Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dakario

Re: Dressuurbloed op een Haertbreaker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:05

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:13

Vic is een Jazz x Flemmingh... Jazz zou ik echt afblijven, zou een té rare combi zijn.. Dan zou ik weer terug komen bij Flemmingh..

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:36

Die balou kan lopen en springen zég wauw

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:41

Ken ook aantal fijne nakomelingen van balou, en ik denk dat je bij deze niks gaat toegeven op de springkwaliteit, en wel fijnere beweging gaat krijgen... :j Ook fokt hij goed aan de maat, dus zal geen probleem zijn

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:45

Maar dat je dan ook een dressuurpaard hebt is een andere zaak...

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:47

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:01

het zal zowieso nooit lukken om een echt dressuurpaard uit een HB te fokken maar idd, wel een betere kwaliteit in de bewegingenen meer lossigheid in het lijf de rest hangt sterk af van de training...........elk paard met een beetje gummi kan makkelijk het niveau van de Z halen mits goede training....alleen dat stapje verder? Ik ben van nature uit nogal koppig, en wil dan ook weer bewijzen dat je ver komt met wat doorzettingsvermogen en héééééél veel werk.
Dus mijn besluit staat vast het zal een springer worden :(
Heb nog een 2j Rubiquil staan ook uit een springmerrie, maar dan wel één die heel goed bewoog en dat mee gaf, ik zal daar maar dressuurgericht mee verder fokken en dan toch maar verstand gebruiken }> .
Ik heb nu wel veel dressuurpaarden hier zien passeren die ook op de Rubiquil zouden passen, want die gaat ook maat nodig hebben voor de rest ben ik er wel heel tevreden over
Dit is de Rubiquill X Ahorn Z X Forever
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:11

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:51

Noeni schreef:
Is dit niks? Ik wel springgefokt maar ik vind het wel een aansprekend paard.
Je moet zelf maar even kijken wat je ervan vind.
http://www.hengstenstation.com/hssystem ... ?target=41

dat is zeker iets, maar het prijskaartje ook, wacht dan liever de nakomelingen af.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:58

Clinton?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:24

clarence schreef:
Clinton?

clinton op heartbreaker??? dat zal nooit dressuur kunnen lopen met zoveel bloed!

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:32

Maar springen kunnen ze. :-)

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:38

Haha denk niet dat Clinton x Heartbreaker iets is wat TS zoekt, kán succesvol zijn, maar dat weegt denk ik haast niet op tegen het waarschijnlijke karater..

Als je nu definitief besluit een springhengst te kiezen vind ik dat heel verstandig, en ik durf haast wel te zeggen dat je er meer succes uit krijgt dan wanneer er een dressuurhengst op komt!

Gooi nog even een andere in de groep, wat mij ook wel goed lijkt:

Colman (hier staat een mooi filmpje van hem: http://www.hengststation-voelz.de/hengs ... index.html en er is al veel bekend over zijn nakomelingen) Is een Carthago wat natuurlijk topbloed is en bekend staat om zn 'rittigkeit' en vermogen. Alleen vind ik hem niet uit een hele grote merriestam komen? Wellicht is hier iemand die daar meer over kan vertellen..

en Catoki :j. Alleen diepvries, maar je gaf zelf aan dat dit niet het grootste probleem is? Zeker een waardevolle hengst voor deze merrie..

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:38

clarence schreef:

Volgens mij heb jij het topic niet doorgelezen? Dat is alles wat Ts NIET zoekt!!

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:45

Heb je al eens aan van Gogh gedacht, springgefokt super in beweging. Zelf hebben wij een merrie van Emilion, ook super soepel in beweging, braaf karakter en werkwillig. Vele nakomelingen van Emilion doen het erg goed in de dressuurring.
http://www.hanshorn.nl/nl/hengsten/van_gogh/
Wij hadden een nakomeling van Van Gogh op stal. Bovengemiddeld in beweging, super ruime draf, waar menig dresuurgefokt paard jaloers op kan zijn.
Moeder is ook springgefokt.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:03

ben naar de hengsteshow van de wiemselbach geweest en idd Van Gogh viel me meteen op, alleen draait die zijn voorbenen wel naar buiten en geeft dat ook door, maar een super galopje en zeer goed springen Nakomelingen die ik daar gezien heb waren groot, en lieten zich heel goed rijden
Colman heeft ooit op mijn lijstje gestaan voor de merrie, toen ik uiteindelijk voor thunder koos, heb me hem toen beetje laten afraden, heel spijtig want dat Carthago bloed is goed natuurlijk

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:04

Zarena schreef:
clarence schreef:

Volgens mij heb jij het topic niet doorgelezen? Dat is alles wat Ts NIET zoekt!!

Jaja, maar het wordt waarschijnlijk wel een grote en je kan 'm altijd goed verkopen. Ik had trouwens een schitterende Clinton die echt wel kon lopen, maar niet makkelijk.

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:09

eike schreef:
ben naar de hengsteshow van de wiemselbach geweest en idd Van Gogh viel me meteen op, alleen draait die zijn voorbenen wel naar buiten en geeft dat ook door, maar een super galopje en zeer goed springen Nakomelingen die ik daar gezien heb waren groot, en lieten zich heel goed rijden
Colman heeft ooit op mijn lijstje gestaan voor de merrie, toen ik uiteindelijk voor thunder koos, heb me hem toen beetje laten afraden, heel spijtig want dat Carthago bloed is goed natuurlijk

Niet bij het paard bij ons op stal. Heb je naar Emilion gekeken?

eike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:10

hebben ook een clinton lopen, super braaf groot goed bewegen, maar moeilijke mond :( zou eigelijk tikkeltje meer bloed mogen hebben, die heeft dan weer een veulen gegeven van Indoctro man wat kan die lopen Rittig langegelijnd super achterbeen gebruik, ze is 2j, maar ik denk een beetje gek voorlopig toch, is nog niet veel in de hand geweest Hebben haar eenmaal laten vrijspringen en dat zag er veelbelovend uit
De HB durf ik wel niet kruisen met indoctro.....te klein??

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:11

clarence: Nee hoor, clinton durft ook wisselende maten geven. Ken er behoorlijk wat iele paarden van.
Wou hem vorig jaar voor mijn Orlando (heartbreaker) gebruiken owv het commercïële bloedlijntje dan en
de aandachtspunten waren toen a) karakter :o b) dat hij wel eens klein en fijn durfde geven en mijn merrie zelf wat maat en massa kon gebruiken.

TS: Knappe Rubiquill!
Heb ooit achter Colman geïnformeerd en die zou niet vergrotend noch verkleinend fokken volgens de hengstenhouder waar hij toen stond.

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:13

Paard heb ik in het echt gezien, heeft niet echt een dressuur uiterlijk/uitstraling. Wel een super sympatiek springpaard.
Zarena schreef:
Waarschijnlijk niet..
Edit: Deze springt wel gruwelijk los zeg: http://www.youtube.com/watch?v=I18Jvpvw9Fo&NR=1

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:16

Solitair, is allroud, zijn oma staat bij ons op stal. De merrie lijn brengt superbewegende nakomelingen voort in zowel de dressuur als springrichting.
1 nakomeling zat in de finale jonge dressuurpaarden kwpn te Delft. Solitair beweegt bovengemiddeld.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:47

inamulder schreef:
Paard heb ik in het echt gezien, heeft niet echt een dressuur uiterlijk/uitstraling. Wel een super sympatiek springpaard.

Toevallig! Ziet er idd te beknopt uit voor een echte dressuurbok, maar ben wel weg van zn springkwaliteit!

Colman verkleinend? Is voor het eerst dat ik dat hoor, hij is zelf toch 1.72? Ken ook geen kleine nakomelingen van hem, maar correct me if im wrong!

Indoctro zou ik wel durven te gebruiken! Verwacht niet dat hij verkleind, maar weet niet of hij wel chique genoeg fokt voor jou bedoelingen, denk dat je wel een echte springer van hem krijgt!

Emilion vind ik ook een hele goede, alleen is hij inmiddels de goedkoopste niet meer, geloof 2000 inmiddels? Misschien een nakomeling van hem? Emmerton en Empire lijkt me beide niks.. Heb zelf een nakomeling van Empire gehad, wel een enorme bink (180) maar een enooooorme zijkstengel was dat! Wel heel mooi overigens...

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:01

Van indoctro heb ik echt veel goeie dressuurpaarden van gezien. en verkoopt ook gemakkelijk. Zelf heb ik ook een indoctro gereden. Zeer fijne gangen wel sensibel. Misschien is deze inderdaad een optie.
De indoctro die ik rijd is 178 cm. Dus groot genoeg.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:53

@bestida: landor s absoluut niet commercieel. Lachen. Heb er eentje, geweldig bewegen, in de wei komen ze er al achter vragen. Normaal, met een vader die en Volvo worldcup gelopen heeft. Aan Demoor de band superkwaliteit geeft en dam ook nog eens fijne bewegers geeft. Karakter: als ze dat niet hebben ben je er niks mee.