NatasjavE schreef:Nou, ik heb ergens gezegt dat ik alleen z'n kleur mooi vind.
Dat neem ik dan bijdeze terug.
Zwart vindt ik een bud kleur. Een zeer donkere vos daar in tegen heel erg mooi.
En bedankt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NatasjavE schreef:Nou, ik heb ergens gezegt dat ik alleen z'n kleur mooi vind.
Dat neem ik dan bijdeze terug.
Zwart vindt ik een bud kleur. Een zeer donkere vos daar in tegen heel erg mooi.
NatasjavE schreef:Nou het KWPN is groot geworden door de hobbyfokkers.
En de meeste paarden gaan naar de amateurs. Juist die willen een paard die het liefst 17 jaar meegaat.
Dan moet je strenge eissen stellen aan het fokmateriaal op gezondheid en correctheid.
tanjaatjuhh schreef:NatasjavE schreef:Nou het KWPN is groot geworden door de hobbyfokkers.
En de meeste paarden gaan naar de amateurs. Juist die willen een paard die het liefst 17 jaar meegaat.
Dan moet je strenge eissen stellen aan het fokmateriaal op gezondheid en correctheid.
Wij hebben zat merries zonder ook maar enkel papier gehad die probleemloos oud werden. 20+ Dus zegt niks noppes nada
Pletje123 schreef:Ik vind iedere kruising oninteressant. Ik wil gewoon een sportpaard en geen halve Haflinger oid. Binnen de sportpaardenfokkerij zit zoveel genetische diversiteit dat je geen last hebt van inteelt of doorgefokte paarden zoals je dat bij honden hebt. Om de rashobdenfokkerij maar even als voorbeeld te nemen. Binnen de rasfokkerij bij de paarden bestaat het trouwens ook. Maar sportfokkerij is compleet wat anders dan rasfokkerij.
Je argument dat kruisingen sterker zouden zijn, gaat in deze dus niet op
Pletje123 schreef:Ik vind iedere kruising oninteressant. Ik wil gewoon een sportpaard en geen halve Haflinger oid. Binnen de sportpaardenfokkerij zit zoveel genetische diversiteit dat je geen last hebt van inteelt of doorgefokte paarden zoals je dat bij honden hebt. Om de rashobdenfokkerij maar even als voorbeeld te nemen. Binnen de rasfokkerij bij de paarden bestaat het trouwens ook. Maar sportfokkerij is compleet wat anders dan rasfokkerij.
Je argument dat kruisingen sterker zouden zijn, gaat in deze dus niet op
Donutje schreef:Is heel het KWPN niet ontstaan uit kruisingen?
Leorah schreef:Jammer dat sommige mensen het blijkbaar leuk vinden om dit topic, die voor anderen wel interessant is, om zeep te helpen. Er blijven altijd voor- en tegenstanders van fokken met stamboekdieren of niet en beiden hebben hun argumenten. Het is dan ook de kunst om elkaar in elkaars waarde te laten, wat hier niet gebeurt, omdat beide partijen hun eigen argumenten sterker vinden.
Donutje schreef:Pletje schreef: Donutje: ik ben ook hobbyfokker en streef naar hetzelfde als Natasja
Natasje schreef: Mijn fokdoel is niet een topsportpaard fokken.
Pletje schreef: Ik vind iedere kruising oninteressant. [i][b]Ik wil gewoon een sportpaard. Ja het KWPN haar roots liggen bij verschillende type paarden[/b][/i].
Sorry, volgens mij spreken jullie jezelf nu toch aardig tegen. Ik snap er in ieder geval helemaal niets meer van.
Pletje123 schreef:Ja het KWPN haar roots liggen bij verschillende type paarden. Allemaal met het oog op bruikbaarheid.
Tanjaatjuh: zeg... je begint zelf over kruisingen..of ben je dat gemakshalve gewoon even vergeten?
Donutje schreef:Pletje schreef: Donutje: ik ben ook hobbyfokker en streef naar hetzelfde als Natasja
Natasje schreef: Mijn fokdoel is niet een topsportpaard fokken.
Pletje schreef: Ik vind iedere kruising oninteressant. [i][b]Ik wil gewoon een sportpaard. Ja het KWPN haar roots liggen bij verschillende type paarden[/b][/i].
Sorry, volgens mij spreken jullie jezelf nu toch aardig tegen. Ik snap er in ieder geval helemaal niets meer van.
Donutje schreef:Is heel het KWPN niet ontstaan uit kruisingen?