[H][wb]Hengst voor Jetset D x Record X Theoloog ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sprakeloos

Re: [H][wb]Hengst voor Jetset D x Record X Theoloog ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:23

Yvonnelind schreef:
[Ja, maar ik wil dan eventueel weer met het veulen verder in de fokkerij en dan wordt voor dat veulen de keus wel weer aardig beperkt

Stel dat je een Jetset x Record door Zhivago laat dekken. Dan heb je méér dan genoeg over om mee verder te dekken, dus hoezo keuze beperkt?!
Ferro-Rhodium, Metall, Special D etc etc
Oscar - Uphill
Rubinstein-OOseven, Rohdiamant etc etc
Scandic-Zambucca
San Remo
Sandro Hit en de complete nafok
Donnerhall - De Niro, Don Shufro en etc etc
Florestan - Florencio, Floriano Furst Heinrich etc etc
Weltmeyer en nafok
Lauries Crusador - Londonderry en nafok

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:42

ben ik volledig met je eens sprakeloos, je vergeet ook havidoff, houston, gribaldi, montecristo, Wesley nog

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 22:23

Zou kunnen Haha! en ze passen allemaal Knipoog
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 16-01-08 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:24

WELT HIT 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:27

Charlottte schreef:

Onderbouw dat eens Duivel

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:28

Citaat:
Uniola
Merrie
6 jaar
welt hit 2 x Fruhling
nog niet gestart

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:57

sprakeloos schreef:
Yvonnelind schreef:
[Ja, maar ik wil dan eventueel weer met het veulen verder in de fokkerij en dan wordt voor dat veulen de keus wel weer aardig beperkt

Stel dat je een Jetset x Record door Zhivago laat dekken. Dan heb je méér dan genoeg over om mee verder te dekken, dus hoezo keuze beperkt?!
Ferro-Rhodium, Metall, Special D etc etc
Oscar - Uphill
Rubinstein-OOseven, Rohdiamant etc etc
Scandic-Zambucca
San Remo
Sandro Hit en de complete nafok
Donnerhall - De Niro, Don Shufro en etc etc
Florestan - Florencio, Floriano Furst Heinrich etc etc
Weltmeyer en nafok
Lauries Crusador - Londonderry en nafok

Mijn lijstjes van mogelijk passende hengsten die mij aanspreken zijn nooit zo lang... Haha! Haha!
Het is gewoon niet mijn ding op die manier, of het moet al zo fantastisch goed passen dat er redelijkerwijs geen alternatieven zijn. Ik kies liever hengsten zonder Jazz. Dat zit al achter zoveel paarden, het wordt mij gewoon een beetje te nauw. Lachen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:37

LJB schreef:
Charlottte schreef:

Onderbouw dat eens Duivel

Ik vind dat deze hengst een goede kandidaat kan zijn voor deze merrie, zelf heb ik ook een welthit en ben er super tevreden over; super achterbeengebruik, braaaf, zeer veel potentie, fijn karakter, een paard waar je alles mee kan.
WELT HIT II
OLDENBURG - GEBOREN 1992 STOKMAAT 1.71 M

Afstamming:
WELTMEYER X HILL HAWK XX X HARALD
Zijn vader Weltmeyer , zelf winnaar van het Bundeschampionat in 1987, kampioen van de hengstenkeuring en verrichting, is op dit moment een van de bekendste dressuurverervers. Uit de combinatie Weltmeyer en de moeder van Welt Hit II, Cileste (v. Hill Hawk xx) zijn 4 zonen goedgekeurd. Uit de moederstam van Welt Hit II komen o.a. de volgende hengsten: Wolgatraum (v. Woronesch), welke zeer goed presteert in de dressuursport, Granilli S (v. Grannus) was premiehengst in Oldenburg in 1994 en Herannus (v. Grannus) is goedgekeurd bij het KWPN. Deze moederlijn is gebaseerd op een Ostfries fundament met onmiskenbare Arabische elementen. Niet voor niets staat Welt Hit II reeds in de top 10 van best verervende hengsten in Hannover.

