Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Silly1972 schreef:ivy_power89 schreef:Klopt, maar als je dat al doet, dan liever wel zover mogelijk in de lijn.
Er zijn mensen die het doen, en er zijn mensen die het absoluut niet willen.
Liever niet inderdaad en als het dan toch moet dan bv op Nimmedor, maar ver in de lijn
Silly1972 schreef:Hoever is inteelt erg? Ik bedoel hoever moetje terug wil dat niet al te veel effect hebben.
Bv eldorado van de zeshoek heeft ook Heartbreaker in zijn pedigree, maar voor allebei wat verder in de lijn.
En ik weet dat het wat oudere hengsten zijn, maar zie dat ze bij Nijhof nog steeds beschikbaar zijn.
Burggraaf en Voltaire.
Vooral Burggraaf heeft dressuurmatig ook goede bewegingen.
Silly1972 schreef:Goed om te weten.
Maar niemand die wat vind van Burggraaf
Ik heb nakomelingen gereden en vond het erg fijne paarden met fijne gangen ook.
Wel vaak wat stevigere paarden
Maar daar heb je wel een bloedmerrie voor nodig. R12312 schreef:Vainquer, weet niet waar hij gebleven is, maar ik heb destijds een hele koppel extra bewegende en goede modellen gezien van deze hengst.
Silly1972 schreef:Goed om te weten.
Maar niemand die wat vind van Burggraaf
Ik heb nakomelingen gereden en vond het erg fijne paarden met fijne gangen ook.
Wel vaak wat stevigere paarden.
En Unaniem? Weet niet of die nog beschikbaar is
janderegelaa schreef:Juist niet ver natuurlijk. Lijnenteelt moet je echt niet verwarren met inteelt. Inteelt is het aanparen van dieren die nauwer aan elkaar verwant zijn dan de gemiddelde dieren binnen een ras. Je moet dan denken aan 1e en 2e graads verwantschap.
R12312 schreef:Ultimo heeft weinig gebracht, dus daar zou ik niet aan beginnen. Dat is geen bewezen hengst die je in hetzelfde rijtje als een Emilion of Cantos moet plaatsen.