Bacardi II VDL

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:25

NatasjavE schreef:
Nou, ik heb ergens gezegt dat ik alleen z'n kleur mooi vind.
Dat neem ik dan bijdeze terug.

Zwart vindt ik een bud kleur. Een zeer donkere vos daar in tegen heel erg mooi.

En bedankt! :D Gelukkig mag ook wat de kleuren betreft ieder haar eigen mening hebben. Mijn paard is overigens zwartbruin.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:29

NatasjavE schreef:
Nou het KWPN is groot geworden door de hobbyfokkers.

En de meeste paarden gaan naar de amateurs. Juist die willen een paard die het liefst 17 jaar meegaat.
Dan moet je strenge eissen stellen aan het fokmateriaal op gezondheid en correctheid.

Wij hebben zat merries zonder ook maar enkel papier gehad die probleemloos oud werden. 20+ Dus zegt niks noppes nada

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:31

ik houd niet van vos(ook al heb ik 1) maar een heeele donkere vos met 4 witte sokken en grote bles<3

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:33

tanjaatjuhh schreef:
NatasjavE schreef:
Nou het KWPN is groot geworden door de hobbyfokkers.

En de meeste paarden gaan naar de amateurs. Juist die willen een paard die het liefst 17 jaar meegaat.
Dan moet je strenge eissen stellen aan het fokmateriaal op gezondheid en correctheid.

Wij hebben zat merries zonder ook maar enkel papier gehad die probleemloos oud werden. 20+ Dus zegt niks noppes nada

Een stamboekpapier geeft ook geen garantie op een lang en gelukkig leven. Dat is ook helemaal niet wat Natasja zegt :) ze geeft aan dat het belangrijk is goed materiaal te gebruiken en niet te fokken met alles wat los en vast zit ;)

tanjaatjuhh

Re: Bacardi II VDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:37

Er wordt tegenwoordig zoveel gekruist. En ik vind ze na ervaring ook sterker , genen kruizen is niet slecht. 2 rassen kunnen samen het beste van beide krijgen , hoeft natuurlijk niet altijd.

Wij kijken tenminste of het nog past. Sommigen kijken nu alleen maar na kleur , perlino etc. niet naar bouw daar heb ik niks geen goed woord over zelf.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:40

Een hele donker vos is ook wel heel erg mooi. Maar ja, de hengst waardoor mijn paard is gedekt is ook zwart dus ik ga eigenlijk wel uit van een zwart veulen. Het maakt me ook eigenlijk niet uit wat voor kleur er uit komt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:41

Ik vind iedere kruising oninteressant. Ik wil gewoon een sportpaard en geen halve Haflinger oid. Binnen de sportpaardenfokkerij zit zoveel genetische diversiteit dat je geen last hebt van inteelt of doorgefokte paarden zoals je dat bij honden hebt. Om de rashobdenfokkerij maar even als voorbeeld te nemen. Binnen de rasfokkerij bij de paarden bestaat het trouwens ook. Maar sportfokkerij is compleet wat anders dan rasfokkerij.

Je argument dat kruisingen sterker zouden zijn, gaat in deze dus niet op :)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:43

Pletje123 schreef:
Ik vind iedere kruising oninteressant. Ik wil gewoon een sportpaard en geen halve Haflinger oid. Binnen de sportpaardenfokkerij zit zoveel genetische diversiteit dat je geen last hebt van inteelt of doorgefokte paarden zoals je dat bij honden hebt. Om de rashobdenfokkerij maar even als voorbeeld te nemen. Binnen de rasfokkerij bij de paarden bestaat het trouwens ook. Maar sportfokkerij is compleet wat anders dan rasfokkerij.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ AMEN

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:45

Casanova 2011
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:46

Is heel het KWPN niet ontstaan uit kruisingen?

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:48

Tanja, leuk veulen hoor. Persoonlijk hou ik niet van het vele wit op het hoofd maar evengoed een mooi beestje.
Laatst bijgewerkt door Donutje op 04-06-12 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:48

Pletje123 schreef:

Het interreseert me weinig wat jullie vinden van kruislingen het interreseert me alleen wie er wel belang bij hebben en die ik kan helpen ipv mijn inbox doen overspoelen.

Blijf aub ontopic iedereen dwaalt af.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:49

Ja het KWPN haar roots liggen bij verschillende type paarden. Allemaal met het oog op bruikbaarheid.

Tanjaatjuh: zeg... je begint zelf over kruisingen..of ben je dat gemakshalve gewoon even vergeten? :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:52

Jammer dat sommige mensen het blijkbaar leuk vinden om dit topic, die voor anderen wel interessant is, om zeep te helpen. Er blijven altijd voor- en tegenstanders van fokken met stamboekdieren of niet en beiden hebben hun argumenten. Het is dan ook de kunst om elkaar in elkaars waarde te laten, wat hier niet gebeurt, omdat beide partijen hun eigen argumenten sterker vinden.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:55

Pletje schreef: Donutje: ik ben ook hobbyfokker en streef naar hetzelfde als Natasja

Natasje schreef: Mijn fokdoel is niet een topsportpaard fokken.

Pletje schreef: Ik vind iedere kruising oninteressant. [i][b]Ik wil gewoon een sportpaard
. Ja het KWPN haar roots liggen bij verschillende type paarden[/b][/i].

Sorry, volgens mij spreken jullie jezelf nu toch aardig tegen. Ik snap er in ieder geval helemaal niets meer van.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 19:58

Donutje schreef:

Dat zeker. Tis net zoals bij koeien ( ik als koeienleek )

Een holstein koe is eigenlijk een Holstein x Frisian. Vroeger waren de koeien oersterk hierdoor maar doordat de boeren alsmeer meer frisian gaan fokken door hogere melkgift is de koe zwakker. Ze waren als kruisling sterker.

Nu wordt er weer volop ingekruist met Fleckvieh - Brown Swiss - Scandinavisch Roodbont etc. Sommigen beginnen in te zien dat kruizen sterker maakt. Wist je dat de mens ook zou uitsterven als er alleen maar Hollanders waren? Als de mens zich niet blijft kruizen met andere 'rassen' sterven we uit. Dat is onderzocht en bewezen.

Ik ben zelf van mening dat bij paarden sommigen kruislingen ook sterker zijn. En mocht de paardenmarkt wat opkrabbelen gaan de raspaarden ook weer bij dure hengsten maar nu oh god nee , je krijgt er geen drol voor.

Waarom heb je een dik papier nodig als je buitenritten maakt of dergelijk. Op dat papier kun je het bos niet in rijden hoor op het paard wel. Bacardi is goud waard , wat een karakter en hij is mooier dan op de foto's , bezoek hem eens voor de gein op je zult verstelt staan.

Nu ga ik zelf offtopic maar vanaf nu hou ik daar ook mee op.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:58

Leorah schreef:
Jammer dat sommige mensen het blijkbaar leuk vinden om dit topic, die voor anderen wel interessant is, om zeep te helpen. Er blijven altijd voor- en tegenstanders van fokken met stamboekdieren of niet en beiden hebben hun argumenten. Het is dan ook de kunst om elkaar in elkaars waarde te laten, wat hier niet gebeurt, omdat beide partijen hun eigen argumenten sterker vinden.

Niemand helpt dit topic om zeep. Mensen geven enkel hun mening en stellen vragen, en discussiëren mijns inziens op een normale manier. Ik zie niet in de openingspost staan dat er enkel positieve reacties gegeven mogen worden, anders moet TS dit even vermelden. :o

Sorry, maar het is en blijft Bokt, het blijft een vrij land, dus mensen mogen gewoon dingen in twijfel trekken wanneer het volledige bewijs niet is geleverd, evenmin als volledige informatie. Anderen hebben toch het recht om alles te weten, voor ze fokken met een dier wat eventueel niet gezond is ?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:59

Donutje schreef:
Pletje schreef: Donutje: ik ben ook hobbyfokker en streef naar hetzelfde als Natasja

Pletje schreef: Ik vind iedere kruising oninteressant. [i][b]Ik wil gewoon een sportpaard

Sorry, volgens mij spreken jullie jezelf nu toch aardig tegen. Ik snap er in ieder geval helemaal niets meer van.

Een sportpaard is nog geen topsportpaard :)

Gosh.. ik begin soms wel te twijfelen aan de wijze waarop sommigen hier de berichten lezen...:=

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 20:00

Pletje123 schreef:
Ja het KWPN haar roots liggen bij verschillende type paarden. Allemaal met het oog op bruikbaarheid.

Tanjaatjuh: zeg... je begint zelf over kruisingen..of ben je dat gemakshalve gewoon even vergeten? :+

Jazeker die hebben we ook. Maar allemaal wel naar verbeterpunten en naar exterieur , karakter en prestatie uitgezocht.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 20:00

Donutje schreef:

Daar wordt ik dus ook zo moe van

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:02

Wij spreken elkaar helemaal niet tegen..:? Een topsportpaard is wel even wat anders dan een doorsnee sportpaard. Jullie lezen de berichten gewoon niet goed, het staat er letterlijk. En ja, kleine woorden maken het verschil..

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 20:05

Ik kan met een Bacardi nakomeling net zo goed een doorsnee sportpaard krijgen :x

En over Chin chin karakter , dat verschilt per nakomeling , Bacardi voert zijn karakter door en mooier dan die van hem valt haast niet te vinden , een hengstveulen van hem 2 jaar verkocht is nu ruin 2 jaar en meisje van 6 a 7 haalt hem zelf uit de weide en kan er mee lezen en schrijven.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:05

Ja maar jullie visie op kruizingen dan? Dan spreek je jezelf toch wel tegen of zie ik dat nu verkeerd.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:10

maar dan moet het onder het zadel nog wel gaan doen he ;)

bijv.! ik heb zerex als 2 jarige gekocht! mega braaf! nergens bang voor... maar eenmaal onder het zadel :+ heb ik het geweten :')
en nu> http://www.jaclastan.nl/veulens/2004/zerex.php
nu ben ik er erg trots op omdat hij wel enorm vermogen had een heel goed springpaard..

wat ik wil zeggen aan de hand kan ieder paard braaf zijn maar je hebt geen idd hoe ze het onder het zadel doen! (werkwillig meedenkend ongecompliceerd ect.)
eigenlijk kan je zoveel over de hengst zeggen braaf zal hij zijn maar heeft hij de wil om mee te denken met de ruiter ect. en geeft hij dat door?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:10

Donutje schreef:

Ja maar ze zijn niet gekruist met andere rassen maar met warmbloeds uit andere fokgebieden.

Oldenburger, SF, Holsteiners, Hannoveraner,....het zijn allemaal fokgebieden. Geen rassen.

De KWPNer is ontwikkeld uit het Groninger en Gelderse Type gecombineerd met volbloed en hengsten en merries uit verschillende Duitse fokgebieden en het Selle Franche.

Het KWPN is niet onstaan uit een kruising van een trekpaard en een volbloed.