[H][KWPN] Wellicht laatste kans, welke hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: [H][KWPN] Wellicht laatste kans, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:22

Misschien off topic, maar een vriendin van mij had een paard dat jottie heette, ik weet alleen niet precies in hoeverre het familie is van de jouwe. Ik begreep dat nl al die paarden familie van elkaar zijn. Sorry als ik het verkeerd heb.

Haar merrie was niet zo heel makkelijk van karakter (erg heet en ril, maar dat kan ook door de vorige eigenaar gekomen zijn) en zij heeft die merrie laten dekken door Boreas. Het veulen was heel braaf en kon goed springen. Alleen weet ik niet wat voor beweging hij doorgeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:36

Die merrie kan uit de Zottie stam komen of uit de Vottie stam, in het eerste geval is het geen familie. De Vottie stam staat bekend om enorm makke paarden, dat is bij mijn merrie ook zo en dat is een sterk punt wat ik graag wil behouden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:30

Even gauw op paardenfokken gekeken en ze komt van dottie nottie en bottie. Ik zie geen vottie of zottie staan Clown
Ze was wel braaf, alleen heeft ze aan aantal jaar opgesloten gestaan in een box. Het was echt een zieltje en daar heeft ze wat eigenaardigheden aan over gehouden. Absoluut niet vals, maar wel vreselijk weven en over de zeik gaan met wormenspuiten.

Ik kan me voorstellen dat je een goed karakter er in wil houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:16

Bottie komt uit vottie, als het dezelfde is, de merrielijn/familie staat er wel boven.
Wat je beschrijft heeft denk ik meer met de manier van houden dan met het karakter van de merrie te maken.

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:13

misschien totaal niet de richting die je in wilt, maar heb je al eens aan Pronto (easp hengst) gedacht? goede allround hengst, loopt nu Z springen en dressuur dacht ik. op deze 2 sites staat info over hem : http://www.stalmulderhoutzeel.com/ en http://www.easpstamboek.nl . Als je op fokt.nl bij zoeken pronto intikt vind je ook nog meer hele mooie foto's en info van hem. Maar nogmaals, ik vind het een hele gave hengst maar weet niet of dat is waar je naar opzoek bent.
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:33

Ik heb hem op fokt ook al aangeraden gekregen. Ik vind het op de foto's helemaal geen verkeerde hengst en zijn nakomelingen hebben veel van de vader weg. Ik weet alleen niet hoe het met papieren komt omdat het geen eu stamboek is, voor een hengst maakt het niet uit, maar als het een merrie is wel, om mee verder te fokken. Ik zal de site van die stal even bekijken, die kende ik nog niet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 19:01

Pronto is ook NRPS ggk Ja Heb hem vorige week gezien en was echt onder de indruk. Karakter is helemaal top!

Geweldige merrie heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:51

Dank je Bloos
Ik zal proberen een videoband van hem te scoren als dat mogelijk is, in het echt bekijken wordt um niet meer voor het dekseizoen denk ik. Positief dat hij ook NRPS is!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:56

Pronto is bij het nrps toch weer afgekeurd (op afstammelingen??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:00

O, ik ga gelijk even op de site kijken.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:02

[***] schreef:
Dank je Bloos
Ik zal proberen een videoband van hem te scoren als dat mogelijk is, in het echt bekijken wordt um niet meer voor het dekseizoen denk ik. Positief dat hij ook NRPS is!

Ik heb hem op de film gezet tijdens de hk vorige week. Alikesflame (op bokt en FerozaW op fokt) heeft de beelden van hem en zijn zoon Perfectum. Misschien moet je haar eens pb'en voor wat beelden. Weet niet of ze het al voor elkaar gekregen heeft om ze op de computer te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:05

Dat zou mooi zijn, Perfectum lijkt veel op zijn pa. Ik kan hem niet vinden op de NRPS site, vreemd genoeg ook geen afstammelingenrapport, afgekeurd of niet, dat moet er toch wel zijn, ik zal ze een mailtje sturen of ze het hebben.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:35

Hee ik kan wel aan meer informatie komen van rubus hij staat op de stal waar mijn pony ook staat,,
rubus is echt een schat van een hengst en hij doet geen vlieg kwaad.. onder het zadel is die ook erg braaf bij danielle De baas van rubus..
nou ja je kunt altijd even kijken op de site van de stal
www.staltebokkel.nl of stuur me pb van wat je wilt weten..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:41

martichr schreef:
[***] schreef:
Maat is bij mijn merrie niet zo'n probleem, ze is 1.68. De zwakke rug misschien wel, maar ik weet niet of mijn merrie een weke rug heeft of dat het gewoon van de veulens komt. Ze fokt het in ieder geval niet door.
Ben benieuwd naar je veulen martichr!

Ik ook.. Haha! Verwacht haar.. Bloos half april.. zal dan wel wat foto's sturen..eerst maar zien of er een levend gezond veulen af komt..

Ze was wat vroeg...

Afbeelding

Ik zal over een aantal weken wel goede foto's maken.. op de foto 8 uur oud..
eerste indruk.. Vainqueur stempelt wel.. ook dit een veulen met veel bloed.. mooi koppie..
Ze zat erg in de kreukels, was ook 3 week te vroeg.. beenwerk nog wat wankel..
Lijkt verder goed in elkaar te zitten.. rug lijkt okay.. maat komt denk ik ook goed.. fijn rassig veulen, maar met lange benen.... loopt ook soepeltjes.. ondanks dat de boel nog in de knoop zat.. Haha!
Op fokt staan nog wat foto's..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:16

Gefeliciteerd.
Veel bloed en mooi koppie ben ik absoluut met je eens. Lijkt op papa. En wat een stelten inderdaad.
Ben benieuwd hoe ze eruit ziet als ze 'uitgevouwen' is.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:57

Vind je het een gek idee om naar Maestro of Ferrango te kijken.
Tsja, 2 hengsten die de stempel dressuurhengst opgelegd krijgen.
Al is Maestro geheel springgefokt en Ferrango ( Ferro x Contango ) gedeeltelijk.
Beide goede vaderdieren, met meer bot als de gemiddelde hengst.
Ik denk dat Maestro een beter karakter heeft dan Ferrango ( gezien Ferro).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:39

Voor de rijpaardrichting heeft mijn merrie zelf al veel bot en moet ze dus veredeld worden ipv nog zwaarder, met het laatste hoef ik op de keuring niet mee aan te komen. Van Odermus bracht ze al een ouderwets type.
Ik vind Contanga en Ferro wel mooi bloed, daar niet van. Als Maestro luxe zou fokken... Heeft ie al veulens lopen?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:00

[***] schreef:
Voor de rijpaardrichting heeft mijn merrie zelf al veel bot en moet ze dus veredeld worden ipv nog zwaarder, met het laatste hoef ik op de keuring niet mee aan te komen. Van Odermus bracht ze al een ouderwets type.
Ik vind Contanga en Ferro wel mooi bloed, daar niet van. Als Maestro luxe zou fokken... Heeft ie al veulens lopen?

maar als je met een Gelderse hengst dekt dan krijg je toch ook niks veredeld?
Kan je me dat eens uitleggen?

Volgens mij heeft maestro nog geen kinderen.
Ferrango volgens mij ook niet. Maar Haan zou dat moeten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:40

Voor de gelderse richting hoeft ze ook niet veredeld en is nog zwaarder ook geen probleem, integendeel. Bij de rijpaardrichting hoef ik niet met een tank aan te komen. Óf een mooi luxe rijpaard fokken, of een klassiek type.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:08

Ok, is dat je doel? Dat was mij niet helemaal duidelijk.
Ik dacht dat jou eis was een braaf grof gebouwd paard Haha!
Ik snap hm.
Tsja, ik zou niet weten of maestro zou veredelen.
Contango geeft ook kleintjes en grote.
Die van mij is groot, maar niet grof, maar heeft dan ook een volbloed moeder.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:14

[***] schreef:
Gefeliciteerd.
Veel bloed en mooi koppie ben ik absoluut met je eens. Lijkt op papa. En wat een stelten inderdaad.
Ben benieuwd hoe ze eruit ziet als ze 'uitgevouwen' is.

Afbeelding

Afbeelding

Zo dus.. Knipoog alleen het onderstel is nog wat wankel.. echt een vroege.. had een weekje langer mogen zitten..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:47

knap veulen zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 07:53

Tis inderdaad een superknap ding.
Ik las op stallion.com dat hij een afwijkende voorbeenstand heeft. (toontredend, aan één kant). Vind ik wel een minpuntje. Verder vererft ie front en uitstraling, dat is wel te zien ook aan dit veulen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:22

[***] schreef:
Tis inderdaad een superknap ding.
Ik las op stallion.com dat hij een afwijkende voorbeenstand heeft. (toontredend, aan één kant). Vind ik wel een minpuntje. Verder vererft ie front en uitstraling, dat is wel te zien ook aan dit veulen.

Ik heb tot nu toe niet kunnen waarnemen bij zijn veulens dat hij dit vererft.. Dit veulen was bij geboorte sterk x-benig, dit is nu al stukken beter en verminderd met de dag..lijkt er op dat ze verkeerd gelegen heeft.. maar je weet het natuurlijk nooit.. toontredendheid heb ik niet waar kunnen nemen...
Ik heb het idee bij al zijn veulens dat Lordanos sterk doordrukt, ook qua maat..
Het karakter is trouwens apart.. ons veulen is geen makkelijke, sterk eigen willetje.. terwijl zowel vainqueur als onze merrie een zeer goed karakter hebben..( Bij de merrie kun je rustig je tent in haar stal opslaan.. incl. kampvuur en gitaarmuziek..) . Ik ben benieuwd of dit zo blijft, of dat het veulenstreken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:41

Is nog wel heel jong om karakter te beoordelen, en dat vormt zich ook wel. Zou mooi zijn als hij wat tegenspraak kreeg van andere veulens of paarden, zeker als je merrie zo zacht is.
Ik ga de hengstenhouder eens bellen, de hengst spreekt me erg aan.