Prestatie:
Welt Hit II, het dressuurtalent bij uitstek. Met zijn fantastische gangen weet deze zwartbruine schoonheidskoning steeds weer de show te stelen. In 1994 werd hij reserve-kampioen op de Oldenburger hengstenkeuring. In 1995 behaalde hij tijdens de verrichting in Medingen 141,74 punten voor de dressuur (Leistungsklasse I). In 1996 werd hij reserve-kampioen tijdens de Hauptpramiekorung tijdens de Oldenburger Hengstenkeuring. In 1997 en 1998 werd hij tijdens de Zwolse Paardendagen The Coming Stallion. In 1998 werd hij 6e tijdens het Bundeschampionat in Warendorf bij de zesjarige dressuurpaarden. In 2001 won Welt Hit II de bronze medaille in de lichte tour op het Nederlands Kampioenschap na een fantastisch seizoen in de lichte tour. Door een zware koliek-operatie is Welt Hit II lange tijd uit training geweest maar inmiddels wordt hij weer op Grand-Prix Niveau getraind.

Nakomelingen:
Vanaf dat hij in 1996 zijn eerste veulenjaargang toonde, zijn zijn nakomelingen zeer populair bij fokkers en opfokkers. Velen werden reeds voor grote bedragen op de veiling te Vechta in Oldenburg verkocht. Ras, uitstraling en beweging zijn de kengetallen van deze nakomelingen. In 1998 werd een zoon van hem kampioen op de veulenkeuring van Champion Arnhem. Inmiddels heeft Welt Hit II reeds meer dan 15 goedgekeurde zonen. Ook in de sport beginnen de Welt Hit II-nakomelingen op te vallen. Zo won in 1999 een Welt Hit II zoon het landeschampionat en in 2000, 2001 en 2002 won Insa Hansen met haar Welt Hit II nakomelingen het prestigieuze concours in Rastede. Zijn zoon Weltissimo was zeer succesvol op het WK jonge paarden in Verden 2002 en heeft inmiddels al diverse overwinningen op zijn naam staan in de Grand Prix. Tevens werd hij in 2004 uitgeroepen tot VTV-dressuurhengst van het jaar. In 2001 stonden maar liefst twee dochters van Welt Hit II bij de beste 10 op de nationale merriekeuring in Ermelo. Zijn dochter Rianke (Welt Hit II x Zebulon) wist tevens de overwinning in Varsseveld bij de driejarige dressuurpaarden op haar naam te schrijven. In 2002 werd een zoon (mv Cocktail) 5e tijdens de kampioenskeuring in Den Bosch. Bij de VSN 2002 werd zijn zoon Saint Tropez 3e en is tevens goedgekeurd voor het AES en staat ook op ons station ter dekking. In 2003 werd zijn zoon Welt Invest (mv. Investment) tweede bij de aanlegtest voor 3 jarige dressuurpaarden te Varsseveld en in 2004 won hij bij de 4 jarige dressuurpaarden. Hij werd tweede bij de VSN trofee 2003 en in 2004 is hij goedgekeurd voor het NRPS en staat ook op ons station ter dekking. Op de elite-veiling in Vechta in de herfst van 2004 werd de Briljant-ring merrie What a Joy voor maar liefst € 150.000, -- verkocht. Dochter Riondine (mv Ferro) werd in 2004 Hippiade Kampioen Z2 dressuur en zoon Still Here (mv. Vincent) won in 2005 de Noord Zee Olie Dressuurcompetitie Z1 dressuur. In 2005 waren twee finalisten van de Hippo Zorg - Cup kinderen van Welt Hit II, werden Royaal (mv. Amethist) van Sander Marijnese en Riondine (mv. Ferro) met Emelie Scholtens succesvol in het ZZ-licht uitgebracht en maakte Weltissimo (mv. Barsoi xx) een succesvolle overstap naar de Grand-Prix.

Welt Hit II is goedgekeurd door het KWPN, Oldenburg, Hannover en Westfalen.

WELTMEYER WORLD CUP I WOERMANN
SENDERNIXE
ANKA ABSATZ
ADELSBUCH
CILESTE HILL HAWK XX SEA HAWK XX
SALLY I.T. HILLS XX
CILLA II HARALD
CILLA

Afbeelding

naar mijn idee dè hengst waar je naar opzoek bent ! Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:40

ik zou de hengst eens irl bekijken, zijn achterbeen is echt niet best.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:05

fokfanaat schreef:
ik zou de hengst eens irl bekijken, zijn achterbeen is echt niet best.
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 24-09-24 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:12

dat denk ik wel, uit zijn nakomelingenrapportage:

In draf is het achterbeengebruik wisselend. In sommige gevallen wordt het achterbeen wat traag ondergebracht en zou meer tot dragen moeten komen.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:25

[FB] Wie heeft er een Welt Hitt II?

kijk hier voor de reacties van andere mensen met een welt hit 2, wij hebben in ieder geval een super paard eraan, en we zijn niet de enige:P
Leuke hengst voor deze merrie in ieder geval !:D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:17

Er zijn maar weinig hengsten die bij elke merrie ook een zeer goed achterbeen gebruik doorgeven... Als een traag achterbeen in de merrielijn verankerd zit, dan moet je al wel veel geluk hebben wil een hengst dat verbetern tot een zeer goed achterbeen gebruik natuurlijk. Lachen De merrie van TS heeft toch best een goed achterbeen gebruik en de hengst en de meeste nakomelingen ook, dus daar zou ik misschien niet zo heel erg bang voor zijn... (maar wie ben ik natuurlijk Knipoog )
Misschien is het wel een goeie tip. Fijn dat je het nog wat onderbouwd hebt Charlotte Lachen !

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:05

Het achterbeen van Welt hit kan haast niet trager Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:40

Sammie schreef:
Het achterbeen van Welt hit kan haast niet trager Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Op deze foto valt niet te beoordelen of het achterbeen traag is.
Je kunt alleen constateren dat het achterbeen matig voldoende onder de massa treedt. De snelheid waarmee dit gebeurt is op de foto niet te zien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:55

Nee nah ja daar heb je wel gelijk in. Omschrijving klopt niet, maar u snapt hopelijk wel wat ik bedoel Vork

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 23:02

Citaat:
De merrie van TS heeft toch best een goed achterbeen gebruik en de hengst en de meeste nakomelingen ook, dus daar zou ik misschien niet zo heel erg bang voor

Mwa ; mij in elk geval niet (goed) genoeg . Scheve mond Haar Neostan zoon was zeker niet goed genoeg en de Tolando had ik ook wel wat krachtiger willen hebben .Alleen haar Rousseau dochter heeft een goed achterbeen gebruik.

Afbeelding

Afbeelding

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:36

En jij dan? Don Jovi of toch een andere? Hoe kort is jou lijstje nu? Lijst

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:49

Dan zou ik inderdaad toch voor een hengst gaan die op dat punt wat sterker vererft. Lachen

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 12:33

Jokano schreef:
En jij dan? Don Jovi of toch een andere? Hoe kort is jou lijstje nu? Lijst

Ik vroeg Jokano dus of zij eruit was kwa keuze voor haar Jetset x Onyx merrie ... Duivel en dit is haar reactie hier Knipoog
Op mijn (voorlopige)lijst staan nu in willekeurige volgorde :
Rhodium
Tango
Don Jovi
Negro
Special D
Oscar
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 18-01-08 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:36

Bij van uytert zijn ook alle nieuwe hengsten op de site gezet..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:36

Als de merrie maat genoeg heeft en dit ook fokt, zou negro ook wel mooi zijn, die hengst fokt toch veel prestatie.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 15:10

Opium is zelf 1.66m haar Neostan zoon is 1.74m en haar Tolando zoon haalt vermoedelijk ook dik 1.70m ,helaas is de Rousseau nu nog maar 1.62m en ik vrees dat ze de 1.65m amper zal halen ... Verdrietig (terwijl Rousseau gem groot fokt !,ik denk dat het gewoon erg toevallig is ...)
Haar Record moeder is 1.73 m en haar grm slechts 1.61m !!
Een kleintje kun je naturlijk altijd fokken ,maar dat risico wil ik denk ik wel lopen Knipoog ,of denken jullie er anders over ?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 19:39

ponys schreef:
Bij van uytert zijn ook alle nieuwe hengsten op de site gezet..

Idd Zhivago kost echt 1250 euries Ach gut
Ik vind Trouwens Zizi -top (Tango X Ferro X Officier) ook een aansprekend dier uit een goede stam.
Wat vinden jullie ?

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:40

man man, zo duur voor zo'n jonge hengst..