Beoordeel je paard op stand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:40

Jester_ schreef:
Beoordeel je eerst even 2 anderen?

Als je niet zo snel leest heb je misschien door dat ik al ongeveer acht andere paarden heb beoordeelt op een andere pagina. :j

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:42

Ingvild: vind de pony wat lang in het lijf. Ook vind ik hem erg stijl vanuit het sprong gewricht komen. Dit komt ook misschien omdat die niet helemaal ideaal staat. Ook heeft die vind ik een wat korte croupe.

Alwaysh: merrie is wat langer gelijnd. Niet echt vierkant model. Helt ook wat naar voren maar gezien het papier niet helemaal gek. Rug loopt bij de schoft wat diep weg. Stijl vanuit het sprongewricht.

Ik heb van de zomer een 6 jarige onbeleerde merrie gekocht. Oscar x Ekstein
Betere foto's heb ik nu even niet.
Afbeelding
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 17:42

AlwaysH schreef:
Jester_ schreef:
Beoordeel je eerst even 2 anderen?

Als je niet zo snel leest heb je misschien door dat ik al ongeveer acht andere paarden heb beoordeelt op een andere pagina. :j

Mijn excuus, ik zag ze :D

AlwaysH

Re: Beoordeel je paard op stand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:44

:P

@Jodi, Wat bedoel je precies met stijl vanuit spronggewricht? Loopt het te verticaal?
(Ik dressuur met haar en de eigenaar springt, maar ze lijkt me best lang voor een springpaard)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:49

Ik vind dit heel moeilijk te doen maar probeer het maar :).
Ingvild : rug vind ik wat hol maar verder kan ik zo niks vinden, wel een hele leuke pony!
AlwaysH : ik vind dat ze een mooie hals heeft.verder heb ik niks op te merken :+

Ik doe ook maar mee , alleen van Lady heb ik goede foto's dus doe ik het maar met haar. Ze is 21 en 96 cm hoog verder is ze nu aan het genieten van haar oude dag en soms nog een buitenritje aan de hand.
Heb niet echt foto's op een rechte ondergrond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen :D

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:51

AlwaysH schreef:
:P

@Jodi, Wat bedoel je precies met stijl vanuit spronggewricht? Loopt het te verticaal?
(Ik dressuur met haar en de eigenaar springt, maar ze lijkt me best lang voor een springpaard)

Het is niet goed en niet slecht hoor. Ik ben er geen ster in trouwens :')

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 18:00

Always; paard lijkt wat lang en op de voorhand. Hals lijkt wat kort en mist wat vorm. Komt wat diep uit de borst. Hoofd hals verbinding lijkt wat zwaar. Ik zie wat aan de achterbenen maar ik weet niet wat :')

Jodi: paard lijkt ook wat overbouwd. Wel mooi type, mooi massa. Achterbenen lijken wat achter de massa te staan, hals mist wat vorm :) voorbenen lijken de hoeven wat naar binnen gedraaid

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:30

Jester_ schreef:
Always; paard lijkt wat lang en op de voorhand. Hals lijkt wat kort en mist wat vorm. Komt wat diep uit de borst. Hoofd hals verbinding lijkt wat zwaar. Ik zie wat aan de achterbenen maar ik weet niet wat :')

Jodi: paard lijkt ook wat overbouwd. Wel mooi type, mooi massa. Achterbenen lijken wat achter de massa te staan, hals mist wat vorm :) voorbenen lijken de hoeven wat naar binnen gedraaid

Klopt inmiddels is ze redelijk recht getrokken en zit er meer bespiering op. Van het voorjaar maak ik nieuwe. Als ze echt onder het zadel is.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:32

Jodi; heb het idee dat de achterbenen wat ver naar achter geplaatst zijn, net iets achter de massa. kan ook een moment opname zijn. Vind het een mooi paard, mooie verhoudingen. Lijkt wel of de hoeven voor wat naar binnen gedraaid zijn, en achter juist tegenovergesteld. Verder mist nog wat bespiering, maar daar valt aan te werken :D

Roosje; pony heeft in verhouding een kort nekje. Lijkt op de laatste foto wat overbouwt maar dat kan Door de hoek van de foto komen. Vind de beenstand netjes. Den dat als ze een beetje afvalt er echt een nog mooiere pony onderuit zal komen!

Mijne dan maar.. Fell pony 1,47m

Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 18:34

Jester_ schreef:
En mijn andere paard:

Op de foto 3 jaar en onbespierd nog.

Mijn ingeving: mooi front, fijne halsverbinding. Lendenen wat gezonken, schouder had schuiner gemogen?
[ [url=m/34ZfAo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:43

Harry is gewoon perfect, Lisa ;) Ledenen lijken wat lang. Mooie hals en nek. Hals wel wat diep uit de borst. Hij lijkt op deze foto wat onderstandig en schouder inderdaad wat steil. Hoofd had van mij wat chiquer gemogen en beenwerk wat groffer, maar dat is vooral persoonlijke smaak denk ik.

Verder staan er foto's tussen waar je echt niks mee kan.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:05

finnens schreef:
Roosje; pony heeft in verhouding een kort nekje. Lijkt op de laatste foto wat overbouwt maar dat kan Door de hoek van de foto komen. Vind de beenstand netjes. Den dat als ze een beetje afvalt er echt een nog mooiere pony onderuit zal komen!

Mijne dan maar.. Fell pony 1,47m

[ [url=m/PjTa7B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n1JZ8A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel voor je beoordeeling!
Als ik zo naar haar kijk zie ik wat je bedoeld. Ze is inderdaad een beetje dik haha maar ze is 21 en ze is niet de snelste meer dus ik ga niet meer fanatiek bezig met haar en dan gaat afvallen lastig :Y)

Over jou pony : ik ben het eens met mijn voorganger en ze heeft een mooie/nette hals. hoofdstel is trouwens erg leuk!

Susanjansenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:21

Dit is jinx een 9 jarige haflo arebier van de hengst juravel
Loopt dressuur op L2 niveau
Afbeelding

Afbeelding

Susanjansenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:26

En dit is jazz ook een 9 jarige ruin van de hengst juravel
Jazz start binnen kort z1 bij de paarden Afbeelding

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:32

Lees eens..

Roosje: ik had het niet over de fell pony

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:34

Nies_ schreef:
Lees eens..

Roosje: ik had het niet over de fell pony

Ik haal pony's door elkaar :+ het is maandag :Y)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 21:06

Susan: zo kunnen we echt niet beoordelen..

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:38

Als je nou geen goede stand foto hebt en je wil mee doen.. ga dan naar stal en maak een goede stand foto. Het staat hier vol met foto's waar je niks aan hebt. Ik wil best wat paarden beoordelen maar ik neem aan dat je er niks aan hebt als ik zeg "leuk hoofd"

Ik wil ook graag mee doen maar vond mijn stand foto's ook niet goed genoeg dus ik wacht even totdat ik wel een fatsoenlijke foto heb.

Laten we het alsjeblieft een beetje overzichtelijk houden!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:14

Afbeelding

Ik zou heel graag andere foto's willen beoordelen maar ik heb echt werkelijk waar nul komma nul verstand van standfotos en stand van de benen ed. Daarom ben ik heel benieuwd wat de kenners over mijn paard zeggen.
M,aar omdat het moet:

Susanjanssenn: eerste paard oogt krachtig omdat hij op de foto op de voorhand staat. Hoge schoft, draagt zn staart laag. Ligt volgens mij gewoon aan zijn bouw. Mooie nek en leuk hoofd. Lijkt op de tweede foto zijn (voor)hoeven in een fransestand te hebben? Is wss een momentopname.
Jazz lijkt met zijn voorbenen erg dicht bij elkaar te staan op de foto. Kan toeval zijn. Daarnaast lijtk het op de eerste foto alsof zijn linkerbeen korter is en hij wat naar links helt.Op de tweede foto zie ik gewoon een blij paard.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 27-12-16 14:23, in het totaal 6 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:17

RoyceMack schreef:
[ Afbeelding ]

Ik zou heel graag andere foto's willen beoordelen maar ik heb echt werkelijk waar nul komma nul verstand van standfotos en stand van de benen ed. Daarom ben ik heel benieuwd wat de kenners over mijn paard zeggen.

Het is een kwestie van je mening uiten.
Eerste twee anderen en daarna mag jij! :j

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:31

@finnens wat een gave pony! Hele mooie bouw en vooral goed in verhouding. Zijn achterbenen lijken iets achter de massa te staan mooie hoofd hals verbinding voor zo ver ik kan zien op deze foto's en een rechte rug. Voorbenen staan ietsje ver uit elkaar maar hoe kan dat ook anders met zo'n front!
Ik ben normaal niet zo fan van dit soort paarden (vooral de sokken haha) maar ik vind hem erg goed in verhouding!

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:32

Het is helaas wel een telefoon foto maar hopelijk neemt iemand de moeite om te beoordelen! Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:01

Ik ga weer eens een poging doen met de foto direct hierboven:
Plezierig hoofd, met veel uitdrukking, hals royaal ontwikkeld, maar bovenlijn had tov onderlijn misschien iets langer gemogen (??) . Goed ontwikkelde schouder die misschien een tikje schuiner had gekund (?) . Rug is niet helemaal goed te zien ( door de hoek van de foto), maar mogelijk iets kort, Voldoende lengte broekspier. (?) Achterbeen mogelijk iets steil, iets achter de massa. Linker koot lijkt ook iets stijl.

In totaalbeeld aansprekend paard, fijne uitstraling.

En wat ik nu leuk zou vinden... Zou hier iemand met écht verstand van zaken mijn beoordeling willen beoordelen? Dat zou ik superleerzaam vinden!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:07

Schimmel hierboven

Paard zou meer lengte in de nek en hals mogen hebben. Zou vertikaler mogen(maar kan aan de stand liggen.)
Lijkt vanaf de foto in het rechthoeksmodel
Schouder vind ik mooi er in liggen. Mag nog iets schuiner.
Voorbeen correct gesteld vanaf de zijkant.
Croupe licht hellend
Achterbeen denk ik correct gesteld. Maar kan ook iets stijl en achter de massa staan.
Paard staat iets onvoordelig op de foto.

Zeker een aansprekend paard met een mooi hoofd.

Maar ik ben geen expert hoor :o

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:08

Nog maar een keer plaatsen, aangezien we worden overgeslagen..
Afbeelding