Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Zo werkt fokken helaas niet, Obsession heeft ook nog een moeder en moederlijn (waar Jameson ook uit komt)die ook het ea zeggen. Over het karakter en wat hij doorfokt kunnen we pas wat zeggen als zijn nakomelingen ohz komen.
Mauro is natuurlijk lijnenteelt op Ferro, weet niet of dat verstandig is met een stap die verbeterd moet worden.
Avalanche schreef:Hmmmm ik ken een Special D x Ferro en daar werd ik persoonlijk niet blij van. Te korte benen, kort in de hals en voor een KWPN wel echt een vrij weke rug. Teveel Ferro.
parnassia schreef:Opvoeding doet veel, maar echt niet alles. Apaches bv kunnen ook erg lief zijn, netjes opgevoed, braaf aan de hand etc. Maar... het gedrag op onbekend terrein, de sensibiliteit etc dat is zeer zeker ook een heel stuk erfelijk en dat verander je niet.
Dat moet je passen en anders idd gewoon ander type hengst zoeken, iedereen weer blij. Kijk goed naar je eigen doelstelling.
Dus nee, een paard kan je deels wel nuchterder maken, maar dat zal van binnen deels een hele sensibele blijven.
kiko schreef:Ik heb er een paar keer naast gelegen doordat ik bleef hangen met mijn voet in de omheining, schrok van machine. Achter de heg, beestje van kont veegde en spoor vast kwam in staart met opstappen. Als ze dan gaat is het een rodeo en kan je zeggen dan is ze echt niet grappig. Dit wil ik absoluut niet versterken vandaar dat ik naar karakter kijk. Ik ga heel nuchter met haar om en wandel veel om haar aan dingen te laten wennen. Kan zo de container bij de weg ophalen met haar en kan met de trekker de bak in als ze daar staat. Bladblazer aan. Toen ik haar net kreeg kon dat echt niet.
kiko schreef:Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.
kiko schreef:Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.
Elisa2 schreef:kiko schreef:Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.
Misschien is Desperado wel interessant voor jou, fokt maat, een goed karakter en een goede stap en wat hoogbenigheid. Jouw merrie heeft een goede motor, kracht en massa en dat is wat hij nodig heeft.
Avalanche schreef:kiko schreef:Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.
Ik denk dat je daar goed aan doet. Die geven overigens ook hele fijne karakters mee
Elisa2 schreef:kiko schreef:Ik heb mijn mening bijgeschaafd dus Vivaldi en Vitalis mogen wel. Het karakter vind ik heel belangrijk maar zou ook iets meer beweging willen. Ik hoef geen Grandprix maar ik vind wel leuk om er leuk mee te kunnen rijden op wedstrijd.
Misschien is Desperado wel interessant voor jou, fokt maat, een goed karakter en een goede stap en wat hoogbenigheid. Jouw merrie heeft een goede motor, kracht en massa en dat is wat hij nodig heeft.
kiko schreef:Avalanche schreef:
Ik denk dat je daar goed aan doet. Die geven overigens ook hele fijne karakters mee
Jaa heb er nu meerdere gezien. Pas even bij mexpression wezen kijken. Die wordt op mijn oude stal gereden. Die is zo relaxed. alleen jammer dat die WFFS gen heeft.
Balko schreef:Elisa2 schreef:
Desperado fokt volgens mij niet direct maat.
Hoor juist veel dat hij zeker niet vergrotend fokt. Eerder klein.
Mijn ervaring is helaas ook niet groot.
Wel geweldig fijn paard, super karakter, erg goed bewegen en prachtige verschijning.
janderegelaa schreef:kiko schreef:Ik ga even uitzoeken waar ik hem in het echt even kan bewonderen. Holstud heeft zowel Obsession als This is Naqueen
Maar die staan daar (nu) niet.