Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DePaardenman schreef:Veranderd dat wat aan zijn waarde als fokhengst? Die hengst komt uit een dijk van een moederlijn. Hoogbenig, bloeduitstraling, goed karakter.
Citaat:BD convention, Carl Hester: "The trot is the easiest page to change & improve but you need to buy a good walk and a good canter"
Pliensdream schreef:eigenlijk als je een merrie met een krachtig achterbeen heb, wil je het liefst er een hengst op die dat ook heeft? begrijp ik het nu goed?
Elisa2 schreef:Pliensdream schreef:eigenlijk als je een merrie met een krachtig achterbeen heb, wil je het liefst er een hengst op die dat ook heeft? begrijp ik het nu goed?
Je moet gewoon zorgen dat je erop let..jouw merrie lijkt een goed achterbeengebruik te hebben..dan kun je best een hengst kiezen die het zelf iets minder heeft.Deze Davino is bijvoorbeeld wat traag achter,zoals veel hengsten met Gribaldi bloed..echter vererft hij wel kracht..jouw merrie lijkt minder kracht te hebben maar wel een actiever achterbeen..dan zou zo'n combi dus prima kunnen mijn inziens.
Elisa2 schreef:Ze zullen altijd een hengst uit hun eigen stal aanraden..ik zou dat niet objectief genoeg vinden..je kan dan beter fokadvies aan het kwpn zelf vragen.
_coquette_ schreef:Elisa2 schreef:Ze zullen altijd een hengst uit hun eigen stal aanraden..ik zou dat niet objectief genoeg vinden..je kan dan beter fokadvies aan het kwpn zelf vragen.
Ik vind persoonlijn dat het kwpn ook altijd met dezelfde hengsten komen. Je zou ook een aantal bekende fokkers in nederland kunnen vragen, die zelf geen hengsten hebbben.
Dees schreef:Briljant is geen modehengst en (daarom?) behoorlijk ondergewaardeerd op Bokt.
De hengst geeft correcte gangen, een goede bouw, meer maat en verreweg het belangrijkst: een goed stel hersens tussen de oren. Zijn moederlijn brengt al vele generaties fijne sportpaarden, de kwaliteit van de Zelma-lijn is onomstreden.

Pliensdream schreef:Hallo bokkers,
Ik wil volgend jaar mij merrie laten deken weet alleen niet welke hengst![]()
Info over mijn Merrie:
Geboortejaar 2006.
Johnson x Kroongraaf ster
Stokmaat ongeveer 1.62m.
Kleur zwartbruin
Wat wil ik verbeteren aan mijn merrie:
Ze zou wat mij betreft gespierder mogen in de bovenlijn (mooiere halsbespieren?)
Het is een enorme zenuwpees, qua karakter is het een ontzettend lieve merrie die graag wilt werken maar door
haar nervositeit vaak erg in de stress schiet. Verder zou de merrie een slag grover mogen, het is nu echt een poppetje.![]()
Het liefst een hengst met zo min mogelijk inteelt met mijn merrie.
hierbij de link met haar stamboom:
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1481693
een foto van de merrie onder het zadel:
[ Afbeelding ]
een foto los (zijn niet de mooiste ik weet het)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ben erg benieuwd naar jullie aanbevelingen!