Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Met Du Bois heb je heel mooi fokmateriaal, hoop dat de eigenaren daarvoor willen betalen, zou zelf nog steeds voor een betere merrie als moeder kiezen trouwens. Verder wil ik je toch echt aanraden je te verdiepen in fokkerij, gewoon, omdat dat je kennis vergroot. En ook in dracht en bevallingen, of denken de eigenaren daar wel over na?
Sientje schreef:anneliesdj schreef:Appaloosa's zijn over het algemeen in achterhand minder passend voor deze merrie.
Om nog maar te zwijgen over de rastypische kwalen...
Punz schreef:Daar denkt mijn dierenarts ( en deskundige op het gebied van voortplanting bij paarden) toch iets anders over LadyMadonna!
LadyMadonna schreef:Nacht blindheid bijv, maar volgens mij is dat alleen bij fewspots dus die ga je uit deze merrie toch nooit krijgen
)
)
. Het fokdoel is dan ook verkrijgen van correcte, rijtypische paarden en pony's goed bruikbaar in de sport en de recreatie met een bijzonder kleurtje. LadyMadonna schreef:Kan wel degelijk een probleem zijn. Paard van een kennis heeft al meerdere keren 's nachts in de sloot gelegen of door de draad gelopen etc. Maar goed, das off topic

paardjes123 schreef:Van de nachtblindheid heb ik ook wel is gehoord. Inmiddels draai ik nu 2,5 jaar mee in het appaloosa gebeuren en weet van alle die ik ken 1 die in de nacht minder ziet. Ik vraag me af wat voor problemen Sientje verder op doelt. Want de Nederlandse appaloosa zitten allerlei rassen door KWPN/NRPS/ Welsh/ New Forest etc. Dus lijkt mij niet dat er verder rastypische kwalen zijn. Het fokdoel is dan ook verkrijgen van correcte, rijtypische paarden en pony's goed bruikbaar in de sport en de recreatie met een bijzonder kleurtje.