testen ze nu of ze het vos "gen" heeft. Als ze dat heeft word het zeker Charmeur daar ben ik al uit.
Als ze het niet heeft dan weet ik het nog niet zeker. Maar waarschijnlijk ook charmeur.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:41

Lijkt me een mooie keus Shari!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:13

Lijkt me een keus, die niet zo zeer aansluit op je wensen, behalve de voskleur.

Charmeur is een heel goed paard, waar overigens de hele paardenwereld achteraan loopt,
maar er zijn meer vissen in de vijver.
Er zijn hele goede ideeen naar voren gekomen,
maar stiekem heb ik het idee dat je altijd al hbet geweten dat je met Charmeur verder ging ;) .

Ik ben benieuwd naar het veulen volgendjaar,
is ze al hengstig?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:35

Kun je dat wat meer onderbouwen Ulla? Is dat qua karakter, model, bloed? En wat zou jij een betere keus vinden?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 09:08

Nee hoor ik heb echt niet geweten dat ik met charmeur ging dekken. Waar ik ook over nagedacht heb is de commerciele kant wie weet hou ik het veulen toch niet. En als ik dan met een hengst fok die niet bekend is...

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:25

Nee je hoeft niet met een hengst te fokken die niet bekend is,
maar van Charmeur is weinig bekend,
hij doet het goed, is mooi, heeft de looks enz, het gehele plaatje klopt.
maar hij is niet makkelijk, heb je weleens filmpjes bekeken van toen hij net mee liep en nu over de hele linie is het best een hete kikker.
En omdat jij een wat rustiger karakter zoekt op jou merrie zou ik niet jazz of een nakomeling daarvan gaan.
Jou merrie is bloedmooi, qua extr kan je best wat toegeven.
Qua karakter zou ik echt uitkijken naar wat je erop zet.

Ik heb zelf net als jij ervaring met zo'n merrie, dat weet je.
Bij mij zal je geen Jazz terugvinden in zo'n merrie, veel te riskant.

Je moet voor's en tegens afwegen dat is zo met fokken,
wat Esmee en Dees samen doen in jou topic, vind ik niet zo netjes, daar word jij als onervaren, als ik het even zo mag zeggen, best onzeker van.
( maar trek er wel je voordeel uit! )

Er zijn heel veel hengsten die betaalbaarder zijn en waar veel meer gegevens van bekend zijn,
vooral qua nakomelingen die al in de sport lopen.
Charmeur is best prijzig voor zo'n jonge hengst.

Als je uit commerciele kant gaat fokken, moet je ook een beestje willen fokken waar iemand op weg kan rijden en niet alleen de boven gemiddelde ruiter,
we denken graag dat we het allemaal zo goed kunnen, maar dat is ijdele hoop.
De meeste mensen die paardrijden zijn middenmoot en moeten niet verongelukken op paarden die zomaar gefokt zijn omdat de hengst zo mooi is,
een beetje serieus verdiepen in wat echt bij jou merrie past, is echt op zijn plaats.
Het is leuker over vier jaar te horen dat jou beestje zo braaf is als dat die op 3 jarige leeftijd al tig baasjes heeft gehad omdat hij /zij onberekenbaar is.

Ga eens na waar jij altijd mooie paarden van vind komen en waar jij van denkt dat ze altijd zo makkelijk zijn.
zoek daar eens wat meer informatie van op of benader mensen met zo'n dier en vraag naar hun ervaringen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:31

Das een mooi betoog Ulla! Denk dat je qua karakter en instelling zeker een punt hebt, zou ik dat buiten beschouwing laten kan ik me Charmeur goed voorstellen. Maar net wat je zegt, zwaartepunt zou in dit geval inderdaad in 'goed karakter' (hoe je dat ook wil definiëren want dag is voor een topsporter anders dan een sportieve recreatieruiter :j) moeten zitten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:53

ik vond charmeur als 3 jarige heel erg braaf in stegeren, en uit het lijntje komen wel allemaal paarden die wel het karakter hebben te presteren in de sport.
Florencio geeft ze braaf.

Ik zou het wel aandurven

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:07

Ja klopt fokfanaat,
In stegeren vond ik hem ook braaf, maar zie hem toch ook weleens flink heet op het stoute af.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:45

fokfanaat schreef:
Florencio geeft ze braaf.

Florencio geeft ze echt niet allemaal braaf hoor :=
Maar zoals eerder gezegd zo is er met elke hengst wel wat....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:22

ullaatje schreef:
Ja klopt fokfanaat,
In stegeren vond ik hem ook braaf, maar zie hem toch ook weleens flink heet op het stoute af.

is natuurlijk ook een hengst, die nu dekt, vol in het voer, die ook scherp gereden wordt,

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:15

Je neemt een risico met Jazz bloed qua braafheid dat is zonder meer waar! ookal is de hengst zelf wel braaf..je weet niet wat ie vererft.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:01

Op zo'n merrie liever een hete dan eentje die afhaakt/staakt als het wat lastiger wordt. Ze is tot Z2 gekomen en dan zou je kunnen concluderen dat op het moment ze haar lichaam echt ging voelen ze niet meer wilde? Voor als ik er helemaal naast zit, tsja met Don Schufro(zoon) zit je qua karakter goed... echter qua achterbeen niet altijd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:03

jazzen zijn snel afgeleidt maar willen wel juist aan het werk,

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:16

Daarom, op die enkele rotte appel na die ronduit link is. Charmeur lijkt me echt geen verkeerde keuze!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:32

Don Schufro is idd ook een hele mooie hengst. Of Don Picardi